Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  3
Viser resultater 1 til 14 av 14

Tråd: Alternativ til Mobil ATF 3309

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    16. des. 2010
    Innlegg
    81
    Antall takk

    Standard Alternativ til Mobil ATF 3309

    Det er på tide å flushe girkassen på min 05 xc70. Sist gang brukte jeg mobil
    ATF
    3309, som jeg har forstått etter diverse artikler her på forumet er den samme oljen som volvo selger og bruker. Det ser ut til å være litt vanskelig å oppdrive mobil atf 3309 til en fornufig pris om dagen, så jeg trålet litt rundt på nettet og fant Castrol
    ATF
    Multivehicle som påståes å være laget for aisin warner girkasser. (http://billigbilpleie.no/product/cas...e-20-ltr-3221/)

    Er det noen her som har turt å bruke denne oljen, eller sverger aller til mobil sin ?

    Hvor får man tak i mobil sin olje til en fornufitg pris ? Både volvo og toyota opererer med litt drøye priser når jeg planlegger å bruke ca 15 liter.

  2. #2
    Registrerte brukere oar83 sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Ørsta
    Innlegg
    1.538
    Antall takk

    Standard

    Hei
    ENI Rotra
    ATF
    Multi vart brukt av meg, vesentleg rimelgare olje.

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. sep. 2012
    Sted
    Spongdal
    Innlegg
    27
    Antall takk

    Standard

    Har en Volvo v70 D5
    AWD
    2005 modell, har også tenkt å flushe kassen, men kan man gjøre dette selv? Har blitt fortalt at dette må gjøres på verksted, siden de har en maskin som "vasker" kassen?

    Jobber på lastebil verksted, der vi har
    ATF
    olje fra Castrol, dextron |||, har kommet fram til at det skal gå ann å bruke denne?

    Vært fint om noen vet om jeg kan flushe selv, så sparer en en god del penger, Kverneland Bil skulle ha ca 6.500,- da inkludert med programmering av nøkkel jeg har liggende.
    #Volvo V40 business 2001 #Volvo V70 D5 AWD

    "It`s not the fart that kills, it`s the smell"

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mars 2015
    Sted
    fjellhammar
    VCCN medlemsnummer
    1533
    Innlegg
    989
    Antall takk

    Standard

    Du kan flushe selv . Om oljen oppfyller kravene til volvo sine kasser kan du bruke den . Men om det er så veldig lurt og gjøre det selv er noe helt annet -for et verksted som gjør jobben skikkelig vil renske oljekjøleren til kassa også . hadde min bil til sverige på mekonomen -sto og så på at dem gjorde jobben og all dritt som kom ut av oljekjøler -dem brukte eget middel for og renske den . Så ja du kan gjøre jobben selv -ligger mye poster om det på forumet -om det er så lurt er noe helt annet . Flush koster fra ca 4000 og oppover i norge ,jeg betalte 3500 på mekonomen sverige .

  5. #5
    Registrerte brukere dieseldyret sin avatar
    Medlem siden
    07. juli 2010
    Innlegg
    126
    Antall takk

    Standard

    Dexron 3 er ikke rett olje, vær obs på at den må oppfylle kravet JWS 3309! Har nettopp flushet min med Q8 olje som jeg kjøpte på Swedol her i byen. Ikke noe stor heksekunst å gjøre selv, men tar en del tid. Var gjennom 18 L på min før jeg var fornøyd.
    -05 V50 2,0D Momentum Sport 019 Black Stone ***SOLGT***

    -01 V70XC 2,4T

  6. #6

    Medlem siden
    22. sep. 2010
    Sted
    GRØNEBREKKA 35 5306 ERDAL ASKØY
    VCCN medlemsnummer
    474
    Innlegg
    430
    Antall takk

    Standard

    Hadde i dag kontakt med Biltema i Bergen for å diskutere deres automat olje.Fikk klart opplyst att deres automatolje med varenr 36848 og spesifiksjoner JWS 3309 er fult brukbar på volvo sine automatkasser. Den jeg snakket med opplyste at deres olje ble levert av shell han hadde tidligere jobbet på Frydenbø i Bergen som brukte samme olje levert av Shell.
    Biltema har ikke hatt noen reklamasjoner på denne oljen.Som dere ser koster biltema oljen kr 117 pr liter kjøpt på 4 liters kanne.

    Jeg tror att de på forumet som ikke vil bruke biltemaolje grunnet kvaliteten tar feil.

  7. Takk mrstfu takket for denne posten
  8. #7
    Registrerte brukere dieseldyret sin avatar
    Medlem siden
    07. juli 2010
    Innlegg
    126
    Antall takk

    Standard

    Ja den skal oppfylle kravet. Ser ikke problemet med denne selv, med unntak av at den faktisk blir dyrere enn andre leverandører som leverer på 20l dunker (nødvendig med 16-18 liter v flushing) . 5x469 = 2349,- En 20 liter koster normalt sett 15-1800kr , sett bort fra kjøp på Volvo så klart.

    "Problemet" med Biltema er at siden de kjøper på anbud, kan du få forskjellig innhold "hver gang" (satt på spissen), så vanlige mannen i gata vet ikke om det er Shell eller Statoil olje på kanna. Har dog aldri opplevd dårlig kvalitet på oljene, bare passe på at alle krav er oppfylt.
    -05 V50 2,0D Momentum Sport 019 Black Stone ***SOLGT***

    -01 V70XC 2,4T

  9. #8

    Medlem siden
    22. sep. 2010
    Sted
    GRØNEBREKKA 35 5306 ERDAL ASKØY
    VCCN medlemsnummer
    474
    Innlegg
    430
    Antall takk

    Standard

    Helt enig med deg.
    Man må hele tiden være obs på spesifikasjoner for oljen.På biltema virket det som de ikke la skjul på hvem som leverte oljen.Dersom biltema hadde hatt problemer med automatoljen sin ville dette fort ryktes både i Norge og Sverige.

  10. #9
    Registrerte brukere sandal sin avatar
    Medlem siden
    02. juli 2012
    Sted
    Bergen/ Indre arna
    VCCN medlemsnummer
    1101
    Innlegg
    677
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av lars otto skiftesvik Vis post
    Hadde i dag kontakt med Biltema i Bergen for å diskutere deres automat olje.Fikk klart opplyst att deres automatolje med varenr 36848 og spesifiksjoner JWS 3309 er fult brukbar på volvo sine automatkasser. Den jeg snakket med opplyste at deres olje ble levert av shell han hadde tidligere jobbet på Frydenbø i Bergen som brukte samme olje levert av Shell.
    Biltema har ikke hatt noen reklamasjoner på denne oljen.Som dere ser koster biltema oljen kr 117 pr liter kjøpt på 4 liters kanne.

    Jeg tror att de på forumet som ikke vil bruke biltemaolje grunnet kvaliteten tar feil.
    Har tenkt lenge på det eg også! tenkte og bruke den til flush og kvalitet til og ha på kassen

  11. #10

    Medlem siden
    22. sep. 2010
    Sted
    GRØNEBREKKA 35 5306 ERDAL ASKØY
    VCCN medlemsnummer
    474
    Innlegg
    430
    Antall takk

    Standard

    Enig. Da kan du kjøpe olje på merkeverkstedet til volvo Frydenbø og få biltemaolje til dobbel pris

  12. #11
    Registrerte brukere sandal sin avatar
    Medlem siden
    02. juli 2012
    Sted
    Bergen/ Indre arna
    VCCN medlemsnummer
    1101
    Innlegg
    677
    Antall takk

    Standard

    E det jævlig og komme til tappe skruene på kassen?
    noen som har bilde av skruene ? evt tappe skruen og på fyllingskruen ?

  13. #12
    Registrerte brukere dieseldyret sin avatar
    Medlem siden
    07. juli 2010
    Innlegg
    126
    Antall takk

    Standard

    Veldig enkelt med tappeskruen, er en 24mm stor bolt. Påfylling skjer gjennom peilepinnen som sitter dypt nede blant slanger og kabler. Anbefaler trakt med slange . Den de har på Biltema går akkurat perfekt ned i peilepinnehullet.
    -05 V50 2,0D Momentum Sport 019 Black Stone ***SOLGT***

    -01 V70XC 2,4T

  14. Takk sandal takket for denne posten
  15. #13
    Registrerte brukere sandal sin avatar
    Medlem siden
    02. juli 2012
    Sted
    Bergen/ Indre arna
    VCCN medlemsnummer
    1101
    Innlegg
    677
    Antall takk

    Standard

    okeei e vel lurt at girkassen e varm? også e det bare og tappe ut og fylle på ny når pluggen e ute? eller fylle fult og så tappe?

  16. #14
    Registrerte brukere dieseldyret sin avatar
    Medlem siden
    07. juli 2010
    Innlegg
    126
    Antall takk
    -05 V50 2,0D Momentum Sport 019 Black Stone ***SOLGT***

    -01 V70XC 2,4T

  17. Takk SirOlsen takket for denne posten

Lignende tråder

  1. kan jeg bruke mobil atf 3309
    By Haakonw in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 3
    Siste post: 09/09/13, 20:31
  2. V60 hente ut 12v til mobil
    By Barmo in forum x60 / V70II / XC70II / S80II
    Svar: 4
    Siste post: 03/07/13, 07:07
  3. bilalarm sammen med mobil
    By tigergutt89 in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 2
    Siste post: 01/10/12, 19:59

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •