Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 22 av 22

Tråd: Grenrør fra ksr

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. juli 2010
    Innlegg
    334
    Antall takk

    Standard Grenrør fra ksr

    Hvis man blender returen vil den få mere suppe bare på lavt turtall eller opp igjennom hele registeret?
    Sist endret av session; 03/07/10 kl 16:12

  2. #2
    Moderator Morgis sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    VCCN medlemsnummer
    9
    Innlegg
    6.063
    Antall takk

    Standard

    vil mest sannsynlig drukne veldig fort og bensinpumpen vil vel gå tungt
    '07 V70 R ✓
    '95 850 T-5R

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. juli 2010
    Innlegg
    334
    Antall takk

    Standard

    ja okei, da hadde jeg rett i den diskusjonen

    Men over til noe annet, vil detta grenrøret funke fint til 250-400hk? sattser på 300oppsettet, men er jo alltid sånn at man vil ha mere og da må man jo bytte ut grensør etter hvert
    Vil turbo'n komme høyt opp og ta i panseret eller går det med mindre man skal ha en diger turbo?

    http://ksr.as/product_info.php?cPath...roducts_id=560

  4. #4
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Det grenrøret holder fint til mye effekt. Men det er dessverre ikke helt vedlikeholdsfritt et slikt grenrør. Sprekker med jevne mellomrom så du må være glad i å ta det av og på for å sveise litt innimellom.

    Er nok grei plass opp mot panseret. Flensen er vel ca like høyt som på grenrøret mitt og det er noen cm unna panseret. Og jeg har stor turbo. Eneste er at man må montere varmereflekterende matter under panseret hvis lakken skal holde i lengden.

    Vil heller anbefale å beholde originalgrenrøret eller investere i skikkelig grenrør (type KL-Racing Extreme eller et Ajden grenrør). Hvis ikke blir du lei av å ta det av og på.


    Angående bensinreturen så kan du si til kompisen din at bensinpumpa ville pumpet mot en vegg og brennt seg rimelig fort. Og du ville fått et ekstremt bensintrykk så bilen hadde druknet med en gang. Ikke sikkert dysene ville klart å åpne engang faktisk med et så høyt bensintrykk. En regulator som består av en ventil og en fjær som står imot bensintrykket på returen er en veldig fin og stabil måte å regulere bensintrykket på.

  5. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. juli 2010
    Innlegg
    334
    Antall takk

    Standard

    Har bare lest at det fra kl-racing ikke passa så bra?

    Vil det sprekke selv om jeg monterer støttestag?
    Trur jeg kjøper det for kan bruke det som mal til og laget ett eget for da har jeg flensene mot toppen jeg kan bruke og kolektoren, til og koste 1600kr så gjør ikke det noe, har masse tilgang til og sveise og sånn, kan jo eventuelt forsterke det litt før jeg setter det på eller er det helt bortkastet?
    Sist endret av session; 03/07/10 kl 19:42

  6. #6
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av session Vis post
    Har bare lest at det fra kl-racing ikke passa så bra?

    Vil det sprekke selv om jeg monterer støttestag?
    Mest sannsynlig vil det sprekke uansett, ja. Varmt, kaldt, varmt, kaldt hele tiden i tillegg til rustfritt gods som er veldig tynt og sprøtt og masse vibrasjoner hele tiden. Har lyst til å bevege seg ganske mye et slikt grenrør når det blir varmt.

    Extreme grenrøret krever mye plass, ja! Bare å glemme air-condition og sånnt sammen med det. Man må også belage seg på å gjøre noen modifikasjoner her og der for at det skal passe bra.

    Ajden kan lage grenrør som passer veldig bra, selv med air-condition. Det har riktignok ikke fullt så lange rør som Extreme røret, men et veldig bra kompromiss mellom plass og effekt/spool. Så var det en på forumet som lagde grenrør etter ønske og mener jeg. Husker ikke hva han het?

  7. #7
    Registrerte brukere Mr. Crepsley sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Senja
    Innlegg
    1.667
    Antall takk

    Standard

    Garnes racing lager vel? I rustfritt.
    Jørgen Simonsen

    1976 Volvo 242 - Bygdestyggen
    2013 Kia Cee'd Exclusive - Kondemnert
    1978 Volvo 265 V8 - Under restaurering

  8. #8
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Mr. Crepsley Vis post
    Garnes racing lager vel? I rustfritt.
    Yup, han jeg tenkte på . Han lager etter ønske. Arbeidet ser bra ut etter hva jeg kan se på bilder!

    Har et Ajden grenrør selv, veldig fornøyd med det.

  9. #9
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. juli 2010
    Innlegg
    334
    Antall takk

    Standard

    ja men kan vel ikke få hva som helst for 1600kr
    Hvis han lager i rustfritt, er det en annen type enn den fra ksr det da eller? står jo det også er i rustfritt?

    Men det fra kl-racing, jeg har ikke ac så det er ikke noe problem, men er det andre ting som ikke passer også?

  10. #10
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av session Vis post
    ja men kan vel ikke få hva som helst for 1600kr

    Men det fra kl-racing, jeg har ikke ac så det er ikke noe problem, men er det andre ting som ikke passer også?
    Nei, sant det. Hvis du skaffer flenser og rørbøyer og lager en lik en som KL-Racing sitt i tykt svartstål istedet og sveiser det ordentlig så er ikke det noe problem å bruke det som mal. Det er vel egentlig det eneste det egner seg som, eller til pynt på veggen.

    Har ikke montert et Extreme grenrør selv, men man må visst løsne et motorfeste for å få tredd det på. Muligens flytte noen servoslanger. Pusse ned hodet på en skrue og muligens skjære vekk litt av festebraketten på dempertårnet eller falsen på vangen. Er et bremserør som muligens må flyttes litt på eller hvertfall varmeisoleres.

  11. #11
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Rustfritt er brukende til grenrør det, men det krever mye bedre sveising og tykt gods bør brukes for at det skal holde. Og en sandwich avstiver som bærer turboen og samtidig tillater bevegelse bør brukes.

    Kinarøra i rustfritt er tynt gods og dårlig sveiset.

  12. #12
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. juli 2010
    Innlegg
    334
    Antall takk

    Standard

    ja skjønner, men leste igjennom gulltråden til haugen i stad, brukte ikke han det fra ksr ei stønn før han bytte til det bra kl? han var jo fornøyd og det sprakk ikke, eller?

  13. #13
    Registrerte brukere Mr. Crepsley sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Senja
    Innlegg
    1.667
    Antall takk

    Standard

    Hørtes ikke ut som noe for en bruksbil! :P
    Jørgen Simonsen

    1976 Volvo 242 - Bygdestyggen
    2013 Kia Cee'd Exclusive - Kondemnert
    1978 Volvo 265 V8 - Under restaurering

  14. #14
    Administrator
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    VCCN medlemsnummer
    5
    Innlegg
    5.183
    Antall takk

    Standard

    Hvis du ikke skal kjøre med pulssplit og ekstern wastegate har LGspeed et grenrør også: http://www.lgspeed.se/produkt.php?kategori=4&id=65

  15. #15
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av session Vis post
    ja skjønner, men leste igjennom gulltråden til haugen i stad, brukte ikke han det fra ksr ei stønn før han bytte til det bra kl? han var jo fornøyd og det sprakk ikke, eller?
    Joda, man kan ha flaks med kinarør og . Veit om noen det ikke har sprukket for på en stund og. Men ikke noe å satse på hvis du skal varmebandasjere det og er glad i turboen du setter på eller skal ha en stabil bruksbil som garantert holder.

  16. #16
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. juli 2010
    Innlegg
    334
    Antall takk

    Standard

    ja trur jeg går for det til det sprekker første gangen så lager jeg ett egendeffinert, liker og sveise og sånn har tilgang til rørbøyer og slikt så det skal nok gå bra, men hvis jeg pakker den inn i sånn varmetape så blir den jo ikke nedkjølt så raskt heller da?

  17. #17
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av session Vis post
    ja trur jeg går for det til det sprekker første gangen så lager jeg ett egendeffinert, liker og sveise og sånn har tilgang til rørbøyer og slikt så det skal nok gå bra, men hvis jeg pakker den inn i sånn varmetape så blir den jo ikke nedkjølt så raskt heller da?
    Yep, varmebandasje hjelper det. Blir jo noen hundre grader varmere inni der, men blir mindre brått når du kjører i en vanndam og slikt. Og får bedre spool av det .

    Eneste er at eventuellt biter som detter av grenrøret hvis det sprekker havner inn i røret og kan bli med inn i turboen.

  18. #18
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. juli 2010
    Innlegg
    334
    Antall takk

    Standard

    ja det er jo sant, men det går bra, billige kinaturbo'r finnes det masse av så det funker fint

    Det blir en prosjekt tråd av detta etterhvert, men jeg vil handle inn ale deler og ting før jeg begyner for da tar det kortere tid så er ikek mye som står igjen på lista nå før jeg begyner Gleder meg
    Sist endret av session; 03/07/10 kl 20:14

  19. #19
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. juli 2010
    Innlegg
    334
    Antall takk

    Standard

    noen som veit dimensjonen på oljeretur hølet i blokka? skal lage meg ei presshylse og hadde vært greit og finni ut av det uten og ta av helt på motoren

  20. #20
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Ifølge Eldste Haugerud er det 24.6 - 24.7mm. Men tror en på forumet her lagde presshylser på 25mm blank og at de gikk å få nedi?

  21. #21
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. juli 2010
    Innlegg
    334
    Antall takk

    Standard

    da lager jeg 3 stk fra 24,8 og oppover så får vi se, blir vel ikke så mye trøkk på detta at det flyr ut

  22. #22
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Nei, skal ikke være noe trykk der. Men er jo en fordel at det sitter med litt press nedi der så den ikke er løs da. Bare ikke lage sporet til O-ringen sånn at det blir for mye press på O-ringen så den bretter seg.

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •