Hei. Jeg har fått et problem med V50en som jeg lurer på om er defekt turbo eller noe helt annet.

For et par uker siden så mistet bilen fullstendig motorkraft på 4 og 5 gir hovedsak i bakker. Det som for meg virker som om skjer er at den ikke har noe turbotrykk. Jeg kan holde bånn gass og turtallet holder seg helt stabilt eller synker. Slik kan den være fra alt til 20 sekunder til 4 - 5 minutter også kommer motorkraft tilbake og den oppfører seg helt normalt. Jeg finner heller ikke noe mønster i dette og det kommer og går, men kan virke som om det skjer oftere og oftere.

Merker det spesielt ved bakkekjøring og må da ned til 3 eller 2 gir for i det hele tatt at turtall skal stige ved bakkekjøring. På rett strekning så klarer deg seg nesten greit.....

I følge
VIDA
så er det ingen feil noe som irriterer meg litt da bilen pleier å være flink til å gi feilkoder på alt mulig rart, men denne gangen så kommer den ingenting.

Noen som har opplevet noe lignende eller eventuelt har noen tips til feilsøking så kan være lett å gjøre?

Tom