Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6

Tråd: Ettermontering av DAB-radio i Volvo V70 2012 uten DAB-prep

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. feb. 2014
    Sted
    Løkken Verk
    VCCN medlemsnummer
    1718
    Innlegg
    38
    Antall takk

    Standard Ettermontering av DAB-radio i Volvo V70 2012 uten DAB-prep

    Lagde en ny tråd til v70

    Sitat Opprinnelig postet av jatalleras Vis post
    Hei.
    Har nå forsøkt og få installert dab i min bil uten dab prep, fikk lagt opp most kabler fra passasjer fotbrønnen og bak til dab enheten uten og støte på noen problemer.
    Men når jeg var hos volvo i går for og legge inn programvaren støtet de på et problem med installering av softwaren,
    jeg byttet også
    ICM
    fra 5" til 7" denne virket fint etter oppdateringen men de sa at denne softwaren ikke lot seg installere også(finner helle ingen feilkoder på denne).


    Bilen kommuniserer fint med dab modulen og den lyser grønt i nettverke men får opp feilkoden"Styrenhetens konfiguration ej kompatible"
    Hadde også feilkoder på antennene men disse har jeg fikset og fått fjernet.
    Kan det være for at dab modulen er brukt?? kjøpte denne hos hugger.
    eller kan jeg ha montert noe annet feil?
    noen som har en ide hva som kan være galt?



    Sitat Opprinnelig postet av SagaPer Vis post
    1. Du har sjekket varenummer på modulen du har mot varenummer hos Volvo for din bil? Pakken med DAB-modul og brakett og kabler har et varenummer og så har du et varenummer på selve modulen. At den har stått i annen bil skal ikke ha noe å si.

    2. Dere installerte software for tyverisikring og deaktiverte tyverisikringen i nettet etter installasjon?

    3. Du er helt sikker på at fiber er koplet riktig inn/ut på DAB-modulen og at sløyfen er i orden?

    PS: Er bilen din en V60? Om ikke så anbefaler jeg å opprette ny tråd for V70/XC70 med samme emne som denne tråden.
    1. dab modulen jeg kjøpte har vell varenummeret til en v40?, men den er hentet fra en v70. Det riktige vare nummert tror jeg er 31346357.


    Bilde er fra modulen jeg monterte.

    kan jo også være at denne er defekt? Kanskje jeg burde prøve og kjøpe et nytt sett fra volvo?

    2. vet ikke hvordan de la inn softwaren, men fjernes ikke bare hele itp'n fra systemet med vo 30786292?

    3. vist ikke hele most nettet er koblet riktig eller har et brudd vill det gi en feilkode i icm.
    v70 drive 2012
    XC90 D5 2016

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. mars 2011
    Innlegg
    286
    Antall takk

    Standard

    Skudd i blinde her, men mistenker at bilen vet at den ikke har dab-prep og den derfor ikke vil fungere. Enten sperret for SW eller mangler koding for at ting skal virke. Har en mistanke om at fabrikken må inn og endre på selve bilkonfigurasjonen og denne må lastes inn på nytt. Har ikke stor tro på at de gidder å gjøre det.
    Men for all del, håper virkelig du får dette til å virke for da skal jeg få gjort det samme på min.

  3. #3
    SagaPer sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Volda, Norway
    VCCN medlemsnummer
    39
    Innlegg
    855
    Antall takk

    Cool

    Sitat Opprinnelig postet av svima Vis post
    Skudd i blinde her, men mistenker at bilen vet at den ikke har dab-prep og den derfor ikke vil fungere. Enten sperret for SW eller mangler koding for at ting skal virke. Har en mistanke om at fabrikken må inn og endre på selve bilkonfigurasjonen og denne må lastes inn på nytt. Har ikke stor tro på at de gidder å gjøre det.
    Men for all del, håper virkelig du får dette til å virke for da skal jeg få gjort det samme på min.
    Hvis du leser min tråd om ettermontering av DAB i bil uten DAB-prep så vil du se at det ikke ligger noen slik sperre i bilen. Det eneste som må installeres (lastes ned) er tyverisperre og denne må deaktiveres. I min bil (2009) kom alle komponenter opp etter montering og programvare for DAB lot seg installere uten problem.

    Jeg kjøpte original DAB-modul fra Volvo for min bil og installerte denne. Kampanjepris i 2014/2015 var kr 2.500 inkl montering. Det er verdt å sjekke om det fortsatt finnes en slik kampanje. Jeg vil tro at en mulig feil versjon av DAB-modul vil skape problem for installasjonen.
    Sist endret av SagaPer; 28/03/16 kl 11:46
    XC40 EV P8 2021 Onyx Black Metallic 408 hk

    Tidligere biler:
    XC60 D4 AWD 2017 R-Design Limited Edition Polestar 220 hk
    XC70 D5 Summum 2009 Caper green
    V70 D5 Summum - 2007 svart
    V70R AWD - 1999 sølv metallic
    850 stv - 1996 grønn

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. feb. 2014
    Sted
    Løkken Verk
    VCCN medlemsnummer
    1718
    Innlegg
    38
    Antall takk

    Standard

    Jeg får høre med volvo på pris for ny dab modul til min bil.

    Kan virke som om de fikk installert programvaren for før jeg var til volvo hadde bilen ikke kontakt med dab modulen i det hele tatt, den lå bare som en grå boks i nettverket,
    etter jeg var inne hos volvo så er boksen grønn i nettverket og jeg kan lese ut tempraturen på modulen.
    men med feilkoden "Styrenhetens konfiguration ej kompatible"

    30786292 ITP remove heter software de installerte.
    v70 drive 2012
    XC90 D5 2016

  5. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. mars 2011
    Innlegg
    286
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av SagaPer Vis post
    Hvis du leser min tråd om ettermontering av DAB i bil uten DAB-prep så vil du se at det ikke ligger noen slik sperre i bilen. Det eneste som må installeres (lastes ned) er tyverisperre og denne må deaktiveres. I min bil (2009) kom alle komponenter opp etter montering og programvare for DAB lot seg installere uten problem.

    Jeg kjøpte original DAB-modul fra Volvo for min bil og installerte denne. Kampanjepris i 2014/2015 var kr 2.500 inkl montering. Det er verdt å sjekke om det fortsatt finnes en slik kampanje. Jeg vil tro at en mulig feil versjon av DAB-modul vil skape problem for installasjonen.
    Leste gjennom hele nå. Det bekreftet en del ting jeg har fundert på men ikke fått testet om virker eller ikke. ITP-bort må lastes uansett, selv på biler med dab-prep. Helt konge at du fikk det til å virke. Kommer til å fikse det samme på bilen min nå som jeg vet det går.
    Btw så gjelder fortsatt kampanjepris på dab-montering.

  6. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. feb. 2014
    Sted
    Løkken Verk
    VCCN medlemsnummer
    1718
    Innlegg
    38
    Antall takk

    Standard

    Skal prøve å lage en liten "how to" med innkjøpsliste og opplegging av most, vist jeg får dette til å virke med en annen dab modul.
    v70 drive 2012
    XC90 D5 2016

Lignende tråder

  1. Svar: 324
    Siste post: 01/11/21, 22:04
  2. LØSNING: DAB-radio i Volvo V70/XC70/S80/XC90 via USB med Dension DAB+U Gen3
    By SagaPer in forum x60 / V70II / XC70II / S80II
    Svar: 121
    Siste post: 24/02/18, 11:32
  3. Ettermontering av DAB-radio i Volvo V60 2011 uten DAB-prep
    By SagaPer in forum x60 / V70II / XC70II / S80II
    Svar: 24
    Siste post: 19/02/18, 17:25
  4. Har du planer om oppgradering til DAB-radio i V60 uten prep.kabel?
    By SagaPer in forum x60 / V70II / XC70II / S80II
    Svar: 2
    Siste post: 13/06/15, 12:09

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •