Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7

Tråd: Enda et dieselvarmer problem 05 V70 D5

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. juli 2011
    Sted
    Herøy M&R
    Innlegg
    64
    Antall takk

    Standard Enda et dieselvarmer problem 05 V70 D5

    Hei. Eg har en dieselvarmer som har begynt å oppføre seg rart, eller rettere sagt den stopper.
    Høsten 2014 begynte e å få ulyder fra varmeren. Det hørtest ut som den hadde gåen lagre eller noe slikt å til slutt stoppet den helt. Så eg kjøpte meg en ny innmat fra Volvo og byttet den. Samtidig passet eg på. Få gjort alt rent. Varmeren funger feilfritt hele den vinter sesongen.
    Nå når vinteren nærmet seg igjen og tempen nærmet seg null igjen, synest eg det var rart at den ikke starter av seg sel. Den gjør det til vanligt under 5 eller 3 grader eller dær ikring. Så da prøvde eg å starte den fra inni bilen, men ingen ting skjedde. Sjekket sikring å den var i orden. Dro så på et lokalt værksted å fikk slettet feilkoder. Etter det startet den opp fint. Eg gjekk så inn for å betale å når eg kom ut igjen hadde den stoppet. Startet den igjen fra inni bilen å den startet fint igjen. Kan høre at pumpa starter, den tender for så å begynne å brenne. Kjenner go varme fra eksosen under fronten og tempen i bilen stiger. Så stopper den igjen. Prøver en tredje gang. Den starter på samme måte men ståpper igjen etter 1-2 min. Etter tredje forsøket vil den ikkje starte i det hele.
    Får å sleppe å kjøre på verksted hele tiden kjøper eg meg feilkodeleseren fra Biltema. Den får eg slettet feilkodene med å brenneren starter fint igjen, men oppfører seg på samme måte som tidligere at den stopper etter 1-2min.
    Hva kan da være problemet med denne, kan det være flammevakten som ikke registrerer at den brenner?
    Her er feilkodene eg får opp:
    CEM
    - 5F 4F. Start Atemt.

    Noen gode forslag?

    HD

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. aug. 2010
    Sted
    Trøndelag
    Innlegg
    916
    Antall takk

    Standard

    Jeg hadde et lignende problem på min, der var det vannpumpa som var dårlig. Kosta ca 700 fra tyskland. Fikk starta brenneren, men gikk bare i ca 1min før den stoppa. Klarte å tvangsstarte pumpa fra diagnoseutstyret til Volvo, men den hørtes rar ut. Feilkoden jeg fikk sa at vifta fikk for høyt signal eller noe, men den gikk som bare det. Vannpumpa gikk på samma krets som vifta, så jeg byttet den og alt ble iorden. Bytta overopphetningsvernet med det samme, da jeg tvangskjørte brenner så mange ganger med dårlig vannpumpe at den stoppa helt.
    -2015 V70 D4 Dynamic
    -2005 V70 D5 (solgt)
    -2001 V70 2.0T (solgt)
    -1998 V70 2.0T (solgt)

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. juli 2011
    Sted
    Herøy M&R
    Innlegg
    64
    Antall takk

    Standard

    Er ikke det da litt rart at eg får opp temperaturen på motoren vist vannpumpa er defekt. Vist den er defekt får eg vel ikke sirkulasjon?

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. aug. 2010
    Sted
    Trøndelag
    Innlegg
    916
    Antall takk

    Standard

    Fikk opp temperatur jeg også. Min virket, hørte den suste og flyttet vann, men gikk tydeligvis tungt.
    -2015 V70 D4 Dynamic
    -2005 V70 D5 (solgt)
    -2001 V70 2.0T (solgt)
    -1998 V70 2.0T (solgt)

  5. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. april 2010
    Sted
    Øyer
    Innlegg
    179
    Antall takk

    Standard

    når motoren går vil vannpumpa på bilen drive rundt vannet,å du vil få opp temp på kjølevannet.

  6. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    26. juli 2010
    Innlegg
    516
    Antall takk

    Standard

    Hadde også samme problem med pumpa .funka te og begynne med og tok kveld etter en stund og når den var kald funka den igjen

  7. #7
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. juli 2011
    Sted
    Herøy M&R
    Innlegg
    64
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Runis Vis post
    når motoren går vil vannpumpa på bilen drive rundt vannet,å du vil få opp temp på kjølevannet.
    Eg startet ikke motoren.

Lignende tråder

  1. Atter et Dieselvarmer problem
    By Ullteppet in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 25
    Siste post: 20/01/15, 22:51
  2. Dieselvarmer software problem
    By FolloAuto in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 8
    Siste post: 27/08/14, 10:04
  3. Dieselvarmer problem V50...
    By jadaneidaså in forum C30 / V40II / V40II CC / S40II / V50 / C70II
    Svar: 12
    Siste post: 06/01/14, 18:20
  4. dieselvarmer problem v70 d5 2007
    By Erlend in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 1
    Siste post: 31/12/12, 12:56
  5. Volvo V70 2,5 10ventiler, enda mer hester.
    By Borstad in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 24
    Siste post: 13/03/11, 20:05

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •