Hei
Jeg har nå kjøpt meg en 940 turbo diesel me m90 girkasse. Har et par ting jeg lurer på:

-når jeg skal ta av/når jeg slurer med clutchen så rister hele bilen, bilen rister også under kjøring hvis jeg slipper clutchen sakte feks. under nedgiring å bremsing hvis dere skjønner

-føler også at du må helt inn med clutch pedalen for å gire ofte også helt inn å litt til hvis ikke så blir de vare opptelling ifra girkassa

-tror kanskje clutchen slurer litt av og til ved fult ladetrykk men somregel ikke. kan ligge i 80 trå in clutchen å ruse å den tar både fort å godt tak igjenn
Ifølge forje eier så er clutchen nesten helt ny å kjøpt hos pedersen racing tror jeg han sa å kosta ca7 lapper

Skal clutchen å girkassa være slik eller er de forje eier som har gjort noe feil?


Bilen er påstillt både diesel å turbotrykk ca 1,7 bar aner ikke hvor mye disse motorene tåler i lengden tengte å stille ned til 1,5 bar men må ha ny boostcontroller da den som står på er noe rææl ifra biltema som igjenn er veldig variabel

Har også cruise controll på bilen men den virker ikke, å de hender seg at når jeg dimmer ned ifra langlys så tennes ikke nærlysa så jeg må skru på å av langlysa så kommer de på igjenn (tenker kanskje lys spaken da cruise controll knappene sitter dær også)

Ting som skal gjøres med bilen er eu kontroll, senke den med fjøre å dempere, 17" bredda stålfelger, må finne ny høyre framskjerm, tankluke, frontfanger, så skall jeg pusse ned å lakkere noen rustflekker ellers er de lite rust på bilen trenger også noe intriør deler + en skikkelig vask innvendi å utvendi
Si ifra hvis noen har deler til en sliten diesel dorris helst i møre å romsdal