Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  97
Side 4 av 6 FørstFørst ... 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 76 til 100 av 127

Tråd: Monzav8's '92 940 GL "No f*cks given"

  1. #76
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Monzav8 Vis post
    Den dagen det kommer noe som ligner ett scoop på denne bilen, så kan du være sikker på at den ikke står i mitt navn lenger
    Godt å høre

    Sendt fra min Huawei Honor 6 via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  2. #77
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    26. aug. 2010
    Sted
    Byen under skyen - Bærgen
    Innlegg
    540
    Antall takk

    Standard

    Godt å høre at det ikke kommer noe scoop på denne!

  3. #78
    Registrerte brukere Monzav8 sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2011
    Sted
    Vormsund
    Innlegg
    278
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av crazyclomp Vis post
    Godt å høre at det ikke kommer noe scoop på denne!
    Panseret blir fjerna før noe sånt kommer i nærheten
    1992 Volvo 940 GL
    1979 Volvo 245 L
    1971 Volvo 162

  4. #79
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Monzav8 Vis post
    Var visst ikke så interessant dette ser jeg Men det går fint, jeg tar meg ikke nær Toppdeksla er sendt til sveising hos ett firma, håper å ha de tilbake i løpet av neste uke! Har også invistert i ett nytt innsug, sånt AirGap innsug! Får forgasseren litt lengre unna heten av motoren så kanskje bensinen ikke koker hver gang jeg stopper den Ulempen er klaring til panser, er stygt redd for at "litt" av forsterkninga blir på magisk vis borte
    Når du har så store problemer med ett scoop som du utrykker her så:

    Til orientering er det slik at Chevrolet Corvette også sliter med klaring til panser. Det er derfor smart å se på hva Corvette eierene har gjort på de siste 40 årene.

    Med såpass stort motorvolum som i dette tilfellet så kan man med fordel vurdere singleplane innsugsmanifolder som Edelbrock Torquer 2 og Weiand X-celerator. En god forgasser med velfungerende boostere som er laget i ett varmeisolerende materiale er definitivt det smarte valget så en Street Demon kan med fordel undersøkes.

    Med ett innsug i korrekt høyde i forhold til panseret så er det plass til en varmeisolerende spacer mellom manifold og forgasser.

    http://www.summitracing.com/int/part...5001/overview/

    http://www.summitracing.com/int/part...1904/overview/

    http://www.summitracing.com/int/part...8724/overview/

    Les Customer Reviews.
    Sist endret av Batland; 13/02/16 kl 12:28

  5. #80
    Registrerte brukere Monzav8 sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2011
    Sted
    Vormsund
    Innlegg
    278
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Når du har så store problemer med ett scoop som du utrykker her så:

    Til orientering er det slik at Chevrolet Corvette også sliter med klaring til panser. Det er derfor smart å se på hva Corvette eierene har gjort på de siste 40 årene.

    Med såpass stort motorvolum som i dette tilfellet så kan man med fordel vurdere singleplane innsugsmanifolder som Edelbrock Torquer 2 og Weiand X-celerator. En god forgasser med velfungerende boostere som er laget i ett varmeisolerende materiale er definitivt det smarte valget så en Street Demon kan med fordel undersøkes.

    Med ett innsug i korrekt høyde i forhold til panseret så er det plass til en varmeisolerende spacer mellom manifold og forgasser.

    http://www.summitracing.com/int/part...5001/overview/

    http://www.summitracing.com/int/part...1904/overview/

    http://www.summitracing.com/int/part...8724/overview/

    Les Customer Reviews.
    Jeg har ikke problemer generelt med scoop, de har "som regel" en funksjon. Her står det mer på å holde alt under panseret og generelt holde en litt tilbakelent stil på bilen (Så mye stil du får ut av en original 940.). Corvette har vi hatt svært lite av, dog ingen uten en eller annen form for scoop på (L88). Det innsuget som sitter montert nå er ett EPS innsug og jeg vurderte kun en varmeisolerende spacer, men har en følelse av at det er en sprekk eller hull i støpinga så det ble bestilt ett Air-Gap innsug i stedet. (Forskjellen er på knappe 11,5mm i høyden.) Jeg har for øyeblikket 25mm klaring til panseret som det er nå. Ikke ideelt, det kan tenkes at ett ram-air system blir laget.

    Jeg er absolutt ingen ekspert på dette området, jeg tar imot alle råd jeg kan få! Siden dette er bil som mest sannsynlig kommer til å tilbringe mest tid på gata, så falt valget på ett Dual Plane innsug og forgasser med vakuum sek. (Holley 4160). + Jeg har det meste til å justere opp Holley forgassere (Dyse kit, powervalves mm.) Har ikke hatt så mye problemer med Holley i bunn og grunn hvis man ser bort ifra at de må småjusteres konstant (Egen erfaring, dog ikke på alle).
    1992 Volvo 940 GL
    1979 Volvo 245 L
    1971 Volvo 162

  6. Takk Anders Dybvadsskog takket for denne posten
  7. #81
    Registrerte brukere Monzav8 sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2011
    Sted
    Vormsund
    Innlegg
    278
    Antall takk

    Standard

    Da får man skru litt igjen







    1992 Volvo 940 GL
    1979 Volvo 245 L
    1971 Volvo 162

  8. Takk 245 gl, Anders Dybvadsskog, HansOla takket for denne posten
  9. #82
    Registrerte brukere Monzav8 sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2011
    Sted
    Vormsund
    Innlegg
    278
    Antall takk

    Standard

    Whoops, glemte å legge til disse....





    1992 Volvo 940 GL
    1979 Volvo 245 L
    1971 Volvo 162

  10. Takk Jan-Einar Jenssen takket for denne posten
  11. #83
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard

    Kjekt å ha liggende, i tilfelle du ikke har nok påwer! :P

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  12. #84
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Nordland/Bodø
    Innlegg
    4.259
    Antall takk

    Standard

    bare å montere med en gang!!
    Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)



    nåværende kjøretøy:
    94 volvo 945 godkjent med t5
    86 chverolet van

  13. #85
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    26. aug. 2010
    Sted
    Byen under skyen - Bærgen
    Innlegg
    540
    Antall takk

    Standard

    Om du tenker på å sette på de turboene, da hyller jeg deg! Det hadde vært brutalt! hehe

  14. #86
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Monzav8 Vis post
    men har en følelse av at det er en sprekk eller hull i støpinga så det ble bestilt ett Air-Gap innsug i stedet. (Forskjellen er på knappe 11,5mm i høyden.) Jeg har for øyeblikket 25mm klaring til panseret som det er nå. Ikke ideelt, det kan tenkes at ett ram-air system blir laget.
    Vi har hatt 242 med V8 SBC i familien og forsterkingen i midten av panseret måtte ofres. Man skal være klar over at en slik forgasser trenger noe plass opp til lokket på luftfilteret og dette er noe de som bruker "drop base" ofte overser. En klaring på kun 1" er ekstremt lite og ett stort problem.

    Jeg er absolutt ingen ekspert på dette området, jeg tar imot alle råd jeg kan få! Siden dette er bil som mest sannsynlig kommer til å tilbringe mest tid på gata, så falt valget på ett Dual Plane innsug og forgasser med vakuum sek. (Holley 4160). + Jeg har det meste til å justere opp Holley forgassere (Dyse kit, powervalves mm.) Har ikke hatt så mye problemer med Holley i bunn og grunn hvis man ser bort ifra at de må småjusteres konstant (Egen erfaring, dog ikke på alle).
    Ikke jeg heller og dual plane er definitivt det rette valget dersom man har plass til det og behov for det. Hvis man kjører en original og gjennomveik 350 motor i en bil med lavt panser og med original converter og 3,15:1 diff så er ett korrekt modifisert Edelbrock Performer dualplane det optimale valget.

    Med så stor og kraftig motor som du har her så er behovet for dual plane mindre og jeg frykter at du vil få problemer med bruksbilsvennligheten, kjørbarheten og den nødvendige AFR i dette tilfellet. Mange har vært gjennom dette før og samtlige skylder på forgasseren og så går de over til injection da de ikke vet bedre. Noen problemer lar seg ikke "mappe", tune eller justere bort. Man må bytte ut deler som innsugsmanifold og forgasser og husk hvor du bor. Gode tips og erfaringer fra folk som bor i den amerikanske ørkenen vil ikke hjelpe deg, tvert i mot.
    Sist endret av Batland; 21/02/16 kl 13:33

  15. #87
    Registrerte brukere Monzav8 sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2011
    Sted
    Vormsund
    Innlegg
    278
    Antall takk

    Standard Rain-X er tingen!

    Da er bilen på veien, enn så lenge.

    Bilen har nå fått:
    - Nytt innsug. (Trykksatte det "gamle" innsuget og sprutet såpevann på det, der var det jaggu meg en sprekk i runner'n til sylinder nr. 5)
    - MSD 8.5mm tennpluggkabler og nye shortie plugger.
    - Toppdeksler har fått JIC koblinger og skvalpeplater.
    - Olje Catchtank.
    - Ny øvre varmeapp. slange grunnet slurv fra min side (Subbet hull grunnet ikke festet riktig.)

    Ble plutselig en litt penere gange i motoren med det nye innsuget og nå er det muligheter for å ta på innsuget uten å brenne fingrene av seg når den går! Ingen olje på grenrør lenger heller, gir meg en mager trøst om at den ikke tar fyr.... Enda. Vakuum klokke på fordeler er satt på igjen og justert (Også justert "stopplate" innvendig i fordeler.). Fikk min stefar til å kjøre mens jeg sjekket vakuum og AFR verdier, ikke akkurat nøyaktig "tuning" for å si det sånn, da alt over halv gass gjør ingenting annet enn å spinne bakhjula på dette føret. AFR verdier ligger på 13,9-14,6 under crusing og faller ned til 10-11 under pådrag (Dette er med ukjent størrelse dyser i Main og sekundær.) Totaltenning på 45 fortenning uten tenningsbank så langt, fungerer veldig bra så langt! Blir nok til at vi kjører den på rulla, for å tune den helt 100% i nærmeste framtid.

    Okay, får komme litt bilder også da!



    Hvem trenger da spylervæske.....



    Whoops!

    1992 Volvo 940 GL
    1979 Volvo 245 L
    1971 Volvo 162

  16. Takk Skårholen, HansOla takket for denne posten
  17. #88
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    26. aug. 2010
    Sted
    Byen under skyen - Bærgen
    Innlegg
    540
    Antall takk

    Standard

    Veldig stilig! Bygget ser rent og ryddig ut
    Du må se om du får klasket opp en ny film, nå når det er såppass mye forbedringer ute å løper

    Merker jeg får litt lysten på å bygge vriåtter selv, jeg som aldri har vært noe super fan av 8'er

    Du gjør pent arbeid, stå på videre

  18. #89
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard

    Stilig! Var det ikke denne som bare skulle mekkes sammen med en slapp 8'er og håpe på det beste? Syns dette er pent og gjennomført arbeid jeg! Stå på ;D

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  19. #90
    Registrerte brukere Monzav8 sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2011
    Sted
    Vormsund
    Innlegg
    278
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av crazyclomp Vis post
    Veldig stilig! Bygget ser rent og ryddig ut
    Du må se om du får klasket opp en ny film, nå når det er såppass mye forbedringer ute å løper

    Merker jeg får litt lysten på å bygge vriåtter selv, jeg som aldri har vært noe super fan av 8'er

    Du gjør pent arbeid, stå på videre
    Har en GoPro liggende, skal se hva jeg får til!

    Hvis du vil bli hårløs, bygg gjerne en V8'er bil, helst i en bil som aldri var tilegnet å ha en V8'er! Da er du sikker på at at håret faller av, av seg selv!
    1992 Volvo 940 GL
    1979 Volvo 245 L
    1971 Volvo 162

  20. Takk crazyclomp takket for denne posten
  21. #91
    Registrerte brukere Monzav8 sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2011
    Sted
    Vormsund
    Innlegg
    278
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    Stilig! Var det ikke denne som bare skulle mekkes sammen med en slapp 8'er og håpe på det beste? Syns dette er pent og gjennomført arbeid jeg! Stå på ;D
    Har balla på seg litt, jeg ser det nå! Ikke mitt beste arbeid å kutte forsterkninga i panseret men
    1992 Volvo 940 GL
    1979 Volvo 245 L
    1971 Volvo 162

  22. #92
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard

    Njæ, men det gjør da vel ingenting :P Tøft prosjekt!

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  23. #93
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Monzav8 Vis post
    Da er bilen på veien, enn så lenge.
    AFR verdier ligger på 13,9-14,6 under crusing og faller ned til 10-11 under pådrag (Dette er med ukjent størrelse dyser i Main og sekundær.) Totaltenning på 45 fortenning uten tenningsbank så langt, fungerer veldig bra så langt!
    Glimrende.
    Kjekt å høre at du har bedre resultater enn det jeg har sett her lokalt med kaldt innsug og forgasser med kjipe boostere. Fortsett slik.

  24. #94
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Nordland/Bodø
    Innlegg
    4.259
    Antall takk

    Standard

    ser meget ryddig og tøft ut dette! litt film hadde gjort seg v8 i volvo er bare så rett som det går å få det!
    Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)



    nåværende kjøretøy:
    94 volvo 945 godkjent med t5
    86 chverolet van

  25. #95
    Registrerte brukere Monzav8 sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2011
    Sted
    Vormsund
    Innlegg
    278
    Antall takk

    Standard

    Ingen film enda desverre, har litt å drive med om dagen! :(

    Motor fungerer veldig bra, men noe er det!
    - Starter må virkelig shimses, den lever ikke lenge som den er nå!
    - Virker som det er ett hull i støypinga i venstre toppdeksel, ser oljesvetting etter noen par turer på toppen av toppdekselet.
    - Sliter lavt vakuum, det kunne jeg nok forutsett uansett
    - Motor faller ned fryktelig mye på turtall når den settes i gir (Vet ikke om det converter med feil stall i forhold til motor eller lignende, enda!) Girkassa liker virkelig ikke denne motoren heller, da den klager fælt og girer litt som den vil (Mistenker modulator har sett bedre dager ) Manuell kasse er lagt på lista!

    Ellers så er det igjen litt justering av forgasser, går fortsatt litt for fett på tomgang (Har ikke hatt noen medhjelper enda til å sitte inni bilen med girkassa i drive, så jeg får justert mikstur skruer via vakuum måler og holde øye med AFR måler samtidig.) Har også ett lite dødpunkt fra tomgang til fullgass periodisk, der den magrer ut litt. Har ikke tukla med powervalves eller aks. pumpe "kammer" enda, så skal se på det de nærmeste dagene!
    1992 Volvo 940 GL
    1979 Volvo 245 L
    1971 Volvo 162

  26. #96
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Monzav8 Vis post
    - Motor faller ned fryktelig mye på turtall når den settes i gir (Vet ikke om det converter med feil stall i forhold til motor eller lignende, enda!)
    Ellers så er det igjen litt justering av forgasser, går fortsatt litt for fett på tomgang (Har ikke hatt noen medhjelper enda til å sitte inni bilen med girkassa i drive, så jeg får justert mikstur skruer via vakuum måler og holde øye med AFR måler samtidig.) Har også ett lite dødpunkt fra tomgang til fullgass periodisk, der den magrer ut litt. Har ikke tukla med powervalves eller aks. pumpe "kammer" enda, så skal se på det de nærmeste dagene!
    Nå begynner det å høres ut slik det vanligvis gjør ja.
    Når motor mister mye turtall når du går fra N til D så er det alltid fordi motoren er veik og produserer lite dreiemoment. Dette er vanligvis pga alt for lav tenning. Det spiller ingen rolle hva eieren eller andre tror, mener og synes, det er MOTOREN som bestemmer hva som er korrekt. 10 - 12 grader hører ofte hjemme det solen aldri skinner. Prøv med stadig mer og se hva som skjer. Noen trenger så mye at motorene blir umulig så starte. Dette er grunnen til at mange amerikanske tenningsbokser har "Start retard" funksjon. Tenningsboksen retarderer tenningene på turtall under 200 o/min eller deromkring slik at motoren kan startes uten å slå tilbake når man har 25 - 30 grader tenning på tomgang.

