Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13

Tråd: Trykkutgjevner ardic

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. april 2012
    Innlegg
    178
    Antall takk

    Standard Trykkutgjevner ardic

    Søker litt rundt og ser at du kan kjøpe ny membran til disse som tåler biodiesel, noen som vet hvor? se nederst på den siden
    http://www.volvo-club.ro/topic/314-s...alzire/?page=4
    VOLVO V70 II 2.4 D 2007/2008 D 5244 .

  2. #2
    Registrerte brukere jiha1968 sin avatar
    Medlem siden
    04. mars 2018
    Sted
    Bjugn
    Innlegg
    2.314
    Antall takk

    Standard

    Kjøpte et A6? "pakningsark" på ebay som test for et par år siden, klippet til en runding og klemte/presset sammen "regulatoren" igjen (ingen skruer) før luft-lekkasjetest i vann, og den har fungert og holdt tett så langt.

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. april 2012
    Innlegg
    178
    Antall takk

    Standard

    Tenkte prøve det først men om ikke det virker fant jeg nye på en tysk side, regner med de sender til Norge også, et salg er et salg.
    Har ikke klart å finne noen som selger slike i Norge eller Sverige?
    Vet ikke helt hva som forskjell på disse da de er beskrevet til å passe i de samme bilene men har ulike nr og pris. ( fant ut på et tysk forum at ene er for diesel ( 3731100) andre for bensin)

    https://www.skandix.de/de/suche/?q=druckregler&k=1857
    Sist endret av årnes; 20/08/23 kl 13:13
    VOLVO V70 II 2.4 D 2007/2008 D 5244 .

  4. #4
    Registrerte brukere jiha1968 sin avatar
    Medlem siden
    04. mars 2018
    Sted
    Bjugn
    Innlegg
    2.314
    Antall takk

    Standard

    Skandix.de og wikingerparts.de m.fl. selger deg nok en ny ja, men husk å sjekke fraktomkostninger og MVA, eventuelt ta med flere nødvendige godsaker i bestillingen for å fordele fraktkostnadene.
    Samme varmeren ble også brukt i noen VAG-produkter i en kort periode, så det kan være et forsøk verdt å lete litt i den retningen også.

    Hastadklev og Flissundet brukte å ha disse, men har ikke sjekket nå, vil tro de kan svare deg om du spør...

  5. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. april 2012
    Innlegg
    178
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av jiha1968 Vis post
    Skandix.de og wikingerparts.de m.fl. selger deg nok en ny ja, men husk å sjekke fraktomkostninger og MVA, eventuelt ta med flere nødvendige godsaker i bestillingen for å fordele fraktkostnadene.
    Samme varmeren ble også brukt i noen VAG-produkter i en kort periode, så det kan være et forsøk verdt å lete litt i den retningen også.

    Hastadklev og Flissundet brukte å ha disse, men har ikke sjekket nå, vil tro de kan svare deg om du spør...
    Tenkte kanskje prøve lage pakning selv å se hvordan det går, klippe til en pakning ta pakningssilikon beregnet på motorer i kantene, borre små hull å skru inn skruer. tru om denna holder ? https://www.biltema.no/bil---mc/bild...-mm-2000017978
    VOLVO V70 II 2.4 D 2007/2008 D 5244 .

  6. #6
    Registrerte brukere jiha1968 sin avatar
    Medlem siden
    04. mars 2018
    Sted
    Bjugn
    Innlegg
    2.314
    Antall takk

    Standard

    Viton fkm gummi 0,5mm var det jeg brukte,
    tviler på at "pakningsgummien" fra Biltema er egnet til dette formålet pga tykkelse/fleksibilitet og materiale.
    (uspesifisert gummitype).
    Sist endret av jiha1968; 21/08/23 kl 08:01

  7. #7
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. april 2012
    Innlegg
    178
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av jiha1968 Vis post
    Viton fkm gummi 0,5mm var det jeg brukte, tviler på at "pakningsgummien" fra Biltema er egnet til dette formålet pga tykkelse/fleksibilitet og materiale (uspesifisert gummitype).
    Ok, takk :-)
    Hvor får man tak i noe slikt da tru...
    VOLVO V70 II 2.4 D 2007/2008 D 5244 .

  8. #8
    Registrerte brukere jiha1968 sin avatar
    Medlem siden
    04. mars 2018
    Sted
    Bjugn
    Innlegg
    2.314
    Antall takk

    Standard

    Du kan jo f.eks høre om Otto Olsen AS har noe skre/avkapp/vareprøve å selge, eller sjekk ebay/Amazon.
    Restene fra min reparasjon har blitt (mis)brukt til andre prosjekter, så jeg får dessverre ikke hjulpet deg nærmere enn dette.

  9. #9
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. april 2012
    Innlegg
    178
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av jiha1968 Vis post
    Du kan jo f.eks høre om Otto Olsen AS har noe skre/avkapp/vareprøve å selge, eller sjekk ebay/Amazon.
    Restene fra min reparasjon har blitt (mis)brukt til andre prosjekter, så jeg får dessverre ikke hjulpet deg nærmere enn dette.
    For meg holder det masse med svar fra deg, skal se hva jeg får tak i så de hadde 0,5 på Ali så tenkte bestille der. Har bestilt på Ebay nå en ny enhet til 1950kr fra Litauen så den kommer om ca en mnd men om der er slik at dieselen som selges nå dreper disse i løpet av et år eller to er det greit å fikse de to jeg har å ha de i reserve så lenge :-)
    Som alltid, takk for hjelpen :-)
    Sist endret av årnes; 21/08/23 kl 14:19
    VOLVO V70 II 2.4 D 2007/2008 D 5244 .

  10. #10
    Registrerte brukere jiha1968 sin avatar
    Medlem siden
    04. mars 2018
    Sted
    Bjugn
    Innlegg
    2.314
    Antall takk

    Standard

    Hyggelig å kunne være til hjelp, lykke til med prosjektet

  11. #11
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. april 2012
    Innlegg
    178
    Antall takk

    Standard

    Da er trykkutgjevneren byttet og brenneren går helt supert nå, ikke noe poffing eller noe, bare en gjevn summing. Røyk endfel ved første oppstart da det var lit grums igjen i brennkammeret, nå er det bittelitt røyk ved oppstart men etter 2 min er det ikke tegn til røyk. Har bare kjørt den 15 min tilsammen siden bilen står å venter på drivaksel og har ikke lyst til å kjøre brenneren inni garasjen men så snart bilen er kjørbar igjen skal den få stå og gå en times tid å brenne seg ren.
    Sist endret av årnes; 10/09/23 kl 13:58
    VOLVO V70 II 2.4 D 2007/2008 D 5244 .

  12. #12
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. juli 2011
    Sted
    Stavanger
    Innlegg
    501
    Antall takk

    Standard

    Nå som varmeren din er oppe å gå igjen anbefaler jeg varmt og sette på et filter rett før trykk utgjevner, er ikke filter på disse varmerene originalt da de trekker diesel ifra tank utenom hoved filteret til bilen ( sløkket, men sikkert pga motstand igjennom filteret)
    Jeg har selv montert et lite gjennomsiktig bosch filter på begge mine biler, både xc90'en med 912D og v70'en med Termotop varmer i håp om og spare trykkutgjevneren for grums i framtiden.

    Har ikke link til mitt filter da jeg "tok" det ifra jobben da vi er webasto/eber verksted , men disse filtrene har jeg ikke noe delenr på. Er en fin mesh inni de, ikke papir. Men funker sikkert fjell med papir å for den skyld
    Volvo V70 D5 2008 Summum 185hk med det meste krysset av på utstyrs listen
    Volvo XC90 D5 AWD 2009 R-Design
    Volvo <3
    Vision Of Life Very Observe

  13. #13
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. april 2012
    Innlegg
    178
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av René Fredriksen Vis post
    Nå som varmeren din er oppe å gå igjen anbefaler jeg varmt og sette på et filter rett før trykk utgjevner, er ikke filter på disse varmerene originalt da de trekker diesel ifra tank utenom hoved filteret til bilen ( sløkket, men sikkert pga motstand igjennom filteret)
    Jeg har selv montert et lite gjennomsiktig bosch filter på begge mine biler, både xc90'en med 912D og v70'en med Termotop varmer i håp om og spare trykkutgjevneren for grums i framtiden.

    Har ikke link til mitt filter da jeg "tok" det ifra jobben da vi er webasto/eber verksted , men disse filtrene har jeg ikke noe delenr på. Er en fin mesh inni de, ikke papir. Men funker sikkert fjell med papir å for den skyld
    Takk for tips, skal se hva jeg finner på nett :-)
    VOLVO V70 II 2.4 D 2007/2008 D 5244 .

Lignende tråder

  1. Ardic 912D
    By tor-diesel in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 0
    Siste post: 09/07/23, 09:05
  2. Ardic 912 feilsøking
    By Velure00 in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 2
    Siste post: 21/02/21, 14:09
  3. Ardic Bensinvarmer
    By TurboGrythe in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 6
    Siste post: 14/09/19, 14:35
  4. Feilsøke Ardic
    By Hdmann in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 8
    Siste post: 29/12/18, 16:41

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •