Hei! Jeg har akkurat skaffet meg en 2003 V70 2.0t. Den har gått ca 225 000 og er godt fulgt opp. Har noen spørsmål vedrørende denne modellen, og håper noen tar seg tid til å svare

-Fått beskjed fra verksted at lenkearmer og stab stag foran og bak må skiftes. Er en del klonkelyder foran. Dette ble sist skiftet for 45 000km siden. Holder seriøst ikke dette lenger?
-Reg reim skal i følge Nardo bil (volvo verksted) ikke byttes før 160 000 eller 10 år. Han jeg snakket med mente at disse ikke ryker før tiden på denne modellen, og at jeg fint kan vente til det det nermer seg 10 år eller 160k. Kan jeg ta dette for god fisk?
-Hvordan er det å tune opp disse bilene? Finnes det noen trygge og gode leverandører der ute (helst i Norge, gjerne i Trøndelag)? Kan nevne at jeg har automat som det er skiftet olje på to ganger av forrige eier, og at denne girer meget mykt.
-Hvilken olje bør jeg gå for?
-Hvilken tennplugger bør jeg gå for?
-Finnes det noen allright nettsider hvor jeg kan kjøpe volvo oppgraderinger (takvinge, krom detaljer i bil etc)

Ser at dette ble mye, men har forsøkt å søke litt uten å finne så gode svar på akkurat dette. Håper noen kan bidra!