    Vanligvis betyr vanligvis og ikke alltid. Hvis du har powervalve med for sterk fjær (høyt tall) i forhold til den aktuelle kamakslingen så gjør også det motoren svak.

    Dødpunkt, nysinger i luftfilter, smånøkking på cruice osv., osv. følger vanligvis med air gap innsug og helt åpne luftfiltre når det brukes i Norge utenom høysesongen i 25 - 30 varmegrader.
    Sist endret av Batland; 25/02/16 kl 14:48

  27. Takk Anders Dybvadsskog takket for denne posten
  28. #97
    Registrerte brukere Monzav8 sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2011
    Sted
    Vormsund
    Innlegg
    278
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Nå begynner det å høres ut slik det vanligvis gjør ja.
    Når motor mister mye turtall når du går fra N til D så er det alltid fordi motoren er veik og produserer lite dreiemoment. Dette er vanligvis pga alt for lav tenning. Det spiller ingen rolle hva eieren eller andre tror, mener og synes, det er MOTOREN som bestemmer hva som er korrekt. 10 - 12 grader hører ofte hjemme det solen aldri skinner. Prøv med stadig mer og se hva som skjer. Noen trenger så mye at motorene blir umulig så starte. Dette er grunnen til at mange amerikanske tenningsbokser har "Start retard" funksjon. Tenningsboksen retarderer tenningene på turtall under 200 o/min eller deromkring slik at motoren kan startes uten å slå tilbake når man har 25 - 30 grader tenning på tomgang.

    Vanligvis betyr vanligvis og ikke alltid. Hvis du har powervalve med for sterk fjær (høyt tall) i forhold til den aktuelle kamakslingen så gjør også det motoren svak.

    Dødpunkt, nysinger i luftfilter, smånøkking på cruice osv., osv. følger vanligvis med air gap innsug og helt åpne luftfiltre når det brukes i Norge utenom høysesongen i 25 - 30 varmegrader.
    Du gnir deg i hendene nå ja!

    Jeg skal ikke si deg imot, da jeg ikke har den erfaringen/kompetansen du har! Jeg har heller ingenting imot å legge meg langflat og innrømme at jeg fortsatt har MYE å lære! Jeg tror det er en serie av alt du nevner her som foresaker dette, eller at jeg rett og slett er inkompetent til å sette sammen ting og tang (Tror mest på den siste, litt selvkritikk må man ha) Jeg er også en stor fan av "prøve og feile" metoden, selv om den kan til tider irritere vettet av meg og andre. Ikke ta dette på feil måte, jeg er alltid åpen for kritikk/ris!

    Men fra spøk til revolver, en tenningsboks m/ "retard" funksjon, eller rett og slett en fjærbelastet bryter koblet til tilførselsledningen til coilen er veien å gå da starteren gir veldig lite tegn til å ville spinne motoren rundt når jeg legger inn mer fortenning. Ingen antydninger til nysing i filter eller nøkking på cruise, men det kommer vel det også
    1992 Volvo 940 GL
    1979 Volvo 245 L
    1971 Volvo 162

  29. #98
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Monzav8 Vis post
    Du gnir deg i hendene nå ja!

    Jeg skal ikke si deg imot, da jeg ikke har den erfaringen/kompetansen du har! Jeg har heller ingenting imot å legge meg langflat og innrømme at jeg fortsatt har MYE å lære! Jeg tror det er en serie av alt du nevner her som foresaker dette, eller at jeg rett og slett er inkompetent til å sette sammen ting og tang (Tror mest på den siste, litt selvkritikk må man ha) Jeg er også en stor fan av "prøve og feile" metoden, selv om den kan til tider irritere vettet av meg og andre. Ikke ta dette på feil måte, jeg er alltid åpen for kritikk/ris!

    Men fra spøk til revolver, en tenningsboks m/ "retard" funksjon, eller rett og slett en fjærbelastet bryter koblet til tilførselsledningen til coilen er veien å gå da starteren gir veldig lite tegn til å ville spinne motoren rundt når jeg legger inn mer fortenning. Ingen antydninger til nysing i filter eller nøkking på cruise, men det kommer vel det også
    Nei absolutt ikke. Dette går ikke på skadefryd, men jeg tar det som en bekreftelse på hvordan saker og ting fungerer. De valgene du har tatt er relativt vanlige og teoretisk helt korrekte. I praksis så vil ett mer moderat innsug (helst modifisert og omsveist) og en mer avansert og dyrere utgave Holley forgasser fungere bedre i Norge.

    En ekstra bryter på strømtilførselen til coilen er budsjettutgaven som kan fungere tilfredsstillende.

    Synes at dette er en interessant og underholdende tråd så jeg følger utviklingen.

    Edit.

    Du vet det nok, men jeg vil likevel presisere; hvis testen med 20 - 25 grader fortenning på tomgang er suksessfull så må du huske å "re-curve" fordeleren. Videre vil jeg, frem til justering i bremsebenk, foreslå at du begrenser maks mekanisk fortenning til 36 grader FØD.
    Sist endret av Batland; 26/02/16 kl 14:41

  30. Takk Anders Dybvadsskog takket for denne posten
  31. #99
    Registrerte brukere Monzav8 sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2011
    Sted
    Vormsund
    Innlegg
    278
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Nei absolutt ikke. Dette går ikke på skadefryd, men jeg tar det som en bekreftelse på hvordan saker og ting fungerer. De valgene du har tatt er relativt vanlige og teoretisk helt korrekte. I praksis så vil ett mer moderat innsug (helst modifisert og omsveist) og en mer avansert og dyrere utgave Holley forgasser fungere bedre i Norge.

    En ekstra bryter på strømtilførselen til coilen er budsjettutgaven som kan fungere tilfredsstillende.

    Synes at dette er en interessant og underholdende tråd så jeg følger utviklingen.

    Edit.

    Du vet det nok, men jeg vil likevel presisere; hvis testen med 20 - 25 grader fortenning på tomgang er suksessfull så må du huske å "re-curve" fordeleren. Videre vil jeg, frem til justering i bremsebenk, foreslå at du begrenser maks mekanisk fortenning til 36 grader FØD.
    Ingenting vondt ment med det jeg skrev, jeg er bare til tider utrolig dårlig til å "skrive" humor! (Ref. til den første setningen!)

    Jeg er svært takknemlig for at du er innom og kommer med forslag!
    1992 Volvo 940 GL
    1979 Volvo 245 L
    1971 Volvo 162

  32. #100
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Monzav8 Vis post
    Ingenting vondt ment med det jeg skrev, jeg er bare til tider utrolig dårlig til å "skrive" humor! (Ref. til den første setningen!)

    Jeg er svært takknemlig for at du er innom og kommer med forslag!
    Kjekt å høre. Takk for det.

Side 4 av 6 FørstFørst ... 2 3 4 5 6 SisteSiste

Lignende tråder

  1. Monzav8's "142"
    By Monzav8 in forum PV / Duett/ Amazon / 1800 / 140 / 160
    Svar: 8
    Siste post: 16/07/15, 21:38
  2. Svar: 4
    Siste post: 12/04/12, 15:01
  3. Svar: 0
    Siste post: 13/11/11, 13:05

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •