Heisann! Råd/tips søkes ...

I februar skal jeg ifølge Sensus ha service på min 2015-modell XC70
AWD
. Bilen har snart rundet 53.000 km, men jeg greier nok ikke runde 60.000 km før februar. Det blir derfor tidsintervallet som er utslagsgivende.

Ettersom jeg bor helt, helt nord i Norge med avstandene det gir, så er det ca. like langt til nærmeste Volvo-verksted i Sverige som det er til et "skikkelig" Volvo-verksted her i Norge. Om verkstedet i Sverige (Kiruna) er "skikkelig", det tar jeg kanskje litt for gitt. Muligens ikke lurt, men likevel! Noen som tilfeldigvis har erfaring med Eriksson Bil i Kiruna/Gällivare?

Nå som den norske krona nødvendigvis ikke er utslagsgivende, og det er definitivt kvaliteten på servicen som er viktigst for meg, så lurer jeg på hvor jeg bør ta servicen? Er kompetansen høyere/bedre i Sverige enn i Norge? Er det fortsatt mulig å spare (store) penger på å ta servicen i Sverige kontra Norge? Hva inngår i servicen og hvor mye pleier den å koste?

Håper å få tilbakemeldinger på dette sånn at jeg kan begynne å planlegge litt, det går fort en dag eller to når man må kjøre ~8+ timer for å komme til verkstedet.

På forhånd takk!