Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1
Viser resultater 1 til 7 av 7

Tråd: Led bar xbb dongle

  1. #1
    Registrerte brukere christina sin avatar
    Medlem siden
    27. mai 2012
    Sted
    Brusdal
    Innlegg
    148
    Antall takk

    Standard Led bar xbb dongle

    Jeg tenker å kjøpe en ledbar til min volvo xc70 2015 modell med bi xenon. Jeg har sett at det finnes en veldig fin liten obd enhet (se link). Det står på nettsiden at denne kun er kompatibel med halogen for min modell. Det jeg lurer på er om noen her har kjennskap til dette fra før eller kjenner noen som har erfaring med det.

    https://www.brlelectronics.no/no/art...jussignal.html

    Mvh
    Christina Reiakvam
    Volvo xc70 2015 D5 inscription
    Yamaha MT-09 2015
    v70 XC 2001
    Volvo xc70 D4 2015 chrome delete

  2. #2
    Moderator Børge Vikebø sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Nordhordland, Norway
    VCCN medlemsnummer
    438
    Innlegg
    2.574
    Antall takk

    Standard

    Nå skal jeg innrømme at jeg ikke er 100% sikker her, men den har vel halogen fjernlys selv om den har xenon nærlys? Eller er det svinglys du har? (altså kurvelys i hovedlykt?)
    Om du har halogen fjernlys innerst så skal vel dongelen kunne brukes vil jeg tro.
    '17 V90 D4
    '18 VW Caravelle T6
    X - '11 V70D3
    X - '03 XC90 2,5T AWD
    '79 245 L
    '18 Adrian Adora 573PT

  3. #3
    Registrerte brukere christina sin avatar
    Medlem siden
    27. mai 2012
    Sted
    Brusdal
    Innlegg
    148
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Børge Vikebø Vis post
    Nå skal jeg innrømme at jeg ikke er 100% sikker her, men den har vel halogen fjernlys selv om den har xenon nærlys? Eller er det svinglys du har? (altså kurvelys i hovedlykt?)
    Om du har halogen fjernlys innerst så skal vel dongelen kunne brukes vil jeg tro.
    Om jeg har forstått det riktig så er det sånn ja, og der er svinglys. Har undersøkt litt etter jeg la ut tråden og komt fram til at det burde fungere.
    Alt er bestilt og jeg venter i spenning.
    Takk for svar. =)

    Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk
    Volvo xc70 2015 D5 inscription
    Yamaha MT-09 2015
    v70 XC 2001
    Volvo xc70 D4 2015 chrome delete

  4. #4
    Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    VCCN medlemsnummer
    2802
    Innlegg
    8.130
    Antall takk

    Standard

    Den står oppført med halogen da samtlige av XC70'ene har halogen på en eller annen måte.
    XBB er en flott sak. En liten forsinkelse ved bruk, men det kan bli en vanesak.

    Siden du har halogen fjernlys, hadde det ikke vært like greit å hente styrestrøm fra denne? Elektronikken påvirkes ikke av et styrestrømssignal hentet fra pæren.
    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

  5. #5
    Registrerte brukere christina sin avatar
    Medlem siden
    27. mai 2012
    Sted
    Brusdal
    Innlegg
    148
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Svirre Vis post
    Den står oppført med halogen da samtlige av XC70'ene har halogen på en eller annen måte.
    XBB er en flott sak. En liten forsinkelse ved bruk, men det kan bli en vanesak.

    Siden du har halogen fjernlys, hadde det ikke vært like greit å hente styrestrøm fra denne? Elektronikken påvirkes ikke av et styrestrømssignal hentet fra pæren.
    Forsinkelse er en liten bekymring jeg har og ser for meg at det kan irritere meg veldig.

    Det er mulig, jeg har ikke noen kunnskap om dette. Jeg var inne på tanken om å kjøpe originalt 9487111. Men så virket det som om at xbb var veldig enkelt og greit. Hva ville du valgt av disse to?
    Syns det var så fristende å ikke trekker kabler.

    Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk
    Volvo xc70 2015 D5 inscription
    Yamaha MT-09 2015
    v70 XC 2001
    Volvo xc70 D4 2015 chrome delete

  6. #6
    Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    VCCN medlemsnummer
    2802
    Innlegg
    8.130
    Antall takk

    Standard

    Hvis du er avhengig av bryter uten forsinkelse, så er det originale å gå for. Forsinkelsen til XBB er ca. 0,5 sek hvis den har vært inaktiv en stund. Hvis det brukes aktivt (f.eks. ved møtende trafikk), så er forsinkelsen kortere. Her kan du også få en trådløs bryter som man ikke trenger å legge opp ledninger til. Koster litt mer, men man kjøper seg fri for mer jobb.

    Hvis du ikke er avhengig av bryter, så er et relé tilkoblet med styrestrøm fra halogenpæren definitivt det billigste. Forskjellen på denne løsningen kontra XBB er hvor styrestrømmen hentes, tidsforsinkelsen og kostnadene.

    Personlig var forsinkelsen forferdelig i starten, men jeg har vendt meg til det. Det er verken plagsomt for meg eller møtende i den grad at de blir ekstra blendet
    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

  7. #7
    Registrerte brukere christina sin avatar
    Medlem siden
    27. mai 2012
    Sted
    Brusdal
    Innlegg
    148
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Svirre Vis post
    Hvis du er avhengig av bryter uten forsinkelse, så er det originale å gå for. Forsinkelsen til XBB er ca. 0,5 sek hvis den har vært inaktiv en stund. Hvis det brukes aktivt (f.eks. ved møtende trafikk), så er forsinkelsen kortere. Her kan du også få en trådløs bryter som man ikke trenger å legge opp ledninger til. Koster litt mer, men man kjøper seg fri for mer jobb.

    Hvis du ikke er avhengig av bryter, så er et relé tilkoblet med styrestrøm fra halogenpæren definitivt det billigste. Forskjellen på denne løsningen kontra XBB er hvor styrestrømmen hentes, tidsforsinkelsen og kostnadene.

    Personlig var forsinkelsen forferdelig i starten, men jeg har vendt meg til det. Det er verken plagsomt for meg eller møtende i den grad at de blir ekstra blendet
    Det var ikke så mye forsinkelse som jeg hadde trodd, det kan man kanskje venne seg til.
    Endte opp med å kjøpe dette. Får bare prøve, om jeg ikke er fornøyd med forsinkelsen så blir det vel originalt.

    https://bilradiospes.no/lazer/linear...iltbrakett-obd


    Tusen takk for utfyllende svar. Det blir litt enklere å ta en avgjørelse på andre sine erfaringer.


    Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk
    Volvo xc70 2015 D5 inscription
    Yamaha MT-09 2015
    v70 XC 2001
    Volvo xc70 D4 2015 chrome delete

  8. Takk Svirre takket for denne posten

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •