Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  2
Viser resultater 1 til 6 av 6

Tråd: Xc60 som ikke starter

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. feb. 2022
    Innlegg
    13
    Antall takk

    Standard Xc60 som ikke starter

    Hei. Har en 2011 mod xc60 som ikke vil starte. Ble parkert i garasjen, og 3 dager senere vil den ikke starte. Startmotoren drar motoren rundt, men ikke antydning til start. Bra med strøm, og ingen feilkoder med vida. Noen forslag hvor man skal begynne?

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    09. mai 2015
    Innlegg
    165
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Skansen Vis post
    Noen forslag hvor man skal begynne?
    Lese av dieseltrykk i vida.

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. feb. 2022
    Innlegg
    13
    Antall takk

    Standard

    Ingen dieseltrykk når man kjører starter. Verdien er 0 ved avlesing med vida

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. juli 2011
    Sted
    Stavanger
    Innlegg
    501
    Antall takk

    Standard

    Ta og kontroller om pumpen i tanken sviver når tenning blir slått på i hakk 2, altså hold start knappen inne i 3-5 sek uten og trykke på noen pedaler til alle varsellys lyser, fint om du får hjelp til dette da pumpen bare sviver ca 10 sek, lytt ned i påfyllingsrøret om du hører noe action nedi der, om det er helt dødt så er nok pumpen røket eller kontakten brent.

    Tanken må slippes ned for skifte av pumpe, er det et snev av tegn til korrisjon eller brente kontakter så må det kjøpes rep sats på volvo samt komplett pumpe sats.

    Men Start med og høre om føde pumpen sviver, evt kontroller om det er noen feilmeldinger med vida. Men så framt du ikke har noe trykk i railen som du sier så ligger jeg en finger i rettning pumpe i tanken
    Volvo V70 D5 2008 Summum 185hk med det meste krysset av på utstyrs listen
    Volvo XC90 D5 AWD 2009 R-Design
    Volvo <3
    Vision Of Life Very Observe

  5. Takk Børge Vikebø takket for denne posten
  6. #5
    Moderator Børge Vikebø sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Nordhordland, Norway
    VCCN medlemsnummer
    438
    Innlegg
    2.574
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av René Fredriksen Vis post
    Ta og kontroller om pumpen i tanken sviver når tenning blir slått på i hakk 2, altså hold start knappen inne i 3-5 sek uten og trykke på noen pedaler til alle varsellys lyser, fint om du får hjelp til dette da pumpen bare sviver ca 10 sek, lytt ned i påfyllingsrøret om du hører noe action nedi der, om det er helt dødt så er nok pumpen røket eller kontakten brent.

    Tanken må slippes ned for skifte av pumpe, er det et snev av tegn til korrisjon eller brente kontakter så må det kjøpes rep sats på volvo samt komplett pumpe sats.

    Men Start med og høre om føde pumpen sviver, evt kontroller om det er noen feilmeldinger med vida. Men så framt du ikke har noe trykk i railen som du sier så ligger jeg en finger i rettning pumpe i tanken
    Hadde kontaktfeil på min gamle V70. Fikk sjekket kontakten på armaturet, såvidt tegn til varmgang på jordingen (som er den som pleier å glippe). Tok en råsjans på å bytte kun kontaktstykke, har iallefall gått i 5 år etterpå.

    Har forstått at det er et kjent problem på 5-sylindrede i 2011-2012


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    '17 V90 D4
    '18 VW Caravelle T6
    X - '11 V70D3
    X - '03 XC90 2,5T AWD
    '79 245 L
    '18 Adrian Adora 573PT

  7. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. juli 2011
    Sted
    Stavanger
    Innlegg
    501
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Børge Vikebø Vis post

    Har forstått at det er et kjent problem på 5-sylindrede i 2011-2012
    Jepp er en syke dette desverre, på lik linje som gjordingen i taket til bakluken.

    har skiftet en god del av disse oppigjennom mens jeg framdeles jobbet på Volvo.

    Husker spesielt den enegangen på en Fredag, var fullbooket, kom en turist innom på viking reddningsbil, tenkte jeg skulle yte det lille ekstra og ta på meg denne jobben, Fikk ringt ene kunden min og spurte om jeg kunne ta bilen hannes på overtid slik jeg kunne ta en turist på gjennomreise, det var ingen problem.

    Begynte og droppe ned tanken på turist bilen, tenkte jeg skulle forsøke og gjøre det så raskt som mulig så sank tanken 20-30 cm ned med hjelp av 2 girkasse jekker.. tanken var jo selvfølgelig smikk full... Jepp.. det som skulle gå så j***** bra i mitt hode ente med tank som sklei, meg som skulle gjøre det kunne for og gripe denne slik at den ble reddet endte i meg dynket i diesel fra topp til tå xD, gikk heldigvis bra med tank og kabler, og etter en rask tur hjem for og skifte ( kjørte hjem i bukseren xD ) dusj og nye klær så ble både turist bilen og overtids kundens bil ferdig men litt av en dag :P aldri feil med en 6pk tyske øl i gave fra tursiten å
    Volvo V70 D5 2008 Summum 185hk med det meste krysset av på utstyrs listen
    Volvo XC90 D5 AWD 2009 R-Design
    Volvo <3
    Vision Of Life Very Observe

  8. Takk jiha1968 takket for denne posten

Lignende tråder

  1. XC70 - Starter, dør etter 3 sekunder, starter ikke igjen på lenge.
    By Toffe in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 8
    Siste post: 02/08/22, 22:14
  2. Svar: 3
    Siste post: 18/06/21, 08:00
  3. Parkeringsvarmer starter ikke XC60 2010mod
    By rohauge in forum x60 / V70II / XC70II / S80II
    Svar: 3
    Siste post: 15/03/20, 14:28
  4. *LØST* 245 1990 B230F starter ikke, bensinpumpe starter ikke.
    By spitfire74 in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 11
    Siste post: 12/04/13, 12:19
  5. Svar: 5
    Siste post: 30/01/12, 05:37

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •