Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0

Vis meningsmålingsresultat: Kan du hjelpe meg med svar & tips ? ? ?

Velgere
2. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • Ja

    0 0%
  • Nei

    1 50,00%
  • Vet ikke

    1 50,00%
Viser resultater 1 til 6 av 6

Tråd: Motorhavari på V50

  1. #1
    Registrerte brukere sindrestjenester sin avatar
    Medlem siden
    06. okt. 2015
    Sted
    Lundamo
    Innlegg
    29
    Antall takk

    Question Motorhavari på V50

    Hei.

    Da kan jeg bare få lov til å fortelle deg at jeg har hatt motorhavari på min V50 ! ! !
    Jeg har snakket med bilforhandleren som jeg kjøpte bilen hos, og lurte på om jeg kunne få litt info om den nye motoren som de har satt ned i motorrommet uten å spørre meg først. Men det kunne jeg ikke få, pga de ikke hadde fått noen papirer fra bilverkstedet. Så sendte jeg en mail til dem cirka 2 uker senere om det samme, og da fikk jeg beskjed om at jeg måtte komme innom dem for å snakke med dem om det. Så da kjørte jeg nedover til dem og spurte om jeg kunne få litt mere info om den motoren som dem hadde satt ned i motorrommet etter at jeg hadde kjøpt den, men da kom de med en unnskyldning igjen om at de ikke hadde fortsatt fått noen papirer fra bilverkstedet enda. Så de skulle sende enda ett purrebrev om den motoren.
    I dag da jeg hadde kjørt på E6 i cirka 10 minutter, så kom det ett uventet lyd i motorrommet. Jeg trudde det var først servopumpeledning som da hadde gått av, fordi oljen til Servokoppen var nesten tom. Men cirka 1/en time senere dukket det opp en kjenning av meg som ville høre om jeg trengte hjelp, han lurte på om jeg kunne prøve å starte opp bilen mens han sto i motorrommet og vridd om nøkkelen i cirka 2 sekunder og han sa STOPP med engang. Han kunne da fortelle meg at det var 100% sikkert nok registerkjeden som hadde gått til helvette, fordi rett under registerkejdehuset var det en stor oljedam. Så da er jeg faktisk oppgitt på hva jeg skal gjøre for noe med dette. Er det noen som kan hjelpe meg med dette, jeg trenger hjelp og eventuelt tips på hva jeg kan gjøre for noe...............

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    30. mars 2012
    Innlegg
    204
    Antall takk

    Standard

    Ta kontakt med NAF eller Forbrukerrådet. De har kunnskap om hvilke rettigheter/plikter du som forbruker/selger har. Og de kan gi deg råd og tips. Jeg vil si at du bør kontakte de snarest og få bistand. Sånne saker er ofte kompliserte og det er viktig og gjøre ting riktig. Samtidig er det viktig og dokumentere hvem du snakker med/ hva som blir sagt/ når du snakker med de Osv. Skriftlig dokumentasjon er alltid best. Da har du noe håndfast og skriftlig. Men som sagt bør du søke råd hos nevnte aktører.

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. des. 2015
    Sted
    Skedsmo
    Innlegg
    107
    Antall takk

    Standard

    Er dette ditt andre motorhavari i denne bilen? Altså, har en nyinnsatt byttemotor havarert?
    2007 V50 1,6D

  4. #4
    Registrerte brukere sindrestjenester sin avatar
    Medlem siden
    06. okt. 2015
    Sted
    Lundamo
    Innlegg
    29
    Antall takk

    Standard

    Jupp, det stemmer.

  5. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. mars 2010
    Innlegg
    1.665
    Antall takk

    Standard

    Ser du spør i en annen tråd hvilken olje andre kjører på, hvilken motor har/hadde du og hvilken olje kjørte du på?
    240 GL / 850 R / V50 T5 / ST 13`

  6. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. des. 2015
    Sted
    Skedsmo
    Innlegg
    107
    Antall takk

    Standard

    Skikkelig uflaks. Om du skal forvente noe hjelp eller erstatning fra de som solgte deg bilen er helt avhengig av hva det står i kontrakten din. Regner med at du har snakket med de nå, og vet hva slags holdning de tar til dette.
    Du skriver i den andre tråden at det er en 2005. Om du har 1,6D, så har du en kamreim som skal byttes etter 240k km eller ti år (tror jeg). Det sitter kjede mellom kammene, men det er sikkert reima som røyk.
    2007 V50 1,6D

Lignende tråder

  1. Motorhavari 2007 V70II 2.4D
    By Speedy in forum x60 / V70II / XC70II / S80II
    Svar: 16
    Siste post: 02/01/16, 18:45
  2. [Haster litt] D5252T Motorhavari
    By RSTAR in forum Motor og gir
    Svar: 28
    Siste post: 01/09/11, 19:50
  3. [LØST]Motorhavari på Saltfjellet. Hjelp!
    By Loff in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 9
    Siste post: 25/07/11, 15:37
  4. Motor kveles i eksos? [Løst!] (Motorhavari)
    By Svirre in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 9
    Siste post: 28/11/10, 20:47
  5. Hvordan forebygge motorhavari på Volvo diesel?
    By gubben in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 10
    Siste post: 13/11/10, 02:00

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •