Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  102
Side 13 av 18 FørstFørst ... 3 11 12 13 14 15 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 325 av 438

Tråd: Filtis: 242 930HK

  1. #301
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. juli 2010
    Sted
    Mysen
    VCCN medlemsnummer
    256
    Innlegg
    245
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Steffen_82 Vis post
    Hei Rune.

    Jeg kjører med sellholm kortstyring og el servopumpe fra en opel astra, Dette funkerer helt topper på min bil. Hurtig ratting er ingen problem, og så er faktisk servo pumpen fortsatt progresiv
    Jeg har montert el pumpen i bagasjerommet og lagt slanger fram til servoen, husker ikke diamentere men tok litt størrelse på di for og få mye mengde og evakuere oljen fort tilbake til pumpen.

    Mvh
    Steffen.
    Heisan.

    Dette var interessant.

    Kunne du skaffet litt mer info om din pumpe? Gjerne noen bilder også. Jeg har pumpa 50cm fra tannstanga og så grove slanger som mulig til koblingene.

    Hmm meget bra, takk.

    Filtis

  2. #302
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. juli 2010
    Sted
    Mysen
    VCCN medlemsnummer
    256
    Innlegg
    245
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Kjekt å høre at noen har giddet å lese litt og faktisk vurdert innholdet.
    Sier du noe om hvilke Nm tall og hvilke turtall du mener her?

    Det siste der er strålende råd. Legg planen FØRST og IKKE vik fra den. Da blir det vanligvis ubetinget og langvarig suksess.
    Hehe jeg leste gjennom det meste par ganger ja. Dere ligger nokk mye foran meg med både erfaring og teknisk forståelse enn meg. Men har gnudd og kjørt mye div motorer i racing og rally i endel år så jeg vet godt hvor for det slår ut på kjørbarhet og effektivitet hvis motor ikke er samstemt med gir, utv,hjul,underlag osv. Ikke minst hva den skal i hovedsak brukes til.

    Når det gjelder turtall vs nm så kommer dette veldig ann på hva vi snakker om. 2,3 l 8v eller 2,8 16v. For det er vel ikke noen som har klart begge deler???? Da hadde vel vedkommne vært GUD .

    Filtis

  3. #303
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. juli 2010
    Sted
    Mysen
    VCCN medlemsnummer
    256
    Innlegg
    245
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av tosk Vis post
    Fikk ikke drat på messa i år :( hadde håpa å treffe på deg og mange andre, for og se om du var like lang i år som i fjor haha, er du over 2meter?

    Mvh
    Hehe må du væra snill a.

    Jepp var innom stand deres og tittet på div volvo parts. Merkelig at det ikke sto noen B230 spesial men??

    Filtis

  4. #304
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    24. aug. 2011
    Innlegg
    713
    Antall takk

    Standard

    Var en duppa b230 med no foringsmuffens der vel. var innom og jatta ei stønn med finn. snakka om å lage doubble trouble med busser i depo neste år. Joine om det blir noe av? Skulle finne ut av det etterhvert som bilane blei ferdig ut mot vårparten

  5. #305
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    414
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Filtvedt Racing Vis post
    Heisan.
    Takker for det.

    Jepp det stemmer nok det. Kjører idag på ca 1,6-1,8 bar. Det er ca 800hk.

    Når det gjelder utviklingen av bilen er jeg som alle andre ikke fornøyd. Dukker stadig opp nye ting som man ønsker eller MÅ gjøre om.
    Å få en slik bil til og harmonere er nesten klin umulig med mine midler av kr. Da må man legge utallige timer i test og kjøring på bane for og finne svakheter. Deretter og ha kapital til og utbedre dette.
    Jeg tenker vel og få det nogenlunde og harmonere når jeg kjører effektivt men ikke med full gass, hvis du skjønner. Når det gjelder banebil er det vel absulutt ikke noe vits med mere enn 550-650hk. Dette er vel det volvon klarer og hantere.
    Eller lettere sagt personen som kjører.
    Men må jo si at det er litt av det som driver meg fram og ikke gjør at kjøringen blir "kjedelig". At bilen er ganske vilter selv på asfalt i både 3 og 4 gir gjør at det er en utfordring og holde reskapen på veien

    Innstillinger er vel det jeg skulle begynt med for en stund siden. Dette er ikke gjort da tid og penger ikke har strekket til.

    Men min oppgave er også familiefar for 2 små jenter og samboer, hus, jobb osv.
    Det blir jo rett og slett en prioritering som jeg tenker er viktig. Bruker mye tid på bil men familielivet først.

    Rundetider har det blitt lite av egentlig.

    Gamle Rudskogen ca 1.06
    Nye Rudskogen ca 1.3....?
    Nurburgring 9.13, på 2 runden. (hadde jeg fått kjørt flere runder skulle jeg slått deg Euro 96 ).

    Hehe for mye effekt??? Eru mamman min eller??????????????????
    Hehe neida forstår hva du mener. For effektiv rundetider eller fin effektkurve? JA da er det for mye effekt
    Men hva er man ute etter i første omgang?
    Jeg startet med utgangspunkt i gatebil. Kombinasjon med mye effekt og mulighet for og kjøre rundetider. Men når vi bremset motor tok det dessverre helt av for meg og byttet turbo (motoren bremset 725hk på 2-3draget).
    Suget etter og bli den sterkeste Rødblokka for "gatebruk" ble jævli interesang. SHS hadde da 917hk i samme benk. Da havnet vi på 930hk og 1069 nm.

    Var helt jævli og kjøre til og starte med. Litt av en utfordring og stille seg om fra 226 hk(motorn som Baron har nå) sugemotor som du kunne klemme gassen i bunn uten store "kast".
    Overgangen til og dra på med 1/3 gass og kjenne hvor denne motoren bare eser ut hk uten og gi noe særlig gass.

    Bakdelen med en sånn motor er jo registret. Motoren har ikke noe serlig kraft for 4-4500 og da bare smeller det.
    Men jeg må si at iforhold til andre motorer som jeg har sett bremsepapirer på ca HALV parten av effekt så er det ikke store forskjellen på turbolag.
    Så jeg må skryte av V:S motor som bygget denne motoren. For det er ikke tvil i mine øyne at skal man opp i effekt må turtall OPP. Dette er spesielt over 500++ hk.
    Leser om den store diskusjon om LAV eller HØY komp og effekt mellom Batland og Tosk. Føler begge er flinke folk med sjel for motorer. Uten tvil. Men man får ikke både nm på lavt turtall og mye hk på høyt turtall i samme motor.
    For at en motor i denne caliber må det opp i turtall for at den skal holde rett og slett trur jeg.
    Jeg mener man må betemme seg for hvilken type man ønsker og jobbe parallelt med motorbygger for at begge parter skal bli fornøyd.
    Karakteren på motoren er etter min mening helt grei til mitt bruk. Kjører med dogkasse og 4.30 utv som gjør at det ved banebruk nesten ikke kjenner turbolag. Noe er det selvfølgelig
    men ved effektiv bruk av turtall så passer det bra.

    Bakkeløp/GT eller trackday løp hadde vært moro men da må alt stemme først.

    Målsettning er:

    Motor stabil med temp
    El servo må bort
    Sperre må byttes til strammere
    Understell må tunes

    Kjørte rally med en 242 i 4 år og vraket denne kraftig under Hedmark rally ca 2004-05? Bygget da denne opp og kjørte 4-5 løp uten hell kan man si. Var på taket og i grøfta de fleste ganger så det meste er byttet
    hvertfall 1 gang.

    Håper dette var av interesse, og at du fikk svar på noen spm.

    MVH Filtis

    Takk, det var veldig interessant !

    Ingen av oss vanlig dødelige, kan jo klare noe i nærheten av hva proffteam driver med.. Som ligger dagesvis i "treningsleir",
    med ingeniører og kapital i følge.

    Men bør det koste så mye og jobbe fram gode/bedere kjøre egenskaper på denne??
    Primært tid med målrettet arbeid vil jeg tro, men naturligvis - bare x start avgifter, x liter drivstoff m.m. koster!

    Men det gode utgangspunktet har du jo i det gromme understellet, med "1000" forskjellige justerings/kombinasjons muligheter.
    Skulle det være nødvendig med noen mindre endringer/nyinnkjøp, blir det vell tross alt ikke de alt for store beløpene.

    Men, egentlig oser det vell ikke gode rundetider av å kjøre med Norges sterkeste rødblokk
    "Vilter" bil der en aldri riktig vet hva som skjer i neste sving - da er det jo ikke lett å kjøre stabile "ryddige" runder for å klare å justere inn bilen. Hjelper jo lite å gjøre korrigeringer i depoet i understellet, om alle runder utpå der i større eller mindre grad er Hawai og uforutsigbare
    Nå når du har bevist at du har Norges sterkeste rødblokk - ikke noe tema å henge på mindre snurre igjen, og jekke ned effekten noe...?
    Huff - har på følelsen at det ikke faller i god jord he,he. Glad jeg sitter her - hadde vell blitt banka opp om jeg stod i nærheten av deg..

    Stor forskjell på 1.3xx tider på skogen.
    Hadde vært utrolig gøy å se denne bilen som ett frimerke rundt banen, med tider godt ned på 1.30 tallet !!!

    Gode prioriteringer bil / familie du har !! Kip åpp!

    Ps. Fikk selv hjelp av VS for ett par år siden, til å bygge en rødmotor (men med helt annen karakter og kriterier).
    Hadde en god dialog og samarbeide med ham på forhånd, og underveis. Jeg hadde spesifikke ønsker, og han forstod...
    Og ferdigproduktet ble meget bra !
    Så jeg er også meget godt fornøyd med ham.
    Ikke gratis, men jeg ser også - på samme måte som du nevner - når en samenligner bremsepapirer fra andre motorer, at han har god peiling...
    Ikke alt som blir byggd som er like vellykket og vell komponert.

  6. #306
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    24. jan. 2010
    Sted
    Sortland, Norway, Norway
    Innlegg
    51
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Filtvedt Racing Vis post
    Heisan.

    Dette var interessant.

    Kunne du skaffet litt mer info om din pumpe? Gjerne noen bilder også. Jeg har pumpa 50cm fra tannstanga og så grove slanger som mulig til koblingene.

    Hmm meget bra, takk.

    Filtis

    Hei igjen.

    Bra det da Skriv til meg på facebook om ca 1,5 uke, da er jeg hjemme fra jobb. søk på Steffen Pedersen jeg har en svart volvo 242.

    bilder skal jeg skaffe. skal skaffe dim på slanger og lengder.

    Steffen.

  7. #307
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Filtvedt Racing Vis post
    Hehe jeg leste gjennom det meste par ganger ja. Dere ligger nokk mye foran meg med både erfaring og teknisk forståelse enn meg. Men har gnudd og kjørt mye div motorer i racing og rally i endel år så jeg vet godt hvor for det slår ut på kjørbarhet og effektivitet hvis motor ikke er samstemt med gir, utv,hjul,underlag osv. Ikke minst hva den skal i hovedsak brukes til.

    Når det gjelder turtall vs nm så kommer dette veldig ann på hva vi snakker om. 2,3 l 8v eller 2,8 16v. For det er vel ikke noen som har klart begge deler???? Da hadde vel vedkommne vært GUD .

    Filtis
    Hva sier du om 300 hk på 3000 o/min (benken klarte ikke å holde motoren igjen på lavere turtall) og 735 hk på 7300 o/min fra én og samme 4 syl. turbomotor?

  8. #308
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. juli 2010
    Sted
    Mysen
    VCCN medlemsnummer
    256
    Innlegg
    245
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Hva sier du om 300 hk på 3000 o/min (benken klarte ikke å holde motoren igjen på lavere turtall) og 735 hk på 7300 o/min fra én og samme 4 syl. turbomotor?
    Imponert.

    Men hvorfor bygger ikke mange med likt oppsett dette da? Uvitenhet? Eller har denne motoren noen andre negative sider som ikke kommer fram her?

  9. #309
    sekse sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Lier
    VCCN medlemsnummer
    25
    Innlegg
    3.090
    Antall takk

    Standard Filtis: 242 930HK

    Sitat Opprinnelig postet av Filtvedt Racing Vis post
    Imponert.

    Men hvorfor bygger ikke mange med likt oppsett dette da? Uvitenhet? Eller har denne motoren noen andre negative sider som ikke kommer fram her?
    Den motoren der vil jeg også vite litt mer om!
    -V70 R AWD 2005 http://forum.vccn.no/showthread.php?...5-Ny-bruksbil!
    -240 GL 1993 http://forum.vccn.no/showthread.php?p=65185#post65185
    -V90CC D4 2019
    -144 de Luxe 1971 http://forum.vccn.no/showthread.php?...ight=144+sekse
    xV60 D6 2015 x960 2.5 1995 x242 DL 1979 x244 GL 1980

  10. #310
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Filtvedt Racing Vis post
    Imponert.

    Men hvorfor bygger ikke mange med likt oppsett dette da? Uvitenhet? Eller har denne motoren noen andre negative sider som ikke kommer fram her?
    Vi også. Vi kunne ikke tro det når vi stod og såg på at den lille 4 syl. motoren begynte å bygge så mye ladetrykk at bremsebenken rett og slett ikke maktet å holde turtallet stabilt.
    Dette er V8 big block problematikk.
    Dette er en spesial custom motorsportmotor bygget i utlandet. Det krever ekstrem kompetanse i form av medfødt talent, omfattende relevant erfaring, mange harde konkuranser med brutalt ærlige resultater / tilbakemeldinger + ett uvanlig høyt budsjett for å oppnå slike resultater.
    Eneste ulempen jeg ser er totalprisen.
    Sist endret av Batland; 01/11/12 kl 13:17

  11. #311
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Mysen, Østfold
    Innlegg
    3.137
    Antall takk

    Standard

    Når du har sagt a får du si b. Hva var detta for noe gøyalt?
    17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
    07 Opel Zafira OPC "bussen"
    92 240 "Turbo" venter på bedre tider
    x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
    71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro

  12. #312
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av turb00le Vis post
    Når du har sagt a får du si b. Hva var detta for noe gøyalt?
    Jasså?
    Hvis man skulle bygget tilsvarende Volvomotor så måtte man gjort følgende.
    1. B21 blokk med 92 mm borr.
    2. Stålveiv med 84 - 86 mm slaglengde.
    3. Autoverdi råder.
    4. Custom smidde stempler.
    5. Portet B204 topp.
    6. Custom VELFUNGERENDE kamprofiler og kamtiming.
    7. Custom turbo. Spesial spec. og bygget til denne motoren og selges ikke løst over disk.
    8. Custom innsugsmanifold og inconell grenrør.
    9. Uvanlig kapabelt datasprut, 8 dyser selvsagt, lynrask ladetrykksstyring (IKKE 19 - 30 Hz) og omfattende mapping.
    Sist endret av Batland; 02/11/12 kl 12:56

  13. #313
    Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    VCCN medlemsnummer
    223
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Portet er et vidt begrep...og menes ofte med å gjøre høla større... Er det en proff race motor mener jeg modifisert er en riktig betegnelse, da å gjøre hølet større sjelden hjelper til annet en gå gi en motor som funker dårligere At kanalene er omformet er vel mere korrekt å si
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  14. #314
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. juli 2010
    Sted
    Mysen
    VCCN medlemsnummer
    256
    Innlegg
    245
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Jasså?
    Hvis man skulle bygget tilsvarende Volvomotor så måtte man gjort følgende.
    1. B21 blokk med 92 mm borr.
    2. Stålveiv med 84 - 86 mm slaglengde.
    3. Autoverdi råder.
    4. Custom smidde stempler.
    5. Portet B204 topp.
    6. Custom VELFUNGERENDE kamprofiler og kamtiming.
    7. Custom turbo. Spesial spec. og bygget til denne motoren og selges ikke løst over disk.
    8. Custom innsugsmanifold og inconell grenrør.
    9. Uvanlig kapabelt datasprut, 8 dyser selvsagt, lynrask ladetrykksstyring (IKKE 19 - 30 Hz) og omfattende mapping.
    Hei se der ja. Nå ble jeg enda mer nysgjerrig.
    Jeg er forferdelig dårlig på detta men lufter litt av mine tanker om detta?

    Detta blir en ca 2,3liters gammal volvo firer med 16v topp.
    Hvilke turbo trykk skal til for og gi 300hk på 3000 omdr? For etter det jeg har hørt om er det ikke ofte man hører om en turbo som bygger trykk allerede fra før 3000 og faktisk henger med til 7200 med over 700hk. Meget spesielt forstår jeg.

    Hvorfor vil du bruke b21? Tykke syl vegg?

    Hvorfor b204 topp og ikke b234?

    Filtis

  15. #315
    Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    VCCN medlemsnummer
    223
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Filtvedt Racing Vis post
    Hei se der ja. Nå ble jeg enda mer nysgjerrig.
    Jeg er forferdelig dårlig på detta men lufter litt av mine tanker om detta?

    Detta blir en ca 2,3liters gammal volvo firer med 16v topp.
    Hvilke turbo trykk skal til for og gi 300hk på 3000 omdr? For etter det jeg har hørt om er det ikke ofte man hører om en turbo som bygger trykk allerede fra før 3000 og faktisk henger med til 7200 med over 700hk. Meget spesielt forstår jeg.

    Hvorfor vil du bruke b21? Tykke syl vegg?

    Hvorfor b204 topp og ikke b234?

    Filtis
    Mitt uproffe forslag... B204 har firkanta kammer, slik som på hvitmotorturbo og motstår banking bedre, samt tykkere mellom sylindrene i toppen... hva turboen angår KAN det fint være en singel også med variabele IGV, eller de har jukset med anti-lag, noe som gjør inconel-grenrør nødvendig da det blir VARMT, stakkars turbo i det tilfellet...
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  16. #316
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Filtvedt Racing Vis post
    Hei se der ja. Nå ble jeg enda mer nysgjerrig.
    Jeg er forferdelig dårlig på detta men lufter litt av mine tanker om detta?

    Detta blir en ca 2,3liters gammal volvo firer med 16v topp.
    Hvilke turbo trykk skal til for og gi 300hk på 3000 omdr? For etter det jeg har hørt om er det ikke ofte man hører om en turbo som bygger trykk allerede fra før 3000 og faktisk henger med til 7200 med over 700hk. Meget spesielt forstår jeg.

    Hvorfor vil du bruke b21? Tykke syl vegg?

    Hvorfor b204 topp og ikke b234?

    Filtis
    Den akutelle motoren er en Cosworth motor med 92 mm borring og veiv med 84 mm slaglende. Dette gir 2233 ccm = 2,2 L.
    En rødblokk er mye høyere enn en Cosworthblokk og derfor behøver man ikke begrense seg til 84 mm slaglengde.
    300 hk v/ 3000 o/min er hele 714 Nm. For å klare dette fra 2233 ccm så trenger man vanligvis 2,2 BAR, men så vidt jeg husker puster denne motoren så godt allerede her at man klarte seg med litt mindre.

    B21 motoren har 92 mm borring som er det samme som denne Cosworthmotoren har. Med B230 blokk med større borring og veiv med større slaglengde ville resultatene vært enda bedre.

    B204 toppen er, på samme måte som Cosworthtoppen, bedre tilpasset en 2,2L turbomotor enn det B234 toppen er.

  17. Takk HarryVolvo takket for denne posten
  18. #317
    Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    VCCN medlemsnummer
    223
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Den akutelle motoren er en Cosworth motor med 92 mm borring og veiv med 84 mm slaglende. Dette gir 2233 ccm = 2,2 L.
    En rødblokk er mye høyere enn en Cosworthblokk og derfor behøver man ikke begrense seg til 84 mm slaglengde.
    300 hk v/ 3000 o/min er hele 714 Nm. For å klare dette fra 2233 ccm så trenger man vanligvis 2,2 BAR, men så vidt jeg husker puster denne motoren så godt allerede her at man klarte seg med litt mindre.

    B21 motoren har 92 mm borring som er det samme som denne Cosworthmotoren har. Med B230 blokk med større borring og veiv med større slaglengde ville resultatene vært enda bedre.

    B204 toppen er, på samme måte som Cosworthtoppen, bedre tilpasset en 2,2L turbomotor enn det B234 toppen er.
    Regna med det var en Cossie... men sånn uten å komme inn på lavkomp/høykomp diskusjonen (denne må nesten logisk nok være relativt lavkomp for den fyllingsgrad ved så lavt turtall, så lite vits å krangle). Det satt til side, så er jeg spent på hva eksostempen er, evt om det er antilag for å blåse liv i snurra, derfor det er inconel grenrør? Inconel er jo strengt talt ikke nødvendig med mindre man har pervers EGT (typ antilag), eller er manisk opptatt av vekt...

    Tilfeldigvis ikke David Mountain (Mountune) som har bygget den?
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  19. #318
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av flyfaen Vis post
    Det satt til side, så er jeg spent på hva eksostempen er,
    evt om det er antilag for å blåse liv i snurra, derfor det er inconel grenrør?
    Inconel er jo strengt talt ikke nødvendig med mindre man har pervers EGT (typ antilag), eller er manisk opptatt av vekt...
    Tilfeldigvis ikke David Mountain (Mountune) som har bygget den?
    Det VET jeg ikke nøyaktig, men de var forsvarlige, dvs maks 930 grader v/ maks effektuttak.
    En motor med så enorm respons som denne trenger ikke antilag som forøvrig ikke fungerer når man har gasspådrag.
    På samme måte som datasprut for vanlig folk, så er ikke antilag noe magisk som tilfører så veldig mye nyttig i praksis.
    Inconell brukes fordi det er det eneste rette å bruke på en motor på dette nivået.
    Nei, det er ikke Mountune.

  20. #319
    Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    VCCN medlemsnummer
    223
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Det VET jeg ikke nøyaktig, men de var forsvarlige, dvs maks 930 grader v/ maks effektuttak.
    En motor med så enorm respons som denne trenger ikke antilag som forøvrig ikke fungerer når man har gasspådrag.
    På samme måte som datasprut for vanlig folk, så er ikke antilag noe magisk som tilfører så veldig mye nyttig i praksis.
    Inconell brukes fordi det er det eneste rette å bruke på en motor på dette nivået.
    Nei, det er ikke Mountune.
    Hmmm... ganske enkelt å gjette seg til oppsettet da... mindre forskudd på innsugskam enn hva man skulle tro er normalt, stor LSA og litt tidligere eksoskam. Toppen funker tydeligvis bra og da trenger ikke durasjonene være så lang, der av trenger man ikke så mye overlapp heller, samt god utnyttelse av pulser. Tipper turboen har stort turbinhjul (diametervis) er av titalalumid eller noe annet lett, men er ikke så stor A/R på Tar tidlig av uten juks og blir ikke noe tropp av betydning lengre opp i rigisteret heller, sammens med at den retarderte innsugskammen hjelper til med å få det til å funke litt på turtall også. 7000og noe er jo ikke så mye at det er til å få hetta av uansett...
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  21. #320
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    26. sep. 2010
    Sted
    Bø i Vesterålen
    Innlegg
    298
    Antall takk

    Standard

    liker at kjæra er ZE regga
    Volvo 245 Rød 90 (solgt)
    Volvo 740 sedan 90 (Til salgs)
    Volvo 740 tic sedan 88 (solgt)
    Volvo 245 601 Rød 91 (bruksbil)

  22. #321
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Hei å hå.

    Hvordan er det med denne bilen din og vinterkjøring?
    Du har ikke lyst til å dra med deg Vangen og reise oppi Gudbrandsdalen og kjøre på isen neste helg?
    (facebook-link)
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  23. #322
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. juli 2010
    Sted
    Mysen
    VCCN medlemsnummer
    256
    Innlegg
    245
    Antall takk

    Standard

    Heisan.

    Jeg har plukket ifra hverandre motor for oppgradering. Ligger i molekyler.

    Vangen har vel sin klar men trur ikke han har noe ispigg. Skal gi han en pling og høre med om han skal.

    Blei din bra etter topp pakning bytte? Org eller skjæringspakning?

    Rune

  24. #323
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Hva skal du gjøre med motoren?
    Noe du ikke er fornøyd med?


    Min ble bra etter toppakningsbytte Den har i hvertfall ikke tatt noen flere toppakninger, hehe
    Det ble en El-ring pakning og 12.9 studs (ikke arp)

    Nå mangler jeg å sveise noe hull og montere litt eksos og tankpåfyllingrør før bilen kan kjøres igjen. Ny lakk må da vente til senere hvis jeg skal kjøre. Men men, den var ikke noe fin på bakskjermen fra før heller, så det får gå.
    Har blitt syk nå så vet ikke om jeg får ferdig bilen men håper i det lengste

    Du har vel noen rallypigg Vangen kan misbruke litt du? hehe
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  25. #324
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. juli 2010
    Sted
    Mysen
    VCCN medlemsnummer
    256
    Innlegg
    245
    Antall takk

    Standard

    Hehe har solgt unna alt etter rally tiden.

    Motor får endel mere snacks. Stadig noe nytt og få. Noen forandringer for høyere effekt. Flere som er ute etter og presse ut mer effekt, så jeg ligger ikke på lat siden. Klar for utfordringer jeg

    Skal du kjøre på isen så spiller det vel ingen rolle med en bakskjærm. Like moro uansett væ...
    Hehe mange bra ting som er orginalt men noen ting er faktiskt mulig og få bedre.


    Rune

  26. #325
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    24. aug. 2011
    Innlegg
    713
    Antall takk

    Standard

    ere ny blokk på gang? hehe

Side 13 av 18 FørstFørst ... 3 11 12 13 14 15 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •