Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  2
Viser resultater 1 til 14 av 14

Tråd: Dieselvarmer Volvo V70 2007 mod.

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. feb. 2011
    Innlegg
    178
    Antall takk

    Standard Dieselvarmer Volvo V70 2007 mod.

    Hallo folkens.Bilen har vært i mitt eie siden feb.2011.Har så langt ikke gjort noe med varmeren siden den til nå har fungert prikkfritt.Selv om d var og er en ulyd der når varmeren starter opp.Kjøpte for et drøyt år siden Comfortcall,og har blitt enda mere glad i varmeren min etter det.Styrer da varmeren med telefonen.Tok samtidig bort autostart funksjonen.Det jeg stusser på er at når varmeren har gått i 45 min med Ca -5 grader ute,så står tempen midt mellom kald og driftstemperatur på kjølevannet.Inne i bilen er d bare sånnpasse lunk.Mener å huske at effekten var bedre tidligere.Spørsmålet mitt er da.Vil effekten på varmeren gradvis avta om man ikke gjør noe med den,selv om den tilsynelatende virke ok?Eller er dette slik at enten fungerer den eller ikke.Noe som kan dele tips eller erfaringer.Er takknemlig for svar

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mars 2015
    Sted
    fjellhammar
    VCCN medlemsnummer
    1533
    Innlegg
    989
    Antall takk

    Standard

    Det er mer trolig at du har en termostat som ikke fungerer optimalt - det er ikke så mye og vedlikeholde på disse varmerene - enten så fungerer dem eller ikke . Ville fått sjekket med vida hva temp på kjølevann er når varmeren går , det er heller ikke slik at en får noen veldig høyt temp i kupe med bare parkvarmeren på -men nok til at is smelter på ruter og bilen føles varm , og at motoren får en hjelp til og bli raskere varm når en kjører -er ikke kjent for og være det varmeste en kan kjøpe volvo diesel uten parkvarmer så den er veldig nødvendig Det vanligste problemet med disse er at dem soter til -hadde et slikt problem med min sist uke og måtte åpne den og rense brennkammer .
    2016 XC 60 D5 220 hk Rdesign



    Har Vida / Dice.

  3. #3
    Registrerte brukere Tom K sin avatar
    Medlem siden
    02. mars 2011
    Sted
    Halden
    Innlegg
    993
    Antall takk

    Standard

    Min 07 holder godt over 20 grader i kupeen med parkvarmeren på, min var ny i fjor høst.

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mars 2015
    Sted
    fjellhammar
    VCCN medlemsnummer
    1533
    Innlegg
    989
    Antall takk

    Standard

    Jeg vet ikke helt hva trådstarter legger i det når han skriver lunken , men tipper jeg ligger på rundt 21-22 grader i kupe om bare varmeren står på - og da er temp regulatorer stilt på 26 grader .
    2016 XC 60 D5 220 hk Rdesign



    Har Vida / Dice.

  5. Takk Alfs80 takket for denne posten
  6. #5
    Registrerte brukere Alfs80 sin avatar
    Medlem siden
    12. april 2011
    Sted
    osterøy
    VCCN medlemsnummer
    432
    Innlegg
    859
    Antall takk

    Standard

    Holter 26 grader hehe gammel er du hehekan jo ta livet av yngre mennesker med den tempraturen
    Lusken Har Vida/Dice om du trenger hjelp
    Volvo S80 D3 2012 summum
    2019 Fendt Brilliant 700 sga

  7. Takk holter takket for denne posten
  8. #6
    Høvding aarnes sin avatar
    Medlem siden
    14. juni 2010
    Sted
    Oslo, Tåsen
    VCCN medlemsnummer
    4
    Innlegg
    5.135
    Antall takk

    Standard

    Tempregulering på
    CCM
    har ingenting med parkvarmeren å gjøre.
    Så lenge parkvarmer går, og batteriet har nok spenning så pumper den ut varme til den har gått ferdig (med mindre du stopper den)

    Motortemp på min '05 er stort sett 90 grader på minuttet som varmeren har gått en time, litt avhengig av temp ute, og om jeg velger direktestart eller tidsur.
    Uansett så kan det være kjekt å få lest av temp med
    VIDA
    , både på motor og på varmeren, mest sannsynlig er det feil på en av de. Hvis motoren blir driftsvarm når du kjører uten parkvarmer så er det nok termostaten på varmeren.
    Joachim Aarnes
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styreleder

    --
    C40 P8 Twin Ultimate 2023

  9. #7
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. feb. 2011
    Innlegg
    178
    Antall takk

    Standard

    Hei.Takker for tips.Bilen blir driftsvarm når jeg kjører.Om det er feil på termostat på varmer,ville ikke da varmer stoppe underveis i oppvarmingen?Når jeg starter varmeren så går den kontinuerlig i de 45 min jeg har beskrevet tidligere i denne tråden.Om det skulle være feil på termostaten på bilen,så ville vel slanger til radiator og radiator bli varm?Hvor varmt fyrer varmer kjølevannet opp før den stopper på termostaten til varmer?Denne temp er vel uavhengig av om den går som park eller kjørevarmer.

  10. #8
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. feb. 2011
    Innlegg
    178
    Antall takk

    Standard

    Hallo folkens.Prøver litt videre med denne tråden.Har nylig hatt service på bilen.Passet samtidig på å spørre servicetekniker på Bilia ang.varmer.Som beskrevet tidligere i denne tråden fungerer den ,men gir merkbart mindre varme til kjølevann og dermed også kupe.Han hadde ingen åpenbar forklaring,men ville gjerne ha bilen inn for nærmere feilsøking.Noen her som har erfaringer eller tips å komme med?Som sagt er det antydet her at det kan være defekt termostat på kjølevann,men etter at varmer har gått ca 45 min,så har jeg kjent på slangen som går ut fra termostathuset og inn på toppen av radiator.Denne er lunken et lite stykke,så lenge slangen stiger,i det slangen gjør en knekk ned mot radiator er den iskald.Tenker da at den vesle naglen som sitter fysisk i termostaten slipper ørlite varmtvann igjennom,og detter siver da videre så lenge slangen stiger,hvis dette stemmer,ligger vel neppe årsaken her?Bilen nærmer seg også regreimskifte.Bilia skulle ha ca 8000,-for jobben.Dette var for jobb og deler,også ink.bytte av vannpumpe.Er dette en riktig pris?Noen som vet om noen gjør dette billigere?Er takknemlig for svar

  11. #9
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mars 2015
    Sted
    fjellhammar
    VCCN medlemsnummer
    1533
    Innlegg
    989
    Antall takk

    Standard

    Jeg sjekket priser når jeg skiftet regreim på mine biler ... da hos bilia og div andre ikke volvo verksteder ... Pris hos bilia var da 6500 kr for reim - strammer - vannpumpe og drivreim både på v70 08 og xc60 -09 .. da ferdig skiftet , andre verksteder skulle ha like mye eller mer - noen var oppe i over 12000 kr . Fikk vel et inntrykk av at dette var en fastpris hos bilia .. prisen ble sjekket i år , men kan sikkert variere andre steder i landet -kan ikke svare for annet en her jeg bor . Nå er vel 8000 heller ingen ille pris - jeg fikk 15 % på delene som vccn medlem så ville blitt lavere en 6500 - byttet riktignok hos meca på begge bilene med deler fra bilia men dem er dyrere en bilia men får rep der billig av andre grunner . Det ang varme i bilen din .. der ville jeg fått verksted til og sjekket temp når varmer går om du da mistenker at en temp sensor ikke fungerer eller at termostat i motor ikke er i orden . Kan for egen del si at temp på vannslange ut fra termostat hus på mine biler er veldig mye varmere en lunken med motor i gang - får en temp på 62 grader med sjekk av vida uten parkvarmer på - starter jeg varmeren får jeg 91 grader ... da når bilen går på tomgang - da selvsagt veldig fortere varm bil med parkvarmer på ... så lever bilen på verksted og få dem til og kjøre en test på varmen i bilen - der ser dem hva temperaturer motor og varmer gir .
    2016 XC 60 D5 220 hk Rdesign



    Har Vida / Dice.

  12. #10
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. feb. 2011
    Innlegg
    178
    Antall takk

    Standard

    Hei igjen.Takker for tips.Når jeg beskriver at slangen til radiator er lunken et lite stykke,så er dette bare ved bruk av parkvarmer fra kald motor og ca 45 min driftstid av varmer.Har forøvrig samme resultat uavhengig om jeg bruker direktestart,timer eller telefon for start av varmer.

  13. #11
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. feb. 2011
    Innlegg
    178
    Antall takk

    Standard

    Hallo folkens.Har nå vært på Bilia for feilsøking.Fant ingen feil,og i mangel av andre forslag kanskje.Så ble det foreslått å bytte komplett orginalt termostathus.Har nå fått dette og vurderer å bytte dette i morra.Har et lite spørsmål i den sammenheng.Må jeg kople av batteriet før jeg tar av ledning til føler som sitter på termostathuset?Er takknemlig for svar

  14. #12
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mars 2015
    Sted
    fjellhammar
    VCCN medlemsnummer
    1533
    Innlegg
    989
    Antall takk

    Standard

    Jeg byttet uten og koble av batteri - men er nå ingen jobb og koble av batteri heller så slipper du en tur til volvo om du skulle være uheldig
    2016 XC 60 D5 220 hk Rdesign



    Har Vida / Dice.

  15. #13
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. feb. 2011
    Innlegg
    178
    Antall takk

    Standard

    Hei igjen.Da har jeg byttet termostat på bilen.Byttet da med et komplett og orginalt termostathus kjøpt på Bilia.Spenningen var stor da dette skulle testes dagen etter.Skuffelsen var om mulig enda større da det viste seg tempen på kjølevann var likedan som før bytte av termostat.Utetemp var ca -5 og varmeren hadde gått i nesten 1 time.Tempmåler på kjølevann sto på midt mellom kald og driftstemperatur på kjølevannet.Kan det da være dieselvarmeren som ikke gir det den skal?Som sagt så går varmeren hele forløpet på nesten 1 time uten og stoppe.Bilia fant ingen feilkoder på bilen.Noen her som har forslag og kan hjelpe?

  16. #14
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mars 2015
    Sted
    fjellhammar
    VCCN medlemsnummer
    1533
    Innlegg
    989
    Antall takk

    Standard

    Kan ligge i tempføler i varmeren , har du kjent på vannslangen ut av varmeren ?
    2016 XC 60 D5 220 hk Rdesign



    Har Vida / Dice.

Lignende tråder

  1. V70 2007 - Dieselvarmer ikke helt ved sine fulle fem
    By aarnes in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 18
    Siste post: 29/12/14, 16:36
  2. V70 2007 2.4D - Tidsur på dieselvarmer ustabil
    By aarnes in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 15
    Siste post: 12/02/13, 21:01
  3. dieselvarmer problem v70 d5 2007
    By Erlend in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 1
    Siste post: 31/12/12, 12:56
  4. Dieselvarmer 2007 V70.
    By Jan Egil F in forum x60 / V70II / XC70II / S80II
    Svar: 13
    Siste post: 21/02/12, 20:42
  5. V70 2,4D 2007 mod/Volvo oncall???
    By tor-diesel in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 17
    Siste post: 07/01/12, 12:09

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •