Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5

Tråd: Bremsepedal knepper

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    09. feb. 2017
    Innlegg
    12
    Antall takk

    Standard Bremsepedal knepper

    Har kjøpt en 92 mod 940 som har gått 275k. Når jeg trykker på bremsepedalen og den begynner å møte motstand kommer det et knepp som både høres og svakt kjennes i pedalen. Kneppet kommer på samme sted hver gang, og den knepper på vei ut også. Den knepper uansett hastighet på bilen også når den står stille. Jeg har for såvidt lokalisert lyden til å komme fra bremsekraftforsterkeren ved å lytte med en skrutrekker, så det jeg lurer litt på er om noen har vært borti noe liknende eller det samme og funnet en løsning eller kan si noe om hva dette er ? Evt om det er vanlig på disse bilene ? Vil legge til at mange ville sikkert kjørt med dette uten å legge merke til det for det er ikke særlig voldsomt det kneppet, lyden er også så svak at det høres ikke når jeg kjører, bilen må stå stille. Jeg er litt i overkant nøye på at ting skal være på stell.

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. juli 2013
    Sted
    Vevelstad
    Innlegg
    170
    Antall takk

    Standard

    Har lagt merke til det samme på min 94 mod, er litt irriterende. Tror det er den bolten som forbinder bremsepedalen med bremsekraftforsterkeren som er litt slakke i som gjør det men skal ikke si det sikkert
    94' 940Turbo, 19T, M90, alu cooler, JT eksos, Truetrac, BC racing coilovers, el vindu og speil, takluke, 412 grønn
    04' XC70 D5, 163hk, M66, alu cooler, enkelmasse, HU803, PA300, Svart helskinn, 446 "Ash Gold pearl" -Vinter/bruksbil

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    09. feb. 2017
    Innlegg
    12
    Antall takk

    Standard

    Jeg har holdt en pekefinger på den bolten mes jeg bremser med den andre hånden og jeg merket ikke noe spesielt til den kneppinga i fingeren da. Kjenner det best i den hånden jeg bremser med. Jeg gjorde et forsøk ved å trekke pedalen fort ut igjen når jeg hadde trykket den inn. Jeg jokket pedalen inn og ut så hardt jeg kunne for hånd 10-15 ganger og da ble kneppinga faktisk borte en liten stund. Den var på plass igjen når bilen hadde stått et par tre timer. Jeg har smørt opp og sjekket opphenget til selve pedalen og kan utelukke at lyden kommer derfra. Når jeg brukte skrujernet som stetoskop og lyttet på selve forsterkeren høres det litt ut som en fjær inni der som smetter inn og ut av skåla/sporet sitt, men det kan selvfølgelig være noe helt annet, det er mye rart inni der.

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    09. feb. 2017
    Innlegg
    12
    Antall takk

    Standard

    Jeg må legge til at når jeg trykker pedalen inn veldig seint så knepper det ikke.

  5. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    09. feb. 2017
    Innlegg
    12
    Antall takk

    Standard

    En liten oppdatering. Dette så ut til å bli borte når bilen ble brukt litt. Ihvertfall kraftig redusert. Merket ikke noe til det ved kjøring.

    Sent fra min H60-L04 via Tapatalk

Lignende tråder

  1. Delenr. belg bremsepedal
    By larswey in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 5
    Siste post: 19/11/16, 18:40
  2. Bremsepedal helt hard!
    By sandal in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 20
    Siste post: 10/08/16, 21:46
  3. V70 D5 '03 slapp bremsepedal
    By xxhyp0crisyxx in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 31
    Siste post: 16/12/14, 23:57
  4. Myk bremsepedal
    By KennethV8 in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 7
    Siste post: 16/08/13, 11:15

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •