Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3

Tråd: Bytte hjullager burde være en enkel sak

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. april 2012
    Innlegg
    178
    Antall takk

    Standard Bytte hjullager burde være en enkel sak

    Å bytte et hjullager burde ikke ta lange tiden spesielt ikke når alt kommer i en hub ferdig presset bare å stramme 4 bolter til navet, har gjort det flere ganger på ulike biler både slike som v70 har og de du må presse selv så tenkte at dette går fort men neida, Volvo vil ikke at du skal klare dette fort! Venstre side tokk ikke mange minuttene fra første bolt i felgen var av til lageret lå på benken men så kom Høyresiden, den vil ikke gi seg uten kamp! Drivakselen sitter som sveiset... Har varmet den til nerheten av rødglødende, har prøvd avdragere som blir strammet til de nekter å stramme noe mer selv med 1.5 meter forlenger, muttertrekker, liten slegge, stor slegge, banning, trusler, kulde og div rustløsere men ingen ting nytter, leser litt rundt om at Volvo på enkelte bilen smurte inn høyre aksel med locktight av en eller annen grunn og de valgte da så klart den sterkeste de fant på lageret så her står jeg å lurer på om noen har fått det av og hvordan de klarte det? Leser litt rundt og ser noen tar av drivknuta og putter det i presse men flere leverer de til Volvo som tydeligvis har eget verktøy for dette?
    Regner ikke med jeg er eneste som har stått fast på grunn av dette så tar veldig gjerne i mot råd om hvordan dere har løst det.
    VOLVO V70 II 2.4 D 2007/2008 D 5244 .

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. mars 2015
    Sted
    Fredrikstad
    Innlegg
    1.001
    Antall takk

    Standard

    Selv tok jeg av hele fjørbeinet med knuter, knokler, lager og det hele, og slang det i pressa mens jeg varma opp lageret. Poppa ut til slutt, men jeg skulle uansett også bytte dempere og ha 4hjulskontroll, så ikke helt sammenlignbart kanskje.

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. juli 2011
    Sted
    Stavanger
    Innlegg
    501
    Antall takk

    Standard

    Er ikke mye og gjøre annet enn og skru ut komplett spindel med hele drivakslingen på slep, sette det i en presse og håpe på det beste.
    Ene kundebilen jeg hadde, var en xc90, hvor jeg måtte presse, endte vel på litt over 30 tonn trykk når det plutselig kom et jævlig smell og hele spindelen ble delt i 2 ( Jeg var ikke langt unna og måtte skifte bukser :P )

    Ble nytt lager-spindel og drivaklsing. ble dyrt for kunden.

    Er ikke locktite volvo brukte, men mnetall lim.. teiteste svenskene har kommet opp med, ( forutenom park bremsen til xc90, som igjenn er et helt annet samtale evne)
    Volvo V70 D5 2008 Summum 185hk med det meste krysset av på utstyrs listen
    Volvo XC90 D5 AWD 2009 R-Design
    Volvo <3
    Vision Of Life Very Observe

Lignende tråder

  1. Kjøp av V70 D5 AWD 2004 mod, hva burde man være obs på?
    By Einar Glomseth in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 1
    Siste post: 16/06/15, 17:44
  2. Hjullager til Volvo V70R AWD bak, hvor burde jeg kjøpe?
    By Turbovogn850 in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 1
    Siste post: 08/01/15, 19:12
  3. Bytte av hjullager bak
    By snurresprett in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 2
    Siste post: 23/04/13, 10:40
  4. Skal det være locktight/gjengelim på bolter på hjullager?
    By ola normann in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 2
    Siste post: 24/06/12, 10:59
  5. Bytte turbo på b230et, men hvem burde jeg skaffe?
    By Veslegilli in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 2
    Siste post: 01/06/10, 22:11

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •