Jeg prøver å få godt nok inntak på den originale DAB-en til ikke å miste signalet mellom Mandal og Kristiansand, og mellom Skjernøya og E-39, og det er ikke helt lett. En aktiv Funke 700 uten ekstra strøm tilkoblet, bare med ND300 FAKRA-adapter og jording på selve antennen, gir litt bedre inntak enn de trådene som sitter i sidevinduet fra før av, men den burde egentlig gitt mye bedre inntak. For med en uoriginal løsning på den forrige Volvoen (V60 uten DAB prep) ga en aktiv vindusantenne fullt signal overalt der jeg kjørte! Og jeg lurer på om det har noe med strømmen å gjøre. For når jeg gir injektoren til Funken strøm (foreløpig tatt fra sigarettennerenpluggen, bare for å teste), forsvinner DAB-signalet fullstendig! Det burde det ikke gjøre, syns jeg. Så derfor lurer jeg på om original DAB (2013 Sensus) allerede har Phantom-strøm, så det blir en krasj her. Ut fra det jeg har lest tidligere, skal den ikke ha det. Og da er dette fullstendig ulogisk. Kanskje noen har en idé til hva som foregår?