Hei

Har ein volvo v70 d5 awd automat 2006 model, 215000 km

Lang rekke med problemer her, som har oppstått over en måneds tid

1: Radio får plutselig klikkelyder, og skrur seg på selv, med forferdelige skurrelyder. Tatt ut sikring

2: Xenon lys lyser rett i bakken

3: plutselig en dag kom feilkode for abs og bremsefeil på, samt at girkasse oppfører seg merkelig. Den "hopper" rett i tredje gir når den settes i drive, og der blir den. Awd, turtallsteller og temp måler virker heller ikke. Prøver å starte bilen på nytt, da er det plutselig motorlampe som lyser. Merker ingenting på bilen.
Starter bilen igjen etter ein time, alt ok!


4: Bilen starter ikkje. Når ein vrir om tenninga, så seier det "klikk", og det står "el. Startsperre. Se manual"
Venter i 10 minutter, bilen starter og går som normalt

4: På verksted og lest av feilkoder. Fekk. Beskjed om å bytte bremsepedalgiver v.s.b og bør skifte bremsetrykkgiver 1 og 2 pga feilkoder, samt xenon høydejusteringsgiver.



5: I dag er plutselig bilen veeeldig tungstartet, men hoster seg i gang til slutt. God driv i starteren.
Lar bilen stå å gå i 10 minutter, når eg kjem ut igjen, så lyser abs lampe, bremselampe og girkassen er som beskrevet over.
Sløkker bilen, så er det påan igjen med startsperre.
Venter 10 min, da går starteren, men ingen antydning til at bilen vil starte.
Kobler fra batteriet i 2 minutter, bilen starter som om alt er normalt! Så kommer motorlampe på. Borte neste gong eg starter bilen

Noen som har ein idé?
Burde eg bytte dette som verkstedet seier, eller er det ein eller anna feil med det elektriske her?

På forhand takk!
Mvh Andreas