Det fins også en tråd om denne bilen i medlemsdelen. Jeg vil ha en her også for å nå ut til flere når jeg trenger hjelp. Rent praktisk løser jeg det slik at denne tråden blir en tråd der jeg ber om meninger og oppdaterer etter hvert som det utvikler seg, mens tråden i medlemsseksjonen blir en mer "ren" worklog.

Bilen er en 88-modell 240 produsert i 87 som jeg kjøpte i mine ungdomsår fra en skolekamerat. Da den kom over til mitt eie hadde den en B230E som jeg et års tid etter byttet til en B230ET. Denne var bygget på en K-jet innsprøytning fra B21ET. Noen år senere ga jeg opp å bli klok på hvorfor den aldri ville gå rent, og satte i en B230A jeg hadde for å kunne kjøre bilen igjen. Pga "livet" har bilen fått hvile seg i nesten 10 år, og når jeg skulle ta den fram igjen for et par år siden ville ikke slitne herr forgasser samarbeide med meg mer. Bilen brant olje som fy og hadde avgassnivå hinsides all fornuft. Bilen er nå (nesten) i gang igjen med en B230E. Denne gang med en myyyye mer dreven mekaniker bak rattet enn samme kar som for 13-14 år siden ikke skjønte bæret av turbomotoren sin.

Planene er mange, og de blir postet i separate innlegg for oversiktlighetens skyld.