Da ble det endelig 960 på meg.

245 brukisen ble solgt. Ett lite savn er tilstede, men må innrømme at litt komfort er ikke å forakte (f*ck, begynner jeg å bli gammal?!)

I kjent stil kan denne fort bli ubehagelig (men morsom) hvis jeg får realisert noen planer etterhvert. Men mer om det sia.


Litt spontant salg av forrige bil og litt spontant kjøp av ny bil ble det. La ut 245'n og spurte etter hva folk ville gitt ved salg. 5 timer etterpå satt jeg der billaus med et fornuftig antal høvdinger i lomma. Heilt supert!
Hadde litt penger på bok og begynte å søke etter 960'er.

I romjula sendte jeg en pm til en i molde som averterte sin 960 på facebook. Var avertert for væl over det undertegnede hadde i lomma så var mest på tull.
Men jaggu gikk han med på budet mitt med lovnad om at bilen blir tatt vare på.

Fly til molde og bilen ble kuska hjem med en blid ny eier bak rattet.

-2.5 manuell
-soltak
-elvinduer på alle fire
-AC
-Slyngsperra (var vel på alle etter faceliften?)
-Cruise control
-skinnseter
-startsperre med egen nøkkel
-fjernstyrt sentrallås
-alarm
-osv osv

bruktimportert fra tyskland i 2007. påstått aldri vinterkjørt noe jeg foreløpig ser på som troverdig. Sen -95 modell da jeg tror jeg der motronic 4.4.
OBD
2
og den nye typen LMM jeg begrunner det med.

Bilen er Veldig hel og pen så vidt jeg kan se. Blakker meg på vasking og underspyling for tida. Skal oljebehandles neste måned. sliter litt med at bilen blir noe var i kø. får feilkode på vifte rele så regner med syndern er der og at vifta ikke klare siste trinnet.

ellers er det de vanlige stygge dørtrekka så må få ta i det snart. Volvo skulle ha 3050,- per og hadde ikke til førerdøra. så vi får se.


bilder fra annonsen:









sotinga er tatt av framlyktene.

Noen bilder av bilens nåværende møkkete tilstand:





De 10 år gamle hakka 5 dekka bak sa plutselig pang en dag. godt det var på en parkeringsplass i gangfart... men måtte penga som var til oljebehadling på nye piggdekk...


da fikk jeg tatt min første titt under bilen og jeg fant ut at jeg ikke hadde nivomat...



planene for bilen er mange, men nå først er det pri og få den oljebehandla og slept litt nedpå så jeg slipper detta bestefar stuket.

Har laga en tråd hvor jeg lurer litt på senking av MK2 multilink hvis noen er int:
http://forum.vccn.no/showthread.php?...-mk2-multilink

God helg!