Heisann,

Kanskje finnes det noen der ute som har en løsning på mitt problem.

Lamdasonde varsellyset begynte å lyse, bilen gikk på dette tidspunktet helt fint. Kjøpte ny lamdasonde på biltema (noe jeg i ettertid jeg har hørt ikke kommer til å fungere) og koblet til denne. Da går motoren fint de første 30 sekundene og deretter faller turtallet og det er mye risting. Når jeg prøver å kjøre bilen mister den all kraft så det er tydeligvis noe feil med signalet jeg får fra sonden.

Kjøpte deretter en mer volvo spesifikk sonde fra England: https://www.ebay.com/itm/Volvo-850-9...53.m2749.l2649
koblet til denne og det samme skjer. Den går litt bedre på tomgang med denne sonden sammenlignet med biltema sin, men går ikke ann å kjøre med den.

Når jeg kobler til sondene (både biltema og den nye fra England) og resetter feilkodene, så forsvinner varsellyset. Feilkoden er 521 Front HO2S Preheating,

Begynner å lure på om det ikke er sonden som er problemet, men "behandlingen" av signalet fra sonden. Nå sonden er koblet ut går bilen helt fint, men EU-kontrollen nærmer seg og vil tro at den ikke går gjennom der i nåværende tilstand

Setter pris på alle fornuftige forslag.

mvh Frank