Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1
Viser resultater 1 til 4 av 4

Tråd: Hu-603. Oppgraderingsmuligheter?

  1. #1
    Registrerte brukere Miikalsen sin avatar
    Medlem siden
    10. aug. 2016
    Sted
    Råholt
    VCCN medlemsnummer
    1755
    Innlegg
    48
    Antall takk

    Standard Hu-603. Oppgraderingsmuligheter?

    Heisann!

    Nylig kjøpte jeg min første Volvo. I den sitter det som jeg har forstått en HU-603 spiller originalt. Pratet litt med en kollega hvor han mente at nåværende høyttalere rundt om i bilen er rett og slett nærmest bare papp. Så de vil ikke tåle så mye. Så har sett for meg og gjøre noen oppgraderinger.

    Der jeg har planer om og gjøre er som følger:

    -mulighet for Aux/Bluetooth
    -sette inn en subber med forsterker
    -muligens oppgradere høyttalerene rundt om hvis det trengs etter første to punktene.

    Vil ikke ha det mest massive der ute, men rett og slett noe som bare gir grei og god lyd, med litt kraftig bass så klart

    Så hva av informasjon har folk om disse spillere og dens tillegg? Bilen er en 2003 V70. Håper det er noen her som kan mer om hva som er anbefalt av produkter/koblinger/priser osv, ettersom dette er ikke min sterkeste side.

    Setter stor pris på all informasjon jeg får
    Volvo V70 2.4 140HK 2003 - Nåværende bil!

  2. #2
    Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    VCCN medlemsnummer
    2802
    Innlegg
    8.130
    Antall takk

    Standard

    Du får ha velkommen inn i varmen

    Du har flere valg her. Til HU-enheten tilbys GROM bokser som tilkobles spilleren utgang til ekstern cd-veksler. Denne gir deg BT, AUX og/eller USB, alt etter hvem modell du velger. Det finnes selfølgelig flere fabrikater der ute, men de leverer kvalitet har jeg inntrykk av.

    Du kan nappe ut hele skiten, sette inn en ramme og montere 1-2DIN's spiller. Da trenger du ramme, overgang til den orginale ledningsmatta + CANbus kontroller (denne er ikke et must, men du bryter kontakten med flere enheter siden kommikasjonssystemet i bilen "snakker" en del via radioen din.
    - Eller; du kan oppgradere til HU-803. Dette er en spiller som tilbyr bedre lyd, men krever dog igjen ekstern forsterker.

    Ang. høyttalere så er mulighetene flere der også. I min '07 V70 sitter der 4 2-veis sett (1 i hver dør) som spiller veldig bra på den orginale forsterkeren. Jeg har den største (PA-300 4x75w) og det fungerer bra! Bassgjengivningen er ikke så bra som hva de orginale tilbyr, men vesentlig bedre lyd enn Performance og High Performance.
    Du har orginalt oppsett som heter Premium. Da kreves HU-803 spiller, høytaler i dashbordet, nye dørtrekk med premium høytalerdeksler (mellomtonen skrår ut mot ansiktet i motsetning til de to andre som ikke har mellomtone), forsterker (og kabelmatte).

    Det koster kanskje litt ekstra å oppgradere til orginalt Premiumsanlegg, men det endrer ikke noe på bilens utseende fra orginalt, det spiller bra og er tilpasset bilen.

    Det finnes også orginal subwoofer som du kan slippe ned i bagasjen over reserverhjulet, uten at det tar plass i bagasjerommet (gjelder V70 og XC70. S60 må nok modifiseres til å kunne passe i). Disse koster noen kroner om du finner en som selger, men dog igjen; det er orginalt.
    Ønsker du å kjøre uorginalt, så er mulighetene mange Det enkleste er nok å hente høyvolts lydsignaler fra diskantene i D-stolpene til uorginal bass, mens den orginale krever en kabelmatte som du tilkobler
    REM
    som sitter bak i bilen.

    Håper dette var litt oppklarende for deg
    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

  3. Takk Miikalsen takket for denne posten
  4. #3
    Registrerte brukere Miikalsen sin avatar
    Medlem siden
    10. aug. 2016
    Sted
    Råholt
    VCCN medlemsnummer
    1755
    Innlegg
    48
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Svirre Vis post
    Du får ha velkommen inn i varmen

    Du har flere valg her. Til HU-enheten tilbys GROM bokser som tilkobles spilleren utgang til ekstern cd-veksler. Denne gir deg BT, AUX og/eller USB, alt etter hvem modell du velger. Det finnes selfølgelig flere fabrikater der ute, men de leverer kvalitet har jeg inntrykk av.

    Du kan nappe ut hele skiten, sette inn en ramme og montere 1-2DIN's spiller. Da trenger du ramme, overgang til den orginale ledningsmatta + CANbus kontroller (denne er ikke et must, men du bryter kontakten med flere enheter siden kommikasjonssystemet i bilen "snakker" en del via radioen din.
    - Eller; du kan oppgradere til HU-803. Dette er en spiller som tilbyr bedre lyd, men krever dog igjen ekstern forsterker.

    Ang. høyttalere så er mulighetene flere der også. I min '07 V70 sitter der 4 2-veis sett (1 i hver dør) som spiller veldig bra på den orginale forsterkeren. Jeg har den største (PA-300 4x75w) og det fungerer bra! Bassgjengivningen er ikke så bra som hva de orginale tilbyr, men vesentlig bedre lyd enn Performance og High Performance.
    Du har orginalt oppsett som heter Premium. Da kreves HU-803 spiller, høytaler i dashbordet, nye dørtrekk med premium høytalerdeksler (mellomtonen skrår ut mot ansiktet i motsetning til de to andre som ikke har mellomtone), forsterker (og kabelmatte).

    Det koster kanskje litt ekstra å oppgradere til orginalt Premiumsanlegg, men det endrer ikke noe på bilens utseende fra orginalt, det spiller bra og er tilpasset bilen.

    Det finnes også orginal subwoofer som du kan slippe ned i bagasjen over reserverhjulet, uten at det tar plass i bagasjerommet (gjelder V70 og XC70. S60 må nok modifiseres til å kunne passe i). Disse koster noen kroner om du finner en som selger, men dog igjen; det er orginalt.
    Ønsker du å kjøre uorginalt, så er mulighetene mange Det enkleste er nok å hente høyvolts lydsignaler fra diskantene i D-stolpene til uorginal bass, mens den orginale krever en kabelmatte som du tilkobler
    REM
    som sitter bak i bilen.

    Håper dette var litt oppklarende for deg
    Takk for veldig utfyllende svar Svirre!

    Det jeg har bestemt meg for å gjøre er å beholde HU603 spilleren for nå. Mye på grunn av det estetiske i bilen, ser bedre ut

    Så tenker at jeg starter med å bytte ut høyttaleren som sitter rundt om i dørene/bagasjen, og ettermonterer DAB/AUX osv.

    Men har forstått at på dashbordet så ligger det ledningsnett klart til en høyttaler der. Vil det fungere å koble opp noe der i forhold til HU603? Eller er det bare mulig med evt 803 spiller?
    Volvo V70 2.4 140HK 2003 - Nåværende bil!

  5. #4
    Registrerte brukere Øyvind G sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Horten
    Innlegg
    3.654
    Antall takk

    Standard

    Jeg er ikke noe god på stereo, men av det jeg har erfart så spiller papp høytalere ofte bedre enn dagens som er av plast. Dette fikke jg erfare i min tidligere 940 når jeg kjøpte ny høyttalere til bakdører. Det endte med at jeg måtte justere lyde/fader frem slik at jeg fikk mer lyd fra fremre høytalere i papp fra 1998 da disse spilte mye bedre enn en nye Hertz høytalerene jeg hadde montert bak.


    Hvis du vil bygge egen sub bak så kan jeg anbefale dette adapteret (de har også en med 2 kanaler som er litt billigere). Med denne koblet til høytalerkabler i bakre stolper har du lydsignal og remote til forsterker. Det eneste du mangler da er + og - fra batteri. Batteri er montert bak så dette er lett å legge opp. Mao, alt gjøres bak.





    Biltema har en billigere variant, har ingen erfaring med denne. Tror ikke denne fra biltema har mulighet for å sende ut remote til forsterker slik som den fra Dynabel kan.
    Sist endret av Øyvind G; 23/08/16 kl 13:36

Lignende tråder

  1. Oppgraderingsmuligheter
    By Toren91 in forum C30 / V40II / V40II CC / S40II / V50 / C70II
    Svar: 19
    Siste post: 21/02/13, 23:02
  2. Software HU 603
    By Lassie in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 9
    Siste post: 29/12/12, 18:49

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •