God kveld.

Dette blir delvis litt en forsettelse av forrige post om en dynamo som ikke ladet, men siden dette er et seperat problem lager jeg en egen post.

Etter å ha byttet veivhusventilasjonen på bilen får jeg tidvis opp "Antisladd service erfordras", og et gult varsellys på instrumentpanelet (anti-sladd). Vet ikke hvor relevant det er for denne feilmeldingen, men det jeg har gjort er følgende:
- Jeg har sett denne meldingen en gang tidligere, for et år siden, men den forsvant etter omstart av bilen.
- Jeg koblet fra (-) fra batteriet for ca 6. uker siden. Den har ikke vært koblet på polen igjen før for tre dager siden.
- Ettersom jeg mistenker et noe dårlig batteri (jeg tror det er orginalt?) så har jeg har ladet batteriet med ekstern lader. Batteriet stod tilkoblet bilen med (+)-polen mens jeg ladet.
- Jeg har byttet PCV/veivhusventilasjon på bilen: mao. av med luftinntaksmanifold og mye annet snacks.
- Ovennevnte feil ble oppdaget etter første start. Alt fungerte fint før reparasjonen.
- Jeg har sjekket sikringene i motorrommet og på førerside.
- Meldingen forsvinner av og til, men har kommet tilbake hver gang.
- Jeg har fått tak i et diagnoseverktøy for å lese feilkoder. Selvfølgelig forsvant feilmeldingen 5 minutter før jeg koblet på verktøyet, men jeg kunne fortsatt lese av:
--
BCM
0136 - Brake Pressure Sensors 1 and 2 Signal Outside normal range

Har noen forslag til hva som kan føre til dette?

Mvh
CF6