Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1
Viser resultater 1 til 4 av 4

Tråd: Chiptuning og montering av progressiv bensintrykk regulator, Helt grønn på chip og bensintiførsell

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. jan. 2014
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    1702
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard Chiptuning og montering av progressiv bensintrykk regulator, Helt grønn på chip og bensintiførsell

    Jeg lurer på vis man monterer chip , dette justerer bensinmengden turbotrykk osv.Jeg skal prøve å forklare det enkelt! Jeg er grønn på dette
    La oss si jeg chiptuner motoren , å etter den er chipet monterer en progressiv bensinregulator , vil jeg da få mer bensin til motoren en kun hva chipen gir meg? Eller er det slik at chipen overstyrer alt, slik at det blir det samme bensintrykket selv om jeg monterer en progressiv bensintrykkregulator? som jeg har skjønt det vil montering av progressiv bensinregulator øke bensintrykket med noen prosent!Dette høres sikkert dumt ut for mange men jeg tenker i teorien at jeg vil få noen prosent ekstra bensintrykk ved montering av en progressiv regulator.Håper noen kan hjelpe meg med dette som det sikkert er et veldig enkelt svar på.

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. des. 2009
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    1.217
    Antall takk

    Standard

    Progressiv trykkregulator gir mer bensin uavhengig av chippen, motorstyringen har ingen kontroll over bensintrykk. Men noen motorstyringer kan kansje justere bensinmengden utifra lambda sensoren og på den måten kompansere for høyere bensintrykk, men tror de fleste kun gjør det på tomgang og lav last, altså ikke ved ladetrykk. Sånn jeg har forstått det virker det som større dyser og riktig chip er en bedre måte å gi motoren mer bensin, enn progressiv bensintrykkregulator.

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. jan. 2014
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    1702
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    OK! Da vet jeg det, jeg får mer bensin ved montering av progressiv bensinregulator. Å ja jeg vet det er en bedre løsning med annen chip og andre dyser, men tenkte å gjøre dette så rimelig som mulig.Tusen takk for svaret.

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Mysen, Østfold
    Innlegg
    3.137
    Antall takk

    Standard

    Du kan jo gjøre ett forsøk med en progressiv btr. Ville kjøpt en bredbåndslambda for å ha litt kontroll på hva som skjer...
    Motorstyringa kan finjustere seg til en viss grad men er forholdet mellom dysestørrelse og lmm helt på bærtur vil den ikke gå som den skal.
    Jeg ville anbefalt deg ett vettig chip i første omgang, hvis du har behov for større dyser så øker du enkelt og greit størrelsen på lmm (arealet ikke diameter) med like mange prosent som størrelsesforskjellen på dysene.
    17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
    07 Opel Zafira OPC "bussen"
    92 240 "Turbo" venter på bedre tider
    x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
    71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro

  5. Takk DRømmevovo takket for denne posten

Lignende tråder

  1. Montering av chip, wastegate og turbotrykksmåler?
    By MrDrifting86 in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 2
    Siste post: 13/10/14, 13:05
  2. trenger jeg bensintrykk regulator?
    By volvo740 in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 4
    Siste post: 14/01/13, 17:18
  3. bensinpumpe, bensintrykk regulator?
    By tommyt5 in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 16
    Siste post: 30/05/12, 14:05
  4. lodde inn motstander til dysene på grå el grønn/grønn rød ledning
    By kristoffer in forum Elektronikk og Strøm
    Svar: 1
    Siste post: 09/09/10, 21:24
  5. 98 2.5 TDI v70 chip montering
    By Lokkebiffen in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 3
    Siste post: 04/04/10, 23:58

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •