Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4

Tråd: Merkelig verkstedopphold

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. juli 2017
    Innlegg
    1
    Antall takk

    Standard Merkelig verkstedopphold

    Hadde min XC 60 2012 inne på merkeverksted for bytting av rute, oppgradering DAB, bytting av foringer. Tok også skiver og klosser foran ettersom jeg skal ut på langkjøring i ferien.
    Etter å ha fått bilen tilbake oppdaget jeg samme dag at begge Xenon pærene lyste lilla/rødt (Defekt). Det bar tilbake til verkstedet. De mente at dette var helt tilfeldig, noe jeg ikke kunne skjønne. Noen som har noen formening på hva som kan ha gått galt. Tenkte kanskje at bilen hadde vært hurtigladet med for høy spenning eller tilsvarende så det har knekt pærene...
    Veldig rart å levere inn bilen med xenon pærer som fungerer utmerket, for så å få den tilbake med to defekte pærer.

    På vei tilbake til verkstedet for å klage så hørte jeg en rar bankelyd i bilen når jeg kjørte over dumper. Det viste seg å være en knekt fjær. Også dette har skjedd i forbindelse med verkstedoppholdet. Mulig at det er tilfeldig, men i hvert fall utrolig kjedelig . Bilen har vært opp og ned på bukken så det er vel det son har medført at en dårlig fjær har knekt.
    Alt i alt 25K i utgifter - God ferie


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  2. #2
    Registrerte brukere MadAss sin avatar
    Medlem siden
    10. juni 2010
    Sted
    Der ingen skulle tru at nokon kunne bu
    Innlegg
    1.365
    Antall takk

    Standard

    Xenonpærene kjører på mye høyere spenning enn hva en lader gir. Volvo sine verkstedsladere på 50amp mener jeg ligger på 13,2 volt. Bilens dynamo kan lade over 15v volt ved svakt batteri. Så de defekte pærene er nok bare tilfeldig.

    At fjøra knakk ved opp og nedkjøring i løftebukk kan nok være tilfelle ja. Men da hadde nok den uansett knekt i første hump på ferieturen uansett. Greit å få ordnet det før ferien iallefall
    Er dessverre noen fjører på XC60 som knekker. Er flere typer fjører på disse bilene alt etter utstyr og motor, men er spesielt en type som går igjen.

    Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
    1991 Volvo 740 GL (Turbo) (B200FT) 470 000 km
    2015 Volvo V60 D4 AWD aut R-design (D5244T12) 102 000 km
    2015 Volvo V70 D4 AWD aut DynamicEdition (D5244T12) 89 000 km

  3. #3
    Registrerte brukere Roy sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    VCCN medlemsnummer
    220
    Innlegg
    333
    Antall takk

    Standard

    Knakk fjøra venstre framme på vår XC60 i fjor sommar, skjedde då eg satt meg inn i bilen på ei mark.
    Kom et skikkelig klunk og bilen skrangla som om det låg ei glasflaske på berebrua etterpå.
    Greidde heldigvis å lirke ut biten, nesten ein heil ring frå toppen som låg nede i fjørsetet.
    Var visst eit kjent problem iflg Volvo.
    (2011 D3
    AWD
    )

    Xenonpærene skiftar vel farge gradvis, før dei pluselig vert heilt rosa/lilla.
    Litt rart at det skjer med begge samtidig, men tvilsomt at andre ting har gjort det

    God ferie
    2015 Volvo V60 D2 Ocean Race (Blå) - Konebilen
    2021 Volvo XC40 P8 Recharge (Svart Onyx)

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    16. mai 2015
    Innlegg
    112
    Antall takk

    Standard

    Min venstre fremre fjær knakk i februar i fjor på en tur til Rally Sweden med 5 voksne karer, full bil og passe tung henger. Noe humpete veg i gjennom finnskogen som var synderen. Klunkelyd hos meg også.
    Kun en halv runde fra toppen.. Fikk byttet begge fjærer foran på garanti. 2011 D3
    AWD
    det også


    Sent from my iPad using Tapatalk Pro
    2008 Toyota Land Cruiser 120 GX 3.0 D-4D
    2010 CAN-AM Outlander MAX 800R Limited Edition

Lignende tråder

  1. merkelig gir
    By hanzibertone in forum Motor og gir
    Svar: 12
    Siste post: 16/11/11, 22:56
  2. Merkelig dekkslitasje.. :confused:
    By RogerS40 in forum x40 / 66 / 300 / 400 / -serien
    Svar: 0
    Siste post: 09/09/11, 20:20
  3. Merkelig girkasseproblem
    By slevjus in forum Motor og gir
    Svar: 14
    Siste post: 29/06/10, 19:43

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •