Som gammel DJ og musikkinteressert, men strømmehater, har jeg en musikksamling på veldig godt over 100 000 MP3-låter, og jeg lar aldri en utfordring gå fra meg når det gjelder teknologi. Så jeg vil selvsagt ha absolutt hele samlingen i bilen! Jeg har prøvd diverse versjoner med USB, og det funker riktignok med en bunke USB-disker delt opp i passe store partisjoner, så det ikke går over maksimumet til anlegget (2013 Sensus med nav og DAB+), men det blir tregt å søke og mye ræl. Så derfor har jeg sett på en annen løsning:

https://www.iflash.xyz/store/iflash-quad/

Denne greia til drøyt 40 dollar settes inn i en iPod classic, og så kan man bruke SDMicro-minnekort. To kort på 512 gig og to på 256 gir plass til musikksamlingen min, med noen hundre gig til overs. Hele løsningen vil da koste litt over fire høvdinger, pluss en iPod Classic (som tradisjonell iHater har jeg ikke noe sånt liggende, men dem får man jo for 500-600 kroner på Finn). Det er det verdt hvis det fungerer bra.

Men det er der jeg lurer: Vil det bli like j... tregt å bla rundt i musikken med en sånn løsning som det er med USB, eller skjer det hele på en helt annen måte der? Det greieste ville selvsagt være hvis noen av dere har prøvd med en iPod Classic 120 gig (jeg tror det er den største) med fullt av låter og kan si at det går greit. Ellers blir jeg bare nødt til å finne en dings å prøve med, og da kjøpe en dyrere iPod enn jeg egentlig trenger og kanskje ikke bli fornøyd uansett.