Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2

Tråd: Volvo 740 med blinklys som slår ut strømmen på alt

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. feb. 2024
    Innlegg
    2
    Antall takk

    Standard Volvo 740 med blinklys som slår ut strømmen på alt

    Hei,

    Jeg har en Volvo 740 `92 modell som har kjørt 370000 km.

    Et nylig oppstått problem er at når jeg er på kjøretur i ca. 30 minutter eller mer og deretter skal bruke blinklysene, så slår seg tenningen fullstendig av dvs. ingen lys på bilen, blinklys eller kupèvifte. Alt er slått av der dynamoen ikke lader, dashbordet blir svart og det er kun
    ABS
    indikatoren som viser gul varsellampe, mens motoren enda er i gang og bruker opp batteriet til tennpluggene. Det samme skjer når jeg har vært ute på en halvtimes tur og slår av bilen til feks. handling på butikk, dvs. når jeg deretter skal starte opp for å kjøre videre, så "dør" strømmen av på samme måte når jeg skal blinke ut parkeringsplassen. Disse tingene skjer ikke på korte turer, men bare når bilen har vært ute å kjørt en stund.

    Det snodigste er at dersom jeg slår av tenningen med bilnøkkelen etter at strømmen blir borte under kjøring utløst av blinklyset, så kommer strømmen tilbake med lading etter at jeg starter opp motoren på nytt, på samme måte som om det skulle være en slags autosikring til tenningen som resetter seg med avslått tenningslås.

    Kan dette her være en slags sikring som må byttes ut, evt nytt blinkrelè eller noe annet? Jeg har til nå vært 2 ganger hos et autorisert Volvo verksted, der de ikke finner ut om problemet. Dynamoen lader normalt.
    Sist endret av Sven74; 09/02/24 kl 16:22

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. feb. 2024
    Innlegg
    2
    Antall takk

    Standard

    Nå har jeg funnet ut at feilen er tenningsbryteren inni rattlåsen som er slitt og kan gi interessante strømutfall. Får jeg problemet med utfall av strømmen under kjøring, da dytter jeg bare lett inn nøkkelen på tenningsbryteren der all elektrisitet plutselig er tilbake. Dvs. etter at jeg har kjørt en stund og tenningsbryteren er blitt varm og utvidet, så glipper kontaktene inni lettere når det plutselig kommer mer strøm gjennom ved bruk av blinklys.

    Er det noen som har en slik del liggende hos seg i linken under?

    https://www.volvopartswebstore.com/p...5/9447805.html
    Sist endret av Sven74; 18/03/24 kl 21:32

Lignende tråder

  1. Svar: 12
    Siste post: 11/08/13, 13:40
  2. Strømmen slår seg ikke av når jeg skrur av bilen. 945, 96 mod.
    By Grøtlin in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 11
    Siste post: 15/02/12, 23:48

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •