Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1
Viser resultater 1 til 3 av 3

Tråd: 940 B230FB, ingen ladelys i det hele tatt

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. jan. 2016
    Innlegg
    4
    Antall takk

    Standard 940 B230FB, ingen ladelys i det hele tatt

    Hei,
    Har akkurat fått min gamle venn EU godkjent igjen, etter 3 års opplag til fordel for ny bil. Byttet batteri, dynamo og diverse for 3 år siden, så disse er relativt nye.
    Men da jeg stod i garasjen på EU testen begynte den å fuske, og sluttet å lade. Vi måtte kjøre med booster for å komme igjennom avgasstesten.
    Jeg har:
    -Sjekket alle kontaktene til dynamoen
    -tatt av D+ og målt i kabelskoen, den viser 12V
    -røsket ut speedometeret og sjekket lyspæra, er ok. målte på print plata rundt lyspæra og fikk 5V ?. Alle andre instrumentlys som lyste hadde 12V..
    -spenningsregulatoren så fin ut (lange tenner, og inni dynamoen så jeg ren kobber)..
    -Målte den blå og røde kabelen fra tenningslåsen til12V

    Er over gjennomsnittet åpen for forslag, da jeg tenkte å ta med bilen på jobb i helgen

    takk for svar

  2. #2
    Registrerte brukere s4nd3r sin avatar
    Medlem siden
    21. feb. 2010
    Sted
    Fjørå (ålesund)
    Innlegg
    1.549
    Antall takk

    Standard

    koble fra orginal ledninga D+ .. start opp bilen, og sett en lyspære (parklys eller noe lignende) 12v 5w 10w mellom batteri + og D+ på dynamoen. da skall det komme ett lys blink ab pæra, og dynamoen skall bjynde og ladde.. mulig du må ruse litt om du har en stor pære, for og få fart på dynamoen.
    å sjå om den bjynder og ladde da.. en dynamo kan plutslig bare dø. ett batteri kan og plutslig bare dø.. mange nye deler som er laget på en mandag..

    det att motorn bjynde og fjuske kan vere noe anna. falsk luft, slitte tennings deler. kondens.. osv osv...

  3. Takk Tomen takket for denne posten
  4. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. jan. 2016
    Innlegg
    4
    Antall takk

    Standard Løst:)

    Takker for svar, måtte bite i det sure eplet å kjøpe ny dynamo.. Det var mest sannsynlig diodebroa som var gåen. Tenkte å prøve å bytte disse diodene selv, isteden for å få 300 for panten og om den ryker punge ut 2000 igjen.. Har forstått at dioder ikke koster allverden. Siden dynamoen ikke har snurret veldig lenge, slipper jeg å bytte lager og børster den ble sikkert laget en mandags morning, eller fredags ettermiddag
    Sist endret av Tomen; 29/01/16 kl 23:36

Lignende tråder

  1. Svar: 0
    Siste post: 26/12/14, 13:06
  2. Svar: 33
    Siste post: 09/10/14, 11:21
  3. Abs Feil om man kan bytte hele enheten vis det er likt nr takk for svar
    By Lillegutt in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 2
    Siste post: 03/03/14, 23:08
  4. Starter slår ikke inn i det hele tatt
    By 7førtiin in forum Motor og gir
    Svar: 5
    Siste post: 09/05/13, 23:02
  5. Svar: 2
    Siste post: 20/10/11, 00:01

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •