Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9

Tråd: bremseslange 940

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    26. juni 2010
    Sted
    skedsmo
    Innlegg
    12
    Antall takk

    Standard bremseslange 940

    hei trenger litt hjelp.
    noen som har skiftet bremseslanger foran på volvo 940 før ? har fått av slangen på calipern men mangler ved overgangen til bremserøret å det sitter noe helt jævlig hehe
    håper noen har noe tips til hvordan få løsna detta
    hilsen 940 råner

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    26. jan. 2010
    Innlegg
    421
    Antall takk

    Standard

    Spray på rust løser i området, ta en tang og vri litt fram og tilbake på det stål klipset som sitter i mellom rør, brakett og slange.

    Klipset pleier å sette seg godt, når man har løsna på det pleier det å gå greit å løsne rør fra slange ihvertfall med bremse/c nøkkler.

    Nye klipps er å få kjøpt for en billig penge viss de er veldig rustne.

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    26. juni 2010
    Sted
    skedsmo
    Innlegg
    12
    Antall takk

    Standard

    noen som bor i ulensaker området som har lyst til å jælpe meg ?
    har prøvd meg framm nå men er redd for å skru skruene runde etter å ha alerede knekt en fast nøkkel å ingen verktøy butikker er oppe så jeg får kjøpt meg bremsenøkler
    mvh joakim

  4. #4
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sleit litt med dette jeg og. Bremsenøklene til Biltema er hvertfall bare å drite i. De bare glepper. Lager ingen skader på skruen, men bare glepper av en eller annen grunn. Husker ikke hva jeg brukte sist. Trur det var wizegrip tenger på skruene, da kom det omsider.

  5. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    26. jan. 2010
    Innlegg
    421
    Antall takk

    Standard

    Viss du vrir dette klippset litt fram og tilbake som jeg sa.

    Så går det som regel veldig greit selv med biltema nøkkler.

    En Hazett 10/11 koster nesten like mye som ett helt sett med biltema og er bare ett hakk tightere.

    Viss jeg ikke tar veldig feil så er den eneste funksjonen til dette klippset netopp å få fra hverandre delene som har en tendens til å gro godt fast med åra som du sikkert har merka.

  6. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    26. juni 2010
    Sted
    skedsmo
    Innlegg
    12
    Antall takk

    Standard

    hehe etter å ha tømt lommeboka opptil flere ganger i dag på både c nøkler å viskriptenger så er fortsat problemet uløst får ikke stramma hart nokk med viskrip å whyrt sine c tenger bare glepper over :-( så fortsatt like langt :-(
    takk for mye jælp men blir snart gal hehe XD
    volvo skulle ha 3100 for jobben så begyner vell nesten uaktuelt hehe noen som har noe tips på noe rust løser eller noe som faktisk funker skulle jo tro demm som moterte sist har brukt lock tight XD

  7. #7
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Klarte det med wisegrip tang jeg. Men måtte prøve en stund for det satt rimelig godt. Bare pass på at du holder igjen godt på bremserørdelen når du prøver. Er ikke bra å vri bremserøret for mye frem og tilbake .

  8. #8
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    26. juni 2010
    Sted
    skedsmo
    Innlegg
    12
    Antall takk

    Standard

    fått fiksa det hehe takk for mye hjelp ente med atjeg løsna bremerøret inne på første t skjøt å bytta det derfra hehe var ikke noe å spare på det bremserøret uansett XD ;-p

  9. #9
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    26. juni 2010
    Sted
    skedsmo
    Innlegg
    12
    Antall takk

    Standard

    jeg skifta akurat på 940n min å jeg fant ut at det var like greit å sleppe ned bærebrua å dynke ommråde i rustløser å panke litt på festebraketen til bære kula så komm den uten noe problem på min fikk feil på demm på eu hehe :-p

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •