Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8

Tråd: Kinkig sak med deleleverandør:-(

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. mai 2012
    Innlegg
    2.173
    Antall takk

    Standard Kinkig sak med deleleverandør:-(

    Hei

    Ringte en deleleverandør og spurte om han kunne sende meg en tannstang samme dag, da jeg hadde bilen min på bukk på verksted, men hadde ikke riktig del.
    Jeg sa det hastet. Han hadde riktig del, men visste ikke om han rakk å poste den. Han skulle sjekke og ringe meg opp igjen. Hørte ikke noe mer, og etter et par dager kom det hentelapp på delen. Da var allerede ny del montert fra annen leverandør.

    Jeg ringer selger og konfronterer med at han skulle ringe samme dag noe han ikke gjorde. Jeg var tydelig på at jeg ikke ville ha den hvis den ble sendt neste dag. Noe han altså gjorde.
    Nå sier han at jeg må betale 600,- for å returnere pakken. Foreløpig har jeg ikke brydd meg med å gå til postkontoret. Hva ville dere gjort?
    V70 2.4D aut. 2002 mod.

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. mars 2015
    Sted
    Fredrikstad
    Innlegg
    1.001
    Antall takk

    Standard

    Her er det vel bare 2 muligheter. Hente pakka og ta det på angrefrist. Da får man vel dekka noe av portoutgiftene? (Dette kan du jo sjekke opp på nett.) Om du lar den gå i retur, vil jeg tro han sender deg en faktura på de 600,- Da må du bestride kravet og han må ta saken videre.

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. mai 2012
    Innlegg
    2.173
    Antall takk

    Standard

    "Ved bruk av angrefrist belastes kjøper fraktkostnader." skriver han. Altså, jeg må betale 600,-. Nå blir så klart dette påstand mot påstand da avtalen naturligvis ble inngått på tlf, da jeg hadde hastverk.
    Bilen tok opp plass på verkstedet. Noe jeg poengterte. Da er ikke epost akkurat raskeste vei å gå.
    V70 2.4D aut. 2002 mod.

  4. #4
    Moderator Morgis sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    VCCN medlemsnummer
    9
    Innlegg
    6.063
    Antall takk

    Standard

    Vanlig praksis ved angrefrist er at kjøper betaler frakt begge veier.
    Dette tilfellet er kanskje noe annerledes da du ringte selger for å undersøke, men ikke fikk noe tilbakemelding eller kvittering på bestilling.
    MAO, har dere kanskje ingen gyldig skriftlig avtale på salget.
    '07 V70 R ✓
    '95 850 T-5R

  5. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. mars 2015
    Sted
    Fredrikstad
    Innlegg
    1.001
    Antall takk

    Standard

    Mulig det er vanlig praksis ja, derfor jeg spesifiserer at det bør sjekkes opp i regelverket. =)

    Anyways, en muntlig avtale er like bindende som en skriftlig. Problemet er jo bare at det er vanskelig å bevise noe. Det aller første man bør gjøre nå er vel å få bestridt kravet (eller varen) skriftlig. Du har jo 14 dager på å hente den hos Posten. Det kan jo være at saken løser seg før den tid. Vil jo tro at selger har en vanskelig sak når han ikke har noen form for bestilling fra deg, så heller tvilsomt om han er villig til å dra det så langt.

  6. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. nov. 2013
    Sted
    Hønefoss
    Innlegg
    105
    Antall takk

    Standard

    Ingen gyldig avtale mellom dere. Du er ikke pliktig til å hente pakken på posten og du kan bestride kravet hvis han sender deg faktura.
    Volvo V70N 2.4D '07 (solgt) - Volvo V70 2.4 '99 (solgt)

  7. #7
    Registrerte brukere locked sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Stryn
    Innlegg
    3.000
    Antall takk

    Standard

    --> https://play.google.com/store/apps/d...ecall.s2.trial

    Gull verdt til slike situasjonar, sett det opp så har du alltid opptak av telefonsamtalar, både utgåande og inngåande.

    Dårleg av selgar å ikkje gje tilbakemelding, og på ting som hastar så er det vel ganske åpenbart at mottaker må få sporingsnummer på pakken sammen med en ordrebekreftelse. På den andre side så heiv jo selger seg rundt å fekk sendt deg tannstang som avtalt, men kommunikasjon er viktig.

    Sitat Opprinnelig postet av Torsen67 Vis post
    (..) Han skulle sjekke og ringe meg opp igjen. Hørte ikke noe mer (...)
    Dersom du har gjengitt riktig så har han jo brutt sin egen avtale.
    2016 BMW 220d xDrive Gran Tourer
    2005 Volvo Horisont B12M

  8. #8
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. mai 2012
    Innlegg
    2.173
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av locked Vis post
    --> https://play.google.com/store/apps/d...ecall.s2.trial

    Gull verdt til slike situasjonar, sett det opp så har du alltid opptak av telefonsamtalar, både utgåande og inngåande.

    Dårleg av selgar å ikkje gje tilbakemelding, og på ting som hastar så er det vel ganske åpenbart at mottaker må få sporingsnummer på pakken sammen med en ordrebekreftelse. På den andre side så heiv jo selger seg rundt å fekk sendt deg tannstang som avtalt, men kommunikasjon er viktig.


    Dersom du har gjengitt riktig så har han jo brutt sin egen avtale.
    Nettopp, det gjaldt der og da. Når han sendte påfølgende dag, så var det allerede for sent for min del. Han ble nok litt for ivrig og bare "måtte" ha dette salget.

    Jeg unnlater pare å hente pakka på posten så går den jo i retur til slutt.
    V70 2.4D aut. 2002 mod.

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •