Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7

Tråd: 2011 V70 D3 oncall deaktivert melding

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. april 2017
    Innlegg
    5
    Antall takk

    Standard 2011 V70 D3 oncall deaktivert melding

    Er det mulig å fjerne meldingen som kommer opp hver gang jeg starter bilen om at oncall er deaktivert på noen annen måte enn å skaffe oncall abo?

  2. #2
    Moderator Børge Vikebø sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Nordhordland, Norway
    VCCN medlemsnummer
    438
    Innlegg
    2.575
    Antall takk

    Standard

    Nei.

    Du må aktivere det. Koster under 500,- pr år har jeg hørt, og om du laster ned appen Volvo Heater så kan du sende bilen koder for å starte og stoppe varmeren selv om du er milevis fra den
    '17 V90 D4
    '18 VW Caravelle T6
    X - '11 V70D3
    X - '03 XC90 2,5T AWD
    '79 245 L
    '18 Adrian Adora 573PT

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. april 2017
    Innlegg
    5
    Antall takk

    Standard

    Ja, så at prisen var senket. Så har bestillt og skal innom for å aktivere snart

    Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. juni 2010
    Sted
    Sunnmøre
    Innlegg
    249
    Antall takk

    Standard

    Har en slektning som fikk fjærnet dette for en stund siden på sin volvo xc60,så om du snakker med volvo,så er den mulig å ta bort infoen. Men som nemt her ,så er prisene på 2 år men VOC redusert betraktelig
    Nå: Volvo XC60 R-design Polestar tunet 2012 mod. Før: Volvo V70 D5 07mod

  5. #5
    SagaPer sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Volda, Norway
    VCCN medlemsnummer
    39
    Innlegg
    855
    Antall takk

    Cool

    Bør man ikke ha aktiv Volvo Oncall i bilen? Dette er jo en meget viktig sikkerhetsfunksjon som kan redde liv om uhellet er ute.

    Kjører du i grøfta eller på et dyr på en øde landevei og airbager utløses så ringer Volvo til deg i bilen og spør om du er skadet og om du evt trenger hjelp. Svarer du ikke på anropet så sender Volvo ambulanse og redningsbil til bilens posisjon. Dette kan være livreddende i en kritisk situasjon.

    Volvo Oncall må sies å være en rimelig forsikring i en bil som i utgangspunktet er godt utstyrt med en rekke sikkerhetssystemer.
    XC40 EV P8 2021 Onyx Black Metallic 408 hk

    Tidligere biler:
    XC60 D4 AWD 2017 R-Design Limited Edition Polestar 220 hk
    XC70 D5 Summum 2009 Caper green
    V70 D5 Summum - 2007 svart
    V70R AWD - 1999 sølv metallic
    850 stv - 1996 grønn

  6. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. juni 2010
    Sted
    Sunnmøre
    Innlegg
    249
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av SagaPer Vis post
    Bør man ikke ha aktiv Volvo Oncall i bilen? Dette er jo en meget viktig sikkerhetsfunksjon som kan redde liv om uhellet er ute.

    Kjører du i grøfta eller på et dyr på en øde landevei og airbager utløses så ringer Volvo til deg i bilen og spør om du er skadet og om du evt trenger hjelp. Svarer du ikke på anropet så sender Volvo ambulanse og redningsbil til bilens posisjon. Dette kan være livreddende i en kritisk situasjon.

    Volvo Oncall må sies å være en rimelig forsikring i en bil som i utgangspunktet er godt utstyrt med en rekke sikkerhetssystemer.
    SOS delen på VOC har en uansett . Så er vel egentlig fjernstyring av varmer fra app som er mest aktuelt for dei fleste. der er div andre funkjoner som låsing av dører/vinduer osv. som en kan benytte seg av,men varmeren er nok den som er mest kurant å ha ved å betale for voc. Personlig så vil jeg nok fortsette å ha voc ,når det går ut neste år,siden prisen er betydelig redusert. Om prisen hadde vert 1500-2000 for 2 år(som før) hadde jeg nok fint greid meg uten. Der ej jo 2 timer instillinger på bilen
    Nå: Volvo XC60 R-design Polestar tunet 2012 mod. Før: Volvo V70 D5 07mod

  7. #7
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    16. mai 2015
    Innlegg
    112
    Antall takk

    Standard

    Dessverre har ingen av mine Volvoer VOC... Noe av det jeg savner mest, hadde gledelig betalt 10000,- for å få det ettermontert hvis det hadde vert mulig...
    Å ha timer når du ikke vet når du kan dra/ kommer tilbake er for meg verdiløst. Har eid Volvo i 2 år nå og timeren har vert brukt 4-5 ganger på begge bilene til sammen..
    jeg må gå til bilen og aktivere varmeren manuellt når jeg vet det er ca 15 min til jeg skal kjøre..

    Andre fordeler er hvis du feks er borte kan du starte varmeren en stund før du kommer tilbake til bilen etter å ha vert borte i mer enn ett døgn.
    (Jeg må ringe kolleger og få de til å stikke ut i bilen og aktivere timeren før de drar hjem den dagen jeg kommer tilbake... Det skaper unødig mye bry for alle.

    Mitt råd er og smile og være glad og betal 500 kr i året for full komfort 24/7....
    2008 Toyota Land Cruiser 120 GX 3.0 D-4D
    2010 CAN-AM Outlander MAX 800R Limited Edition

Lignende tråder

  1. AKTIVERT IGJEN! Tapatalk deaktivert grunnet malware
    By aarnes in forum Driftsmeldinger
    Svar: 5
    Siste post: 13/10/16, 17:31
  2. Svar: 11
    Siste post: 12/04/15, 16:54
  3. Fikk feil melding på volvo v70 min i går
    By Midt_i_skauen in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 3
    Siste post: 28/07/14, 08:22
  4. Svar: 7
    Siste post: 13/01/14, 20:13
  5. V70 2,4D 2007 mod/Volvo oncall???
    By tor-diesel in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 17
    Siste post: 07/01/12, 12:09

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •