Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7

Tråd: Eber...diagnose

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. mars 2021
    Innlegg
    37
    Antall takk

    Standard Eber...diagnose

    Er det mulig å kunne ta en diagnose på den utenom Vida??

    Dette gjelder en 2011 V50.....Har hatt den i tre år nå og den har aldrig fungert...har en V50 2011 til som jeg bruker nå siden det er griiisekaldt til tider og allt fungerer.

    Eventuellt,hvor mye vil en service koste på et verksted og finnes det noen i Oslo/Akershus som gjør dette?

  2. #2
    Registrerte brukere Ludo sin avatar
    Medlem siden
    26. okt. 2011
    Sted
    Sandefjord
    VCCN medlemsnummer
    1874
    Innlegg
    203
    Antall takk

    Standard

    Er det Eberspracher du tenker på, dieselvarmer? Jeg kan sikkert hjelpe til, men bor i Sandefjord.

    Heatco i Oslo er meget oppegående, har brukt de flere ganger selv!
    ​2012 Volvo V50 DRIVe Summum
    ​2014 Volvo S80 D5 AWD Executive Polestar
    2017 Volvo V60 D6 TwinEngine Polestar
    2010 Volvo S80 D5 AWD
    2003 Volvo V70 D5

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. mars 2021
    Innlegg
    37
    Antall takk

    Standard

    Det er eber`n ja.....knallbil ellers full pakke sum sum....kjøpte den på våren for tre år siden og seff over +8 og oppdaget ikke noe før november samme år men ikke brydd meg om det.
    Men i disse dager får den stå i en varm garasje og kose seg litt da siden jeg har kun 6Km til jobb og det er ikke noe gunstig..

    Men jeg kan jo sjekke ut Heatco siden jeg bor i Lillestrøm....Takk for innspill Ludo!

  4. #4
    Registrerte brukere jiha1968 sin avatar
    Medlem siden
    04. mars 2018
    Sted
    Bjugn
    Innlegg
    2.314
    Antall takk

    Standard

    Du kan like godt investere i nytt glødegitter og brennkammer inkl O-ringer osv (hastadklev.no) og gjøre en kjapp overhaling av varmeren først, for det trengs nok uansett.
    Deretter trenger du å få slettet feilkodene slik du får start på den. (vurder deretter å lage deg "av-bryter" etter oppskriften i forumet, for å forlenge levetiden ved småkjøring)
    Det er sjelden at vannpumpen og dieselpumpen gir seg på disse, men det har forekommet at plastrøret ned i tanken knekker. (relativt enkelt å sjekke)

  5. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. mars 2021
    Innlegg
    37
    Antall takk

    Standard

    Takker for den jiha

  6. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. juli 2022
    Innlegg
    3
    Antall takk

    Standard

    Henger meg på denne tråden.

    Mener jeg har eber dieselvarmer. Volvo c30 1.6 2011 modell. Dieselvarmeren kan slåes på via instrumentpanelet. Via timer/klokkeslett eller direkte start. Har også forstått at den slår seg på ved 5 grader og lavere ved kjøring....

    Dieselvarmeren min fungerer, men pga. småkjøring får jeg denne "diesel" røyken i tide og utide og en del diesel lukt.har lest at det mest sannsynlig er tett kammer e.l.

    1. Hvem/hvor er det anbefalt å få noen til å overhale dieselvarmeren eller rense/service? Forventet pris på det?

    2. Er det vanskelig å montere den ut selv, kjøpe service kit og gjøre det selv eller vil verksteder kunne ta dette til en ok pris?

    3. Er dette noe som kan legges ut på "mitt anbud" ? http://forum.vccn.no/showthread.php?...p%C3%A5-bryter

    Hva bør jeg evt sette som betaling?
    Sist endret av Forbruker; 19/02/24 kl 10:36

  7. #7
    Registrerte brukere jiha1968 sin avatar
    Medlem siden
    04. mars 2018
    Sted
    Bjugn
    Innlegg
    2.314
    Antall takk

    Standard

    1. Mindre/uavhengige verksteder, bakgårdsverksted. Ring rundt eller oppsøk og spør om pris/mulighet for den type jobb
    (bytte av brennkammer + nytt glødegitter og O-ringer på en Eber' dieselvarmer)
    2. hmm, må du spørre om det er vanskelig, så er det kanskje for vanskelig på egen hånd, men finnes flere videoer på emnet, så det er håp. (enkelt for noen, vanskelig for andre)
    3. Tja, en ganske enkel bil-elektrisk jobb, det burde være " godt innafor" for noen som f.eks monterer bilstereo til vanlig.

    X: priser må du sjekke på egen hånd

Lignende tråder

  1. Eber parkeringsvarmer og varslingssymbol
    By Eureka in forum C30 / V40II / V40II CC / S40II / V50 / C70II
    Svar: 7
    Siste post: 29/03/19, 18:48
  2. Diagnose
    By Viggo J in forum Forslagskassen
    Svar: 3
    Siste post: 24/08/17, 21:04
  3. Diagnose V70 TDI 97
    By Sondre93 in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 5
    Siste post: 23/12/13, 08:12
  4. bsr ppc 3 diagnose
    By Sollien in forum Produkterfaringer
    Svar: 11
    Siste post: 28/05/13, 16:54
  5. Diagnose
    By FreddieAwD in forum x60 / V70II / XC70II / S80II
    Svar: 0
    Siste post: 30/03/13, 23:06

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •