Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4

Tråd: Er Haldex 4 bedre en haldex 5, som kom i 2013??

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. juni 2010
    Sted
    Sunnmøre
    Innlegg
    249
    Antall takk

    Standard Er Haldex 4 bedre en haldex 5, som kom i 2013??

    Ser på svenske volvo forum, att dei meiner att haldex 4, er bedre en 5,som kom i 2013. den nye har vist problemer med haldex puma(som må byttes på endel biler) å endel må bytte lameller, for att den skal fungere skikkelig. der er vist ett etterslep før haldex slår inn, som ikke var der på 4. Dette var på XC60, men vil tru att samme gjelder for alle
    AWD
    volvoer fra 2013.
    Stemmer dette?
    Innspill ønskes

  2. #2
    Registrerte brukere GBXC sin avatar
    Medlem siden
    19. april 2015
    Innlegg
    130
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av hobby610 Vis post
    Ser på svenske volvo forum, att dei meiner att haldex 4, er bedre en 5,som kom i 2013. den nye har vist problemer med haldex puma(som må byttes på endel biler) å endel må bytte lameller, for att den skal fungere skikkelig. der er vist ett etterslep før haldex slår inn, som ikke var der på 4. Dette var på XC60, men vil tru att samme gjelder for alle
    AWD
    volvoer fra 2013.
    Stemmer dette?
    Innspill ønskes
    Har også lest om at 5.gen Haldex har svakheter mtp elendig levetid, om funksjonen er dårligere enn 4.gen kan jeg ikke si å ha hørt/lest.
    Men 4wd`n i min XC70 er iallfall 4.gen, og den fungerer meget bra må jeg si, fikk virkelig testet den forrige vinter i relativ bratt bakke på is. Tok igang fra stillestående uten store problemer, og det imponerte meg. Dog med gode piggdekk (Nokian hk8 suv). Så veldig lite forsinkelse på dette systemet, bakhjula er med så og si umiddelbart.
    4wd`n er vel en av få ting som faktisk oppleves meget bra på bilen.
    XC 70 D5 awd 205hk 2010 modell

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. juli 2014
    Sted
    Skui
    VCCN medlemsnummer
    1178
    Innlegg
    420
    Antall takk

    Standard

    Finnes jo et uttrykk som heter: Never change a winning team.
    Noe bilprodusenter tydeligvis ikke har hørt om...
    Før jeg fikk min XC 70 hadde jeg en Jeep Grand Cherokee. Framkommelighet og bakkeklaring var utrolig bra.
    Var enda mer overrasket over at framkommelighet i Volvo er absolutt like bra. Bakkeklaring er selvfølgelig mindre men siden jeg ikke pleier å kjøre i hverken gjørme eller ørken gå det være sånn.
    Dårlig krøttersti opp på hytta om vinteren, skogsveier i fjellet, ikke noe problem.
    Dra en tung henger på is eller snø ? Kjør på
    Og det hele med piggfrie vinterdekk. Dattera til samboeren min har en Nissan X trail, måtte taue den flere ganger i løppet av vinteren
    -08 XC 70 D5 summum automat, 362.000km

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mars 2015
    Sted
    fjellhammar
    VCCN medlemsnummer
    1533
    Innlegg
    989
    Antall takk

    Standard

    Haldex 4 fungerer utmerket - kjører piggfritt og bor på et sted med masse bakker og spiller ingen rolle om det er glatt eller mye snø -tar seg frem xc60 . Leste om haldex 5 på nett -men vil vel da evnt være en reklamasjon garanti sak og regner ikke med at det kanskje er så mange som har det problemet og at volvo da kanskje har gjort noe med det på nyere biler en 2013 -håper det siden jeg skal bytte bil
    2016 XC 60 D5 220 hk Rdesign



    Har Vida / Dice.

Lignende tråder

  1. xc 60 og haldex 4
    By holter in forum x60 / V70II / XC70II / S80II
    Svar: 28
    Siste post: 27/02/16, 23:21
  2. Service Haldex
    By FreddieAwD in forum x60 / V70II / XC70II / S80II
    Svar: 3
    Siste post: 11/08/13, 16:17
  3. Svar: 0
    Siste post: 13/06/13, 09:19
  4. Spm om Haldex
    By Belia in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 18
    Siste post: 01/04/12, 20:17

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •