Jeg har en 2004 V70. Der er det meste på stell, bortsett fra at jeg nylig har fått en ny variant av "funkar - funkar inte".

Misstanken er diverse elektrisk vakkel, og jeg trenger råd om hvilke deler som kan være gåene her. Jeg har mye erfaring med elektronikk generelt, men ikke veldig mye på bil.

Det kommer en melding om feil på blinklys. Blinklysene virker 100% som de skal. Feilmeldingen kommer kanskje 50% av gangene jeg starter bilen, tilsynelatende helt tilfeldig. Det er også en service-melding som dukker opp. Den er forventet. Noen ganger er de to meldingene sammen, andre ganger kommer de hver for seg.

Første gang jeg opplevde dette med feilmelding på blinklys, hadde bilen stått i kanskje to uker. Da jeg startet den, kom det uvanlig mye relé-klakking. Dette skjedde bare én gang. Etter det har feilen kommet og gått.

Jeg misstenker at en shunt-sensor kortslutter, men er langt fra sikker på at det kan være grunnen.

Den andre elektriske feilen er i bakpusseren. Pusseren er helt fin på intervall. Men når jeg slår den på konstant, går den noen ganger konstant, og andre ganger i et fast mønster. 3 sekunder på, 8 sekunder av.

Misstanken min der er at kanskje timer-reléet er dårlig.

Jeg er spent på å høre om andre her har hatt tilsvarende feil, og hva som løste dem.

Mvh
Børge