Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1
Viser resultater 1 til 5 av 5

Tråd: -98 V70R AWD automat slurer

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Kløfta
    Innlegg
    182
    Antall takk

    Standard -98 V70R AWD automat slurer

    Hei, jeg har en -98 v70r awd automat som slurer. Oljen er svart og lukter brent. Man kan kjøre noen mil og så beggyner den og slure, shift up lempe lyser og lampene på gear velgeren blinker, får feilkode på 3.gear. Noen tips til hva jeg kan gjøre? volvo har flushet automaten men det ble ikke noe forskjeld.
    Volvo 240SE -93
    Volvo 242
    Volvo 940 -98

  2. #2
    Registrerte brukere Rcar sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Sted
    Notodden
    Innlegg
    867
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Even Vis post
    Hei, jeg har en -98 v70r awd automat som slurer. Oljen er svart og lukter brent. Man kan kjøre noen mil og så beggyner den og slure, shift up lempe lyser og lampene på gear velgeren blinker, får feilkode på 3.gear. Noen tips til hva jeg kan gjøre? volvo har flushet automaten men det ble ikke noe forskjeld.
    Alternativene er etter slik som jeg tolker din forklaring/beskrivelse av problemet;
    1) Kjøpe ny bytte kasse fra Volvo
    2) Kjøpe ny byttekasse fra annen leverandør
    3) Overhale den du har (om du er veldig kyndig)
    4) Kjøpe ei brukt aut. girkasse og krysse fingrer & tær for at den er i bedre forfatning. (Bør vel da også kanskje se om du kan finne kasse som går overens fra en bil som ikke er R originalt - altså en bil som har hatt mindre NM/HK enn hva R er levert med)
    * Når du har valgt 1 av de overstående alternativer - anbefales en ekstern oljekjøler fra f.eks IPD eller du kan kjøpe en hos hos Volvo forhandleren (beregnet til nyere Volvo; for så å modifisere tilkoplingene noe) = Dermed så forlenger du den nye kassas levetid betraktelig.


    Rcar
    Mine Volvoer; V90 T8R Polestar 2018 (Bursting Blue) + V40 T2R 2017 (Bursting Blue) + 854 T-5R 1994 (T-gul) + 854 1996 (Hvit "TWR Replica")

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Kløfta
    Innlegg
    182
    Antall takk

    Standard

    Ny/bytte kasse fra volvo koster 37000kr og fra annen forhandler nesten det samme.

    Min kasse heter AW42
    AWD
    , det er kasse som sitter i awd og xc bilene fra 1997 til 2000 om jeg forstår det rett, disse finner jeg ikke overhalings sett til, men finner til AW50-40(el), noen som vet om disser settene går overens?
    Volvo 240SE -93
    Volvo 242
    Volvo 940 -98

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. april 2013
    Sted
    Dale, Sogn og Fjordane
    Innlegg
    258
    Antall takk

    Standard

    Spyl skyll kassa inn med ekstra kjøler

  5. Takk johmolan takket for denne posten
  6. #5
    Registrerte brukere Rcar sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Sted
    Notodden
    Innlegg
    867
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Laloba Vis post
    Spyl skyll kassa inn med ekstra kjøler
    Heisan

    Han har skrevet at kassa er flushet hos Volvo og at det ikke er noe forskjell....og når en nyflushet kasse fremdeles har svart & brent olje; da er lamellene rimelig herpet


    Rcar
    Mine Volvoer; V90 T8R Polestar 2018 (Bursting Blue) + V40 T2R 2017 (Bursting Blue) + 854 T-5R 1994 (T-gul) + 854 1996 (Hvit "TWR Replica")

Lignende tråder

  1. Svar: 10
    Siste post: 09/03/15, 07:51
  2. xc70 2.5T awd med automat som "slurer" def kasse?
    By julen in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 10
    Siste post: 24/12/12, 15:07

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •