Forhistorie: bilen gikk fint frem til siste visning hos svv for godkjenning av motorbytte. Jeg skulle ut en tur dagen etter og bilen begynte ganske snart og oppføre seg rart (den har tidligere fjusket dersom jeg tråkket pedalen i bånn, gasspådrag har måttet skje gradvis) den fjusket veldig og etter ett par km snudde jeg for å kjøre hjem igjen. Den ble fort dårligere og turen sluttet like utenfor garasjen fordi det ikke var motorkraft nok til å komme inn i garasjen. Jeg mistenkte dårlig lading og batteri hadde gjort sitt på tennisdelene da pluggene var enormt sotete, fordelerlokket var ikke bra og batteriet viste seg å være dårlig. Jeg har nylig byttet fordelerlokk, tennplugger og pluggledninger og fått nytt batteri og en 100A dynamo. Den startet fint og sveiv greit i starten men da jeg skulle kjøre den ut av garasjen var det ikke noe kraft i den så da jeg slapp kløtsjen mistet den all kraft og ville bare stoppe. Jeg har skiftet til en annen lmm, med samme resultat. Prøvet og sjekket for falsk luft men uten resultat. Jeg måtte være veldig varsom på gassen for å få den opp i turtall, av og til kunne jeg jobbe den opp i over 2000omdr men en del ganger fikk jeg den ikke over 2000omdr. Jeg fikk til slutt nok futt i den til å få rygget den inn i garasjen igjen så kan den i alle fall stå innendørs. Jeg tok av fordelerlokket og det såg ut som på bildet nedenfor, dette var altså helt nytt 30min tidligere, nå er det misfarget på polene ut til pluggledningene..
Det står nå en Blaster2 coil som er målet til ca 1.4ohm på primærsiden og ca 5.6K ohm (mener jeg det var) på sekundærsiden. Kan det være noe galt med rotor?

Sent fra min SM-S901B via Tapatalk