Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  3
Viser resultater 1 til 11 av 11

Tråd: Kjøp av Volvo V60 R-design

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. mars 2016
    Innlegg
    4
    Antall takk

    Standard Kjøp av Volvo V60 R-design

    Hei
    Etter mer en 20 år med Volkswagen ser det ut til at Volvo blir det nye kjøretøyet i familien.
    Vurderer en Volvo V60 R-design stasjonsvogn med 150hk bensinmotor.
    Er ikke fast bestemt ennå på om jeg skal gå for diesel eller bensin da prisen er så å si jevngode.
    Er det generellt noen svakheter ved nyere Volvo jeg bør være obs på?
    Hva er et "must" når man skal krysse av på ekstrautstyr?

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mars 2015
    Sted
    fjellhammar
    VCCN medlemsnummer
    1533
    Innlegg
    989
    Antall takk

    Standard

    Hei .
    Regner med at du da har tenkt og kjøpe helt ny v60 ? Det er om ikke annet ingen svakheter som garantien ikke ville dekket . Bensin eller diesel er litt hva type kjøring en har -orker jo mer en diesel om en drar f.eks vogn -men bensin har sin fordel med en bil som blir fort varm -slipper dieselvarmer som ofte kan være et problem , men igjen en ny bil trenger en ikke tenke på slikt . Nå vet ikke jeg hva en kan få av utstyr på en v60 , men som oftest får en igjen for og velge mye utstyr når en kjøper bilen den dagen den skal selges . Det er kanskje ikke så mange på forumet som har v60 , ser sjelden noen spørsmål om dem så da er det nok gode biler med lite feil
    2016 XC 60 D5 220 hk Rdesign



    Har Vida / Dice.

  3. Takk Ingar takket for denne posten
  4. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Tromsø
    Innlegg
    194
    Antall takk

    Standard

    V60 er gode biler, fattern har hatt en i 5 år nå uten trøbbel, byttet nylig til V40. De er veldig "sportslig", stiv i understellet sammenlignet med andre Volvoer.
    2011 S40 D2 Summum

  5. Takk Ingar takket for denne posten
  6. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. mars 2016
    Innlegg
    4
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av holter Vis post
    Hei .
    Regner med at du da har tenkt og kjøpe helt ny v60 ? Det er om ikke annet ingen svakheter som garantien ikke ville dekket . Bensin eller diesel er litt hva type kjøring en har -orker jo mer en diesel om en drar f.eks vogn -men bensin har sin fordel med en bil som blir fort varm -slipper dieselvarmer som ofte kan være et problem , men igjen en ny bil trenger en ikke tenke på slikt . Nå vet ikke jeg hva en kan få av utstyr på en v60 , men som oftest får en igjen for og velge mye utstyr når en kjøper bilen den dagen den skal selges . Det er kanskje ikke så mange på forumet som har v60 , ser sjelden noen spørsmål om dem så da er det nok gode biler med lite feil
    Jeg tenkte mer på ev kjente kostbare problemer du må "slite med" etter garantien er utløpt,som f.eks hos Volkswagen;
    V10 (motorhavari)
    2,0tdi PD (oljepumper)
    2,5tdi v6. (Dårlig smøring topp)
    1,4 tsi (regkjedetrøbbel++)
    2,0 tfsi (oljeforbruk++)
    2,0 bitdi 180hk (mye ymse mye motorbytter )
    DSG kassene er jo en historie for seg selv..
    Zinkslipp generelt.

  7. #5
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Hei! Flytter tråden din over i riktig underforum jeg

    Vi har en V60 2014 mod som vi har hatt i snart to år. Veldig ålreite biler, med helt rå seter.

    Vår er bare en kjedelig D2 med manuell, men hittil har jeg et veldig godt inntrykk av bilen. Den er utrolig god å kjøre, ligger veldig tight på veien kontra litt eldre Volvoer, og har generelt høy komfort.

    D2 motoren er jo et trist kapittel motormessig, ikke rå på effekt, og har stygg motorgange Skal du ha fint lyd ville jeg gått for en 2015 mod, da dette var siste året med fem sylindre. Helt annen motorlyd der enn de nye firerne.

    Eneste jeg har å utsette på V60 er at jeg synes drivakslene ble fort brune. Etter en vinter var det begynt å komme overflaterust på dem, til tross for at bilen ble vasket og underspylt en gang i uken gjennom absolutt hele vinteren. Selvfølgelig er bare dette en bagatell, men likte ikke det helt.

    Så hvis du kjøper helt ny ville jeg sendt den rett på alnirustbehandling i det du får den, evnt få forhandler til å gjøre det før du får den. En bil som har vært antirustbehandlet siden ny, og hvor intervallene på dette er fulgt vil du også få mer igjen for den dagen den skal selges!

