Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 25 av 47

Tråd: viktors: 86 245 GLE

  1. #1
    Registrerte brukere viktors sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    411
    Antall takk

    Standard viktors: 86 245 GLE

    Hei! Er ny her, og legger med noen bilder av min 86' 240 vogn. Bilen har snart rullet 300 000, og samtlige km har vært sørget for av en stakkars, lat K-motor og m47 kasse, som begynner å merke at den har rulla noen meter.
    Første som ble gjort var å hive to bøtter med lys i front, og kobla spredere sammen med kjørelyset. En grill fra en 92' kom også på plass. Flytta en ledning i sikringsboksen, så jeg fikk til å kjøre med tåkebaklys hele tiden, og satte i 5w-pærer.



    Etter det ble innmaten i lyktene lakkert, og leppa fikk to fine hull til å smette sprederne i.

    Så smalt det. Jeg kjørte i ræva på en Suzuki XL7, og tusenmetringene, 92' grillen og pansret sa takk og farvel.

    Fikk tak i et snutepanser, og heiv på det, så jeg hadde noe å kjøre med.


    Var i verdal, og fikk tak i 4x GLT-hjul for å ha som vinterfelger, hvit blink frem og på siden foreløbig, da de ikke hadde flere baklykter på lager, men det kommer! Montere lesjøfors 40mm senkefjærer, og plukka med meg et nytt hvitt panser hos høggern. Lakkerte leppa, men med en farge som var betydelig hvitere enn bilen.
    Noen bilder fra senkinga og etter:




    Og så med hvitt panser igjen:



    Min og carmaniaq her på forumet sin: 87mod m FK og m90


    Lakkerte grill og lyktelister i går, så måtte ta noen bilder


    Har også kappa av grisehalen, og sveist på en "budsjettstuss". Blir ny bakpotte med tiden. Har også planer om å modde fjærskålene frem, og få den litt lavere på snuten, men må vel ha kortere dempere.

  2. #2
    Registrerte brukere carmaniaq sin avatar
    Medlem siden
    29. des. 2009
    Sted
    rørvik
    Innlegg
    33
    Antall takk

    Standard

    bli fin vogn herre me tia

  3. #3
    Registrerte brukere viktors sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    411
    Antall takk

    Standard




    Har også tatt N-emblemet og "240GLE"-emblemet på bakluka.

  4. #4
    Registrerte brukere Torra sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Melhus, Sør-Trønderlag
    Innlegg
    2.156
    Antall takk

    Standard

    Rett høyde på de siste bildene

  5. #5
    Registrerte brukere Luigi sin avatar
    Medlem siden
    10. jan. 2010
    Sted
    innerst i Goff
    Innlegg
    2.075
    Antall takk

    Standard

    trenger bare en polering og få bytta ut sidelistene med noen som ikke har crome, og crome lista rundt front ruta
    så blir den perfekt i mine øyne utsende messig

  6. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Innlegg
    853
    Antall takk

    Standard

    Ser veldig fin ut
    Bmw e34 520i
    Volvo 760 Cruise bil.
    Volvo 240 Turbo! - Solgt
    Volvo amazon 70m Prosjekt!
    Bmw e34 535i - Solgt ,Bmw e30 turbo banebil - solgt

  7. #7
    Registrerte brukere viktors sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    411
    Antall takk

    Standard

    Takker for kommentarer! Skal rubbe bilen helt ned og få den skikkelig shina før sommern er i gang for fult tenker jeg. Kanskje evt. pusse ned bakluka og få den lakkert opp på nytt.

  8. #8
    Registrerte brukere viktors sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    411
    Antall takk

    Standard

    Knipsa et par nye bilder i går med litt bedre kamera. Så i ettertid at jeg brukte litt for høy ISO (800 tror jeg) så jeg skal knipse noen fler når regnet tar av. Har ordna noe småtteri som lista over fangern frem, lakkert grill og lyktelister på nytt da de så helt for j* ut, og fiksa skiltlyset bak. Også litt cleanere bakluke nå da! Ser mye bedre ut. Hvitblink og senkeskåler neste! Ingen som er gira på å sveise ett sett for meg da?





    Litt lyst på bross egentlig. Noen innspill?
    Har forresten snakka med en kis ang. opplakkering. Er masse steinsprutskader og små "ufinheter" i lakken, så lurer på om det er aktuelt. Skulle vist få en fin pris.

  9. #9
    Registrerte brukere viktors sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    411
    Antall takk

    Standard

    Jeg og carmaniaq la ny sotfilm (super mørk) i går, ble knall! Brukte litt tid på å få det bra, så resultatet ble akseptabelt. Ble et litt annet preg på bilen nå.

  10. #10
    Registrerte brukere viktors sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    411
    Antall takk

    Standard

    Noen bilder etter legging av sotfilm.

    Forsøkte oss med å plukke ut sideruta og legge, men det gikk ikke bra ettersom huset vi holdt til i er fullt av katter, så hår ble et STORT problem. Reiv av filmen og la ny mens ruta var montert.

    Som sagt.

    Ferdig resultat

    Litt skitten der etter kjøring på grusveger, men dere ser da hvordan det ble. Ble stor forandring!

    Sammen med svogerns e60. 20" M-replica. Er carmaniaq her på forumet sin. Bare 43% sotfilm på 240n her. Tenker det kanskje blir 43% på siderutene frem etterhvert.

  11. #11
    Registrerte brukere viktors sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    411
    Antall takk

    Standard

    Har rubba og polert bilen nå. Fått på sorte lister på sidene, nye skilter med "volvo-elgen" og volvo-skiltplater. Holder på å pusse ned leppa for å lakkere den litt mer grundig, samme med listene over lyktene. Bytta også gasser i dag, til en litt friskere K-gasser. Men har problemer med at den går på 3 når den går på tomgang. Den går ikke ordentlig på sylinder 2. Sjekka at den har gnist, og tenninga er som den skal. Håper ikke det er noe ventiltrøbbel ute på ferde. Så på pluggene i dag og så at den får for mye bensin på cyl 1, 3 og 4, mens pluggen på cyl 2 ser helt normal ut.
    Vurderer også å pusse ned nederdelen av en 850-fanger som en kompis har liggende og prøve på. Av gamletypen 850fanger.
    Blir slik som denne da:

    Noen innspill på 850fanger, og hvorfor den fjusker slik på tomgang?

  12. #12
    Registrerte brukere volvo244tic sin avatar
    Medlem siden
    10. mars 2010
    Sted
    Klepp, Rogaland
    Innlegg
    194
    Antall takk

    Standard

    Fin bil Likte den 850 fangern!

  13. #13
    Registrerte brukere viktors sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    411
    Antall takk

    Standard

    Takk for det Hadde vært stilig å prøvd å lakkert opp og fått på den. Men hovedprioritet er å få bilen til å gå skikkelig.

  14. #14
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Oppland
    Innlegg
    114
    Antall takk

    Standard

    Fin bil blått interiør eller ?

  15. #15
    Registrerte brukere viktors sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    411
    Antall takk

    Standard

    Takktakk Blått intr. ja. Har et par bilder av interiøret.




    Har fått tak i strøkne dørlommer til fremdørene, og montert liten turteller etter bildene her ble tatt.
    Interiøret er i ganske kurant stand. Er ei sprekk i dashbordet, men er helt frem mot vinduet, så vises ikke om du ikke ser etter den, ingen betydelige slitasjemerker i seter og dørtrekk, men førersetet er litt nedsittet etter mange mil, du ser det er litt skrukkete og har noen grå flekker :P

  16. #16
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juli 2010
    Sted
    Skotterud
    Innlegg
    62
    Antall takk

    Standard

    Fin 245 du har, hvit og svart er pent å se på.
    Har: 80mod Volvo 244 T5 prosjekt

    Ex Volvo'er:
    83mod 245 Turbo, 86mod 740 GLE, 72mod 142, 69mod 144.

  17. #17
    Registrerte brukere viktors sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    411
    Antall takk

    Standard

    Takk
    Da har jeg fått klarsignal på at det er bare å hente 850-leppa, så blir vel litt mer pussing og lakkering! Kosearbeid
    ingen som har noen innspill på hvorfor den ikke går som den skal på 2. cyl? Tenninga er ok, så feilen er ikke der. Vises på pluggen at den forbrenner all bensin da pluggen ser bra ut, mens de andre tyder på at den får for mye fuel. Så også nå når jeg bytta gasser at den hadde dratt in falskluft mellom gasser og innsug, og da kanskje pakninga mellom innsugsmanifold og topp er gåen? Vil den få disse symptomene da? Håper bare at det ikke er noe ventiltrøbbel så jeg må av med toppen og greier...

  18. #18
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juli 2010
    Sted
    Skotterud
    Innlegg
    62
    Antall takk

    Standard

    Jeg hadde problemer med en Golf da pakningen mellom gasser og innsug var deffekt. Da gikk bilen veldig urent. Men Hvordan den forbrente bensin og hvordan pluggene så ut da husker jeg ikke.
    Har: 80mod Volvo 244 T5 prosjekt

    Ex Volvo'er:
    83mod 245 Turbo, 86mod 740 GLE, 72mod 142, 69mod 144.

  19. #19
    Registrerte brukere viktors sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    411
    Antall takk

    Standard

    Har fått gjort litt i dag nå.
    Pussa ned, grunna og lakkerte lyktelistene svarte, og pussa ned og grunna leppa.


    Skal gå over leppa med 100grit en tur i kveld, og så legge et lag til med grunning før jeg begynner å legge lakk. Pussa og shina litt på toppdekslet samtidig som jeg så over at kammen var OK, noe den var Før var dekselet helsvart, men nå ser man faktisk at det står VOLVO der!

    Fant også ut hvorfor den ikke har gått skikkelig på 2. cyl. Pakninga mellom innsug og topp var mildt sagt råtten! Så vil tro den har fått mer falskluft enn luft fra gassern Det forklarer hvit plugg og ettertenning. Så skal få i den pakninga og begge pakningene mellom gasser og innsugsmanifold i morgen, og justere nygassern, så håper jeg at alt blir bra!


    Ser ut som om noen har gått løs med dremeln på 2. og 3. cyl...

    Sist endret av viktors; 11/07/10 kl 20:09

  20. #20
    Registrerte brukere viktors sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    411
    Antall takk

    Standard

    Da var alt på stell! Jevn tomgang, går skikelig på alle 4, ingen fusking under pådrag, og bilen starter lett og stopper lett. Altså stikk motsatt av det den har vært! :P Litt finjustering av gasser, så blir det vel KNALL!

  21. #21
    Registrerte brukere viktors sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    411
    Antall takk

    Standard

    R-sport innkjøpt! Om noen har trekk til sitteputa som er i ok stand, så si ifra! Trekkene er blå.

  22. #22
    Registrerte brukere mamolv sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    steinkjer
    Innlegg
    807
    Antall takk

    Standard

    har trekk til baksetet.mener det er greit det til sitteputa, men ryggen var enormt dårlig.
    du skal få det trekket veldig billig...hehe...

  23. #23
    Registrerte brukere viktors sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    411
    Antall takk

    Standard

    Har fine trekk til hele baksetet Mangler bare ett trekk til sittepute foran, så er det komplett. Fikk det ganske så billig! hehe.

  24. #24
    Registrerte brukere viktors sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    411
    Antall takk

    Standard

    Knipsa noen nye bilder av bilen. Er et par forandringer siden sist. Begynner å komme seg nå






  25. #25
    Registrerte brukere duffern91 sin avatar
    Medlem siden
    02. april 2010
    Sted
    namsos
    Innlegg
    86
    Antall takk

    Standard

    bli bra bil te slutt viktor
    När Volvon Rullar Står Blixten Stilla

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •