Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4

Tråd: V70 2.4d Sliter med varme

  1. #1
    Registrerte brukere JorgenW sin avatar
    Medlem siden
    05. april 2022
    Innlegg
    9
    Antall takk

    Standard V70 2.4d Sliter med varme

    Hei folkens.
    Har nylig skiftet thermostat i bilen men motoren sliter fortsatt med varmen under kjøring. Ca -5 grader
    Temperaturen går opp til sånn 1/2 streker ganske fort men bruker lang tid videre. Under vanlig kjøring stiger den kanskje til 3-4 streker. Under hard kjøring, da 100+kmh stiger den kanskje til driftstemp.
    Webasto er for øyeblikket defekt og venter på deler til den.
    Har selv andre venner med gamle diesler (MB 124, Hiace osv) og de sliter ikke med varme under kjøring ihvertfall.
    Er det noe annet enn thermostaten som kan påvirke tempen i så stor grad eller er D5 motoren helt avhengig av Webasto for å bli varm? Jeg har sjekket at radiatorvifta ikke går konstant.
    Takk for svar!

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    21. sep. 2021
    Innlegg
    70
    Antall takk

    Standard

    Har lurt på det samme selv. Det hjalp veldig å bytte termostat i mitt tilfelle, men må fortsatt kjøre en god mil (og være gjerrig på varmeapparatet) før jeg nærmer meg drifttemp. Blir det så kaldt som de spår fremover så blir det vel å hive en papp-plate forran grillen

  3. #3
    Registrerte brukere locked sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Stryn
    Innlegg
    3.000
    Antall takk

    Standard

    Prisen å betale for å ha en drivstoffgjerrig motor og en stor kupe å varme opp.

    Viss du har en 2.4d med 126/130hk ellernoko og manuelt gir så trur eg den er normal. Eg hadde D5 med automat og
    AWD
    og den klarte seg greitt uten dieselvarmer (på grunn av tung bil og ineffektiv drivlinje=høgare forbruk - meir spillvarme), men det tok litt tid å få den varm. Fin køyring og -10 så kunne det fort ta eit par-tre mil å få full temperatur på motoren.
    2016 BMW 220d xDrive Gran Tourer
    2005 Volvo Horisont B12M

  4. #4

    Medlem siden
    26. juli 2010
    VCCN medlemsnummer
    2890
    Innlegg
    270
    Antall takk

    Standard

    Jeg har 2 biler med D5 motorer 2004 og 2005 modeller ene har Dieselvarmer og det fungerer veldig bra, den andre har ikke Dieselvarmer og den blir ikke varm er det -5 eller kaldere så må den så å gå minst 1 time før det begynner å bli lite lunk i varmen jeg monterte block varmer og kupevifte men det er dårlig varme fra block varmer selv om den står koblet til strøm i 2 timer men blir varmt i kupeen så motoren blir ikke helt varm før jeg har kjørt minst 30min, så nå er den satt til siden til våren den er helt ubrukelig nå på vinters tid det er en import bil uten varmeseter også :-) så Dieselvarmer er et must på D5 motoren

Lignende tråder

  1. V70 07 - Sliter med varme i kupè fra dieselvarmer
    By aarnes in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 7
    Siste post: 24/01/14, 19:11
  2. Bytte til sidespeil med varme, 940.+bytte bryter varme i speilene
    By mrsinder in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 2
    Siste post: 31/10/13, 19:14
  3. Sliter dekk
    By rozzy in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 1
    Siste post: 28/05/13, 20:56
  4. sliter med å få den i 1.gir.
    By moxaas in forum C30 / V40II / V40II CC / S40II / V50 / C70II
    Svar: 4
    Siste post: 12/09/11, 15:34

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •