Målte kjøleveska i sommer å tenkte 32grader holdt bra nokk til jeg skal bytte regereim og vannpumpe til sommeren nå, men neida, her var det 32 kalde og da ble det dårlig gjennomstrøming, fant det såpass fort ut at jeg trur ikke motoren har tatt skade av det, men noe rart er det nå.
Dro å handla 3 liter konsentrert å byttet ut med det som var der fra før, men nå kommer det rare, jeg får bra trykk i slangene, motoren holder tenpen den skal og alt er bra, så plutselig forsvinner det såpass mye veske at lampa lyser rødt og jeg må helle på ca 1 liter ( fra tom til max i tanken), så kan jeg kjøre 3-4 mil før jeg igjen må fylle, lot bilen stå ute her på tomgang med webastoen på i en times tid, mistet ikke en dråpe veske men når jeg forsiktig åpnet lokker på tanken så ble det liv i leieren, det sprutet godt med veske og masse luft.
Trykk i slangen burde vel si at alt er tett?
Luft burde vel bety at det ikke er tett?
Mister veske når du kjører men ikke når du står stille burde vel da bety at det blir for stort trykk så lokket i tanken gjør jobben sin som da er å lette på trykket? Men er det da slik at luft skaper mere luft i systemet eller noe for jeg kjørte 4 mil uten lokk i går for å prøve lufte ut, noe sdom tydeligvis ikke hjalp noe.