    Min 98 mod V70R er fortsatt superbra under etter 18 på på veien, fordi den har blitt behandlet under siden den var ny

    V60 har ingen rustproblemer som man har sett noe til foreløpig. Volvo har de siste 20 årene tatt et stort steg hva rustbeskyttelse anngår. Jeg hadde en 99 mod S80 inntil nylig, med nesten 400 000km på telleren, og den er som ny under, og har ikke en eneste rustflekk. Hvis du ser på
    P2
    plattformen til Volvo, så ser du at den generasjonen S80 inntroduserte i 1998 omtrent ikke er plaget med rust i det hele tatt.

    Som sagt V60 er kjempebiler, og jeg gir dem min varmeste anbefaling!
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  8. Takk Ingar takket for denne posten
  9. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mars 2015
    Sted
    fjellhammar
    VCCN medlemsnummer
    1533
    Innlegg
    989
    Antall takk

    Standard

    V60 er nok et rimelig sikkert kjøp , volvo har hatt div problemer med f.eks automatkasser ,men dette er jo mest biler eldre en 2006 - parkvarmere er nok den største feilen på en volvo - men slipper nå og ha det på en bensin motor . Kommer jo nye v90 i september -du får vente til da med kjøp siden du har kjørt så dårlige biler i mange år med alle vw da kan en unne seg en bil som mest sansynelig blir veldig flott og bra
    2016 XC 60 D5 220 hk Rdesign



    Har Vida / Dice.

  10. #7
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. mai 2012
    Sted
    sandnes
    Innlegg
    3
    Antall takk

    Standard

    Volvo v60 er nok et bra kjøp.Har en 2011 med en t4 (1.6t) motor selv.Synes den er litt daff på bunndraget når du skal opp ( bakker/undersjø tunneler ) men det funker.Ble litt bedre med polestar prg installert.( hadde en a4 med 180hk diesel så det nesten ikke rettferdig å sammenligning da) Forbruket er greit for en bensin motor.Tror jeg vil valgt en t5 eller en d4/d5 awd om jeg skulle ha ny v60 igjen
    Det så er den absolutt størrest plagen med en v60 (ifra vw du har/hadde) er at v60 har en svingradius på tankbåt alså veldig dårlig mot en vw/audi.Vil si parkering sensor foran og bak event med rygg kamera e must og dab+ event navi e greit å ha.Den pakken med bliss og adaptisk cruisekontroll osv er veldig kjekk å ha på motorvei og kø på motorvei så blir veldig koseligt.


    (Har dystleksi)
    Sist endret av lordsmygen; 03/04/16 kl 05:26
    Volvo V60 r-design T4 2011

  11. #8
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Hmm, jeg synes svingradiusen på V60en er bra jeg. Har aldri tenkt over den som tankbåt overhodet. Er mye bedre sving på den enn Ren min.
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  12. #9
    Administrator
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    VCCN medlemsnummer
    5
    Innlegg
    5.183
    Antall takk

    Standard

    Av det jeg kan finne på nettet er forskjellen på svingradius mellom V60 og A4 marginal.

  13. #10
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. mai 2012
    Sted
    sandnes
    Innlegg
    3
    Antall takk

    Standard

    Da anbefal du prøve en a4 og se Gikk ifra 2005 A4 avant b7 til 2011 v60 og synes der mye forskjell.Merker spesielt i parking plass/haller og trange avkjøringer.De nyere v70 har samme problem også av de jeg har prøvt.Jeg antar det grunn motor i v60/v70 er tverrstilt mot i en a4/a6 er (langstil)
    Volvo V60 r-design T4 2011

  14. #11
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    16. mai 2015
    Innlegg
    112
    Antall takk

    Standard

    Gå inn her: http://www.used-car-report.com/index.php?L=2

    Søk opp V60 og dere vil se den vinner i sin klasse. Ikke på alle kjøre lengder men den er i toppen.
    Dette er relevante feil som er målt og ikke punkteringer, bulker eller slitte vindusviskere. Det er kun biler med høye salgstall som er med i statistikken, så den har litt tyngde.

    Men dette sier ingenting om biler som ruller til daglig på norske kjerreveier i fire tøffe sesonger år etter år da statistikken hovedsakelig fra biler som kjører på fine veier nede på kontinentet...
    2008 Toyota Land Cruiser 120 GX 3.0 D-4D
    2010 CAN-AM Outlander MAX 800R Limited Edition

Lignende tråder

  1. Volvo V60 R-Design
    By white_volvo in forum x60 / V70II / XC70II / S80II
    Svar: 19
    Siste post: 09/03/16, 14:30
  2. Svar: 1
    Siste post: 27/03/13, 13:15
  3. V60 R-Design
    By ASK Racing in forum Volvo Bilder og film
    Svar: 5
    Siste post: 21/07/11, 14:37
  4. Svar: 0
    Siste post: 05/07/10, 12:00

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •