Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13

Tråd: Feil med styreenheter eller noe?

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. des. 2017
    Innlegg
    5
    Antall takk

    Standard Feil med styreenheter eller noe?

    Hei.
    Har kjøpt en Volvo V70 2.4 D5 2006 mod hvor jeg sliter med noe elfeil.. Bilen har vært på diagnose på Billia Lillehammer hvor de fant ut at dette var
    BCM
    enheten.
    Kjøpte en brukt og reiste på Billia Gjøvik og prøvde og programmere opp igjen denne uten hell. Fikk ikke kontakt med enheten. Satt det litt på vent inntil videre helt til igår når jeg startet opp bilen så var alle feilmeldingen borte. Dette gikk fint i ca 10min så kom feilen igjen. Satte fra meg bilen ute i -17 og når jeg kom ut igjen etter 1 time så var det bra igjen i 10-15min..

    Har feilmeldinger på "Bremsefel, stanna snarest", "Hovedlys, høydejustering", "Setevarmere" samt tripteller funker heller ikke.. Automatkassa girer heller ikke sånn som den skal!

    Noen som har noen tips da jeg snart har prøvd alt jeg vet om...

    Mvh Anders

    Sent fra min SM-G950F via Tapatalk
    Sist endret av Almerud; 17/12/17 kl 14:01

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    27. mars 2015
    Sted
    Raufoss
    Innlegg
    65
    Antall takk

    Standard

    Det er ikke sikkert det går an å bruke en brukt
    BCM
    -enhet. Kan som dere har oppdaget, være problem med å komme i kontakt med enheten. Men ettersom det er så mange feil som kan være elektronikkrelaterte så kan det jo være noe annet som er galt. Har du feilkodene som Bilia leste ut så er det lettere å se hva som kan være feil.
    Bosatt i Vestre Toten kommune
    Dice, VIDA 2014D
    V70 D5 Summum -05

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. des. 2017
    Innlegg
    5
    Antall takk

    Standard

    Det som er rart er jo at det fungerer i 10-15 minutter uten noe synlige og merkbare feil! Kjørte en diagnose med biltema sitt søkeapparat i stad når alt så ut til og være ok og da fikk jeg opp disse feilene:


    Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    27. mars 2015
    Sted
    Raufoss
    Innlegg
    65
    Antall takk

    Standard

    Etter å ha kikket litt rundt så tror jeg nesten at du heller har feil på
    CEM
    . Å få
    CEM
    loddet om tror jeg vil hjelpe deg langt på vei. Vet ikke om noe firma i Norge som gjør dette, men det finnes sikkert noe om man bare leter.
    Her er en tråd fra et svensk forum angående feilen. http://www.jagrullar.se/forum/viewto...p?f=19&t=69360
    Bosatt i Vestre Toten kommune
    Dice, VIDA 2014D
    V70 D5 Summum -05

  5. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. des. 2017
    Innlegg
    5
    Antall takk

    Standard

    Det kan være det som er feilen. Tenkte bare og sjekke litt rundt om det kan være en bagatell så lenge feilen blir borte når man begynner og kjøre før den så kommer tilbake i løpet av 10-15 minutter. Har hatt bilen i 3mnd nå men har vært feil hele tiden helt til i går da det ble ett lyst øyeblikk i bilen, hehe
    Regner med ny
    CEM
    hos Volvo koster 30.000,- så tenkte det var greit å være sikker at det er det som er feil!

    Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

  6. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    27. mars 2015
    Sted
    Raufoss
    Innlegg
    65
    Antall takk

    Standard

    Det bør stemme med dårlige loddepunkter. Holder sammen og leder strømmen bedre når det er kaldt og så når det blir litt varme i
    CEM
    så utvider ting seg litt og du får dårligere kontakt. Hadde satset på å få et firma som kan dette til å lodde om
    CEM
    . Mye billigere enn å kjøpe ny.
    Bosatt i Vestre Toten kommune
    Dice, VIDA 2014D
    V70 D5 Summum -05

  7. #7
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. des. 2017
    Innlegg
    5
    Antall takk

    Standard

    Ja, alt tyder på det! Får undersøke om jeg finner noen firmaer tusen takk for hjelp

    Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

  8. #8
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    27. mars 2015
    Sted
    Raufoss
    Innlegg
    65
    Antall takk

    Standard

    Bare hyggelig
    Bosatt i Vestre Toten kommune
    Dice, VIDA 2014D
    V70 D5 Summum -05

  9. #9
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    26. juli 2010
    Innlegg
    516
    Antall takk

    Standard

    Tror ikke du har feil med cem du kan ikke bruke en brukt bcm fra enn anna bil i din. Dette har jeg prøvd selv og vært på volvo og tat bcm omladning og kalibrert bcm men fortsatt feilkode bcm 0076. Men har lest på forum at madass har fått dette til og har sendt melding te han og ikke fått svar.

  10. #10
    Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    VCCN medlemsnummer
    2802
    Innlegg
    8.130
    Antall takk

    Standard

    Jeg holder en liten knapp på
    CEM
    , selv om jeg tror feilen ligger et annet sted. Når det gjelder brukt
    BCM
    så tror jeg nøyaktig boschnr. må stemme over ens for at omprogrammering skal finne sted.

    En annen ting som er enkelt og rimelig, er å bytte batteriet hvis dette ikke er gjort på en stund. Ikke de typiske feil som dukker opp som symptomer på dårlig batteri, men det kan lage mange rare feil.

    Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

  11. #11
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. des. 2017
    Innlegg
    5
    Antall takk

    Standard

    Ja, har lest at det kan være batteriet.. men det som jobber stikk i mot alt med batteri/bcm Nr som ikke stemmer er jo at det fungere når det er kaldt kan være cem som de fleste sier...

    Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

  12. #12
    Registrerte brukere Laukis sin avatar
    Medlem siden
    02. mars 2016
    VCCN medlemsnummer
    2050
    Innlegg
    32
    Antall takk

    Standard

    Har, eller hadde, akkurat samme problemet på min S60 D5 2003 mod. Etter et par minutters kjøring kom det opp "bromsfel stanna snarast", div varsellamper lyser, samt at km/h, rpm og tempmåler slutter å funke. Men ingen nedsatt ytelse på motor (manuell). Dette skjedde som oftest om det var varmt og klamt ute, eller i regn. Om jeg slo av bilen, ville den nekte å starte før neste dag / antall timer. Stod bare å kimet uten vilje til å tenne. Speedometeret har også vært i Sverige for lodding/fiks, så tenkte meg til at det antagelig var ENDA en til el-feil.
    Begeret rant over i sommer da jeg var ute på langtur. Hadde sittet å ventet i forbannelse på berging i 3 timer. Endte med at jeg røska opp panseret å "kakket" løs på
    ECU
    boksen. Bilen startet helt utrolig med en gang etter dette, og har ikke kommet med et eneste feilslag på over 4 mnd siden denne hendelsen...
    • 05 Volvo V70 D5 Summum // Ruby Red Metallic

  13. #13
    Registrerte brukere Sollien sin avatar
    Medlem siden
    19. jan. 2011
    Sted
    Langevåg
    Innlegg
    822
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Almerud Vis post
    Ja, har lest at det kan være batteriet.. men det som jobber stikk i mot alt med batteri/bcm Nr som ikke stemmer er jo at det fungere når det er kaldt kan være cem som de fleste sier...

    Sent fra min SM-G950F via Tapatalk
    Cem sjekker du lett med å ta av dekselet over pedalene og så bruker du en hårføner til å varme opp cem. Om det begynner å klikke i relé og det elektriske går bananas når den er god å varm er det cem

    Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
    Sollien

Lignende tråder

  1. 740, 760, 940 eller 960 eller noe awd ønskes kjøpt
    By Anders Dybvadsskog in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 19
    Siste post: 27/11/12, 12:01
  2. Subben burer på en måte, feil instilt eller feil med kasse ? :)
    By olesyvertsen in forum Bilstereo og Multimedia
    Svar: 29
    Siste post: 15/12/11, 19:20
  3. Svar: 6
    Siste post: 17/12/10, 09:16
  4. Er bilen gådd i noe slags nødmodus eller noe?
    By spørck in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 9
    Siste post: 30/11/10, 22:47
  5. kjøre med A kam eller kjøpe noe annet?
    By Bjørnstad in forum Motor og gir
    Svar: 2
    Siste post: 27/05/10, 20:23

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •