Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 25 av 31

Tråd: Problemer med styreenhet? 850 starter ikke.

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. aug. 2015
    Sted
    Trøndelag
    Innlegg
    14
    Antall takk

    Standard Problemer med styreenhet? 850 starter ikke.

    Hei!

    Jeg har en 1994 modell 850 som en bekjent byttet motor på for ca 2 måneder siden. Jeg vet fint lite om bilen motoren tidligere har stått i. Vet kun at den har stått i en litt nyere V70 automat, og at det måtte hentes ut
    ECU
    fra samme bil for å få startsperra i 850-en til å funke.

    Etter motorbytte funket bilen fint i ca. 2-3 uker før den plutselig ikke ville starte. Da ble det sagt at bensinpumpa hadde tatt kvelden, så jeg bestilte dermed ny bensinpumpe.
    Jeg byttet bensinpumpe og prøvde å starte bilen... Den startet, men med en gang jeg slapp gassen sluknet den. Da var den tilbake med akkurat samme symptomer, bare at nå funket faktisk bensintilførselen.
    Senere ble det sagt at den ikke hadde gnist, så da måtte det være defekt coil. Toppers.
    Jeg var lei av spekulasjoner så jeg fikk tak i en kar fra et bilverksted som tok en diagnose. Da ble det sagt at hjernen ikke kommuniserer, og at det kan være årsaken til alle feilene.


    Siden jeg har en nærmest død bil og lite å gjøre bestemte jeg meg i dag for å ta ut styreenheten, for så å blåse rent og sette den inn igjen.

    Jeg satte meg deretter inn i bilen og vrei om nøkkelen. BILEN STARTET! Men jeg turte ikke la den gå på tomgang grunnet det som skjedde sist den startet, så jeg holdt inn gassen på rundt 1500-1800 rpm helt til motoren ble varm før jeg slapp - og det samme skjedde igjen. Bilen sluknet, og var ikke villig til å starte igjen.

    ....så her sitter jeg igjen og lurer rett og slett på hva i svarte som feiler bilen. Noen ideer? :(


    Vet ikke om dette er relevant, men jeg legger det til uansett.
    Motorkode: B5252S - Det er vel 2.5 10V 140HK?
    Styreenheten: SIEMENS S103955403J - http://i.imgur.com/eJcKYfb.jpg bilde


    Mvh Skropel

    EDIT: Jeg skulle likt å vite kodene på
    ECU
    -en som sto i bilen før motorbytte, men det viser seg å være forferdelig vanskelig å få tak i luringen som tok på seg motorbytte.
    Sist endret av skropel; 22/08/15 kl 16:38

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. jan. 2011
    Sted
    Fosser, Aurskog Høland
    Innlegg
    5.170
    Antall takk

    Standard

    Nyere motorelektronikk i en -94 bil?

    Du bør nok sette dit den "gamle" elektronikken.
    Hjernen du benytter leter etter startsperra si. Og ble ikke den med over, så kan noe av problemene skyldes nettopp dette ja.
    Egentlig skulle du ikke ha noe liv i det hele tatt.

    Har du den gamle 144HK-elektroniken liggende, så kan du rett og slett sette tilbake den.
    MEN, da må du også ha med den lambdasonden som hører til, om det ikke er den 4-polte som var med fra den nyere V70'n.
    Innehaver av ØSKEN FJØSMEKK
    (Null garanti kun skruglede og god kaffe)

    Har hatt annet enn Volvo jeg også.
    Men jeg tok til fornuften.......

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. aug. 2015
    Sted
    Trøndelag
    Innlegg
    14
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 850GLTsilver Vis post
    Nyere motorelektronikk i en -94 bil?

    Du bør nok sette dit den "gamle" elektronikken.
    Hjernen du benytter leter etter startsperra si. Og ble ikke den med over, så kan noe av problemene skyldes nettopp dette ja.
    Egentlig skulle du ikke ha noe liv i det hele tatt.

    Har du den gamle 144HK-elektroniken liggende, så kan du rett og slett sette tilbake den.
    MEN, da må du også ha med den lambdasonden som hører til, om det ikke er den 4-polte som var med fra den nyere V70'n.
    Han karen som tok på seg motorbytte fortalte at han byttet ut den gamle elektronikken fordi startsperra ikke funket... så han hentet startsperre og styreenhet fra den nyere V70-en og satt det inn... Er iallefall det jeg er blitt fortalt. Men samtidig fortalte han at motoren var en 2.0, men motorkoden sier jo noe helt annet, og mye av det han har sagt henger ikke på greip nå i ettertid.
    Om han har flyttet over noe mer vet jeg ikke, og det har vist seg å være sabla vanskelig å få tak i luringen så jeg er rett og slett stuck. Gammelmotoren og alt det han eventuelt har byttet står på eiendommen hans en plass om han ikke har solgt det, så jeg får prøve å stikke dit på mandag.

    Men jeg skjønner ikke helt hvorfor bilen funket så-og-si normalt i de 2-3 ukene etter motorbytte... Det eneste problemet var vel at bilen ikke ville starte etter korte turer, men det trodde vi var noe annet i og med at det hadde skjedd flere ganger før motorbytte. Altså når dette skjedde måtte jeg bare vente i ca. 5 minutter før jeg kunne prøve å starte, og da startet den vanligvis helt normalt... med unntak av noen få ganger hvis jeg prøvde for tidlig, da ville den starte for så å slukne igjen, eller ikke starte i det hele tatt.


    Har rett og slett ikke peiling på hva det kan være. Jeg anntar jo at det er styreenheten da bilmekanikeren som tok diagnose sa at hjernen ikke kommuniserte.
    Et tips jeg har fått er å prøve å sette inn den gamle elektronikken, og hvis startsperra ikke funker kan jeg prøve å koble den ut ved å ta ut et relé + koble sammen 2 ledninger eller noe... Husker ikke helt. Tror du dette kanskje er verd å prøve? :/

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. jan. 2011
    Sted
    Fosser, Aurskog Høland
    Innlegg
    5.170
    Antall takk

    Standard

    Det er til tider vansker med releet til innspruten på disse.
    Dette kan føre til at sylindrene floodes etter korte turer.
    Hadde samme problem på min "Dagmar" (B5353S) og fikk ikke fikset det før jeg byttet det releet.
    Et slikt bamserele som sitter over radiatoren.

    Den eneste kommunikasjonen
    ECU
    har er jo med startsperra.
    Ei startsperre som er langt enklere på den originale elektronikken.
    Der er det kun en eneste relekontakt, som sitter der alarmreleet normalt sitter.
    Har du alarm på din? Skjønt, da skulle ikke startmotoren gå heller.

    en nokså merkelig feil uansett, som jeg ikke klarer å forklare egentlig, om det nå ikke er adaptivfunksjonen som "leter" etter en toliter.
    Innehaver av ØSKEN FJØSMEKK
    (Null garanti kun skruglede og god kaffe)

    Har hatt annet enn Volvo jeg også.
    Men jeg tok til fornuften.......

  5. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. aug. 2015
    Sted
    Trøndelag
    Innlegg
    14
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 850GLTsilver Vis post
    Det er til tider vansker med releet til innspruten på disse.
    Dette kan føre til at sylindrene floodes etter korte turer.
    Hadde samme problem på min "Dagmar" (B5353S) og fikk ikke fikset det før jeg byttet det releet.
    Et slikt bamserele som sitter over radiatoren.

    Den eneste kommunikasjonen
    ECU
    har er jo med startsperra.
    Ei startsperre som er langt enklere på den originale elektronikken.
    Der er det kun en eneste relekontakt, som sitter der alarmreleet normalt sitter.
    Har du alarm på din? Skjønt, da skulle ikke startmotoren gå heller.

    en nokså merkelig feil uansett, som jeg ikke klarer å forklare egentlig, om det nå ikke er adaptivfunksjonen som "leter" etter en toliter.
    Beklager seint svar. :(
    Nei den har ikke alarm.

    Nå i det siste har den startet - merk at jeg MÅ støtte foten litt på gassen, for hvis jeg ikke gjør det går den dårligere og dårligere før den til slutt slukner. Gir jeg den ikke litt gass hopper den opp og ned i turtall - kanskje fra 800 til 2-300. Det høres ut som den holder på å kveles så hopper den litt opp igjen, bilen rister veldig mye (sikkert grunnet lavt turtall)
    Når den da etterhvert slukner vil den vanligvis ikke starte før dagen etterpå, og da er det pån igjen.

    Angående releet til innspruten. Det er vel et slikt relé det er snakk om? http://www.skruvat.no/Drivstoffpumperele-
    P1
    1428.aspx

    Har ikke peiling hvordan jeg får skjekket om det er gått til h******* utenom å bytte det ut, så jeg stakk bortpå min lokale Mekonomen butikk og spurte etter et slikt relé. Karen bak kassa sto der som et stort spørsmålstegn og snurret skjermen rundt for så å vise meg bilde av det releet her: http://www.skruvat.no/Drivstoffpumperele-
    P1
    1684.aspx
    . Annet enn det viste de ikke om, og kunne ikke anskaffe.
    Jeg ender vel opp med å måtte bestille fra skruvat. Ulempen er at jeg ikke har peiling på om jeg bruker penger på deler som ikke trengs å byttes ut. :(

    Selv om han karen som kom for å ta diagnose sa at det var problemer med hjernen, har jeg på en måte gått bort fra tanken om at det kan være styreenheten som er gåen da bilen nå på et merkelig vis har begynt å starte ca. 1 gang daglig.

  6. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. mars 2010
    Innlegg
    1.665
    Antall takk

    Standard

    og tomgangsmotoren din er ren og pen samt fungerer som den skal. Det høres dessuten ut som at bensinpumpa di har tatt kveld. Sviver den når tenninga er på. Hvordan ser det ut under fordelerlokket?
    240 GL / 850 R / V50 T5 / ST 13`

  7. #7
    Moderator Morgis sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    VCCN medlemsnummer
    9
    Innlegg
    6.063
    Antall takk

    Standard

    les ut feilkoder
    '07 V70 R ✓
    '95 850 T-5R

  8. #8
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    09. aug. 2015
    Innlegg
    8
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av skropel Vis post
    Beklager seint svar. :(
    Nei den har ikke alarm.

    Nå i det siste har den startet - merk at jeg MÅ støtte foten litt på gassen, for hvis jeg ikke gjør det går den dårligere og dårligere før den til slutt slukner. Gir jeg den ikke litt gass hopper den opp og ned i turtall - kanskje fra 800 til 2-300. Det høres ut som den holder på å kveles så hopper den litt opp igjen, bilen rister veldig mye (sikkert grunnet lavt turtall)
    Når den da etterhvert slukner vil den vanligvis ikke starte før dagen etterpå, og da er det pån igjen.

    Angående releet til innspruten. Det er vel et slikt relé det er snakk om? http://www.skruvat.no/Drivstoffpumperele-
    P1
    1428.aspx

    Har ikke peiling hvordan jeg får skjekket om det er gått til h******* utenom å bytte det ut, så jeg stakk bortpå min lokale Mekonomen butikk og spurte etter et slikt relé. Karen bak kassa sto der som et stort spørsmålstegn og snurret skjermen rundt for så å vise meg bilde av det releet her: http://www.skruvat.no/Drivstoffpumperele-
    P1
    1684.aspx
    . Annet enn det viste de ikke om, og kunne ikke anskaffe.
    Jeg ender vel opp med å måtte bestille fra skruvat. Ulempen er at jeg ikke har peiling på om jeg bruker penger på deler som ikke trengs å byttes ut. :(

    Selv om han karen som kom for å ta diagnose sa at det var problemer med hjernen, har jeg på en måte gått bort fra tanken om at det kan være styreenheten som er gåen da bilen nå på et merkelig vis har begynt å starte ca. 1 gang daglig.
    Om det hjelper noe, så kan jeg si at min var noe jagende på tomgang, stoppet litt av og til når jeg slapp gassen. Da var det rett og slett jeg som hadde satt regreima en eller to tenner feil på den ene kammen. hadde også problemer med utslippskravet på pkk.
    Dette var ikke så merkbart med det samme reima ble skiftet, men ble verre etter hvert.
    Jeg tenker også litt på bensinfilter og muligens noe turtallsensor som kanskje har jobbet seg ut eller noe...?

  9. #9
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. aug. 2015
    Sted
    Trøndelag
    Innlegg
    14
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gswede Vis post
    og tomgangsmotoren din er ren og pen samt fungerer som den skal. Det høres dessuten ut som at bensinpumpa di har tatt kveld. Sviver den når tenninga er på. Hvordan ser det ut under fordelerlokket?
    Bensinpumpa er splitter ny. Den går når tenninga er på. Skjekket at det kommer bensin fram til motorn.

    Sitat Opprinnelig postet av Morgis Vis post
    les ut feilkoder
    Prøvde den
    OBD
    tingen nå i sta. Ble mildt sagt lite fornøyd.

    A1
    Ingen respons

    A2
    132 - Battery voltage (?)

    A3
    321 - ?
    211 - ?
    121 - Left front wheel sensor, faulty signal (regner med at dette er den abs ringen jeg vet har smuldret av)

    A5
    Ingen respons

    A6
    Ingen respons

    A7
    Ingen respons


    1, 5 og 6 ser jo relativt tomme ut i forhold til de andre....

    Sitat Opprinnelig postet av hkurt Vis post
    Om det hjelper noe, så kan jeg si at min var noe jagende på tomgang, stoppet litt av og til når jeg slapp gassen. Da var det rett og slett jeg som hadde satt regreima en eller to tenner feil på den ene kammen. hadde også problemer med utslippskravet på pkk.
    Dette var ikke så merkbart med det samme reima ble skiftet, men ble verre etter hvert.
    Jeg tenker også litt på bensinfilter og muligens noe turtallsensor som kanskje har jobbet seg ut eller noe...?
    Hmm.. I forbindelse med motorbytte ble det byttet regreim, så må muligens ta en titt på det. :/

  10. #10
    Moderator Morgis sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    VCCN medlemsnummer
    9
    Innlegg
    6.063
    Antall takk

    Standard

    men om det er bygd om til v70 elnett og styremoduler så må du finne
    OBD
    2
    porten.
    OBD
    2
    kom i 96
    '07 V70 R ✓
    '95 850 T-5R

  11. #11
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. aug. 2015
    Sted
    Trøndelag
    Innlegg
    14
    Antall takk

    Standard

    Hei igjen.

    Har ikke svart på innlegg da jeg leverte bilen på verksted for en liten stund siden.
    De byttet blant annet coil og et par sensorer(?). Jeg hentet bilen i går kveld, og da gikk den som ei klokke..... Det varte lenge du gitt. Tror den greide 3 småturer.

    Tidligere i dag skulle jeg en liten tur på butikken, og på vei tilbake måtte jeg stoppe i ett kryss... Bilen daua da jeg tråkket inn clutchen og den har ikke startet siden, akkurat som den var før. Endte opp med å måtte taue bilen hjem.

    Etter å ha fått en bekjent til å feilsøke virker det som coilen tydeligvis er gåen IGJEN.
    Noen som har peiling på hvordan i svarte dette kan gå seg for? :(

  12. #12
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. mars 2010
    Innlegg
    1.665
    Antall takk

    Standard

    Njiet jording på blokka kanskje..? Spenningsregulator på bærtur... sry-bare gjetter.
    Sist endret av gswede; 16/09/15 kl 12:42
    240 GL / 850 R / V50 T5 / ST 13`

  13. #13
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. jan. 2011
    Sted
    Fosser, Aurskog Høland
    Innlegg
    5.170
    Antall takk

    Standard

    Må nesten peke på et moment som er viktig for at disse motorene skal fungere ordentlig: Vakuumsystemet.
    Se over at det ikke er råtne bend rundt omkring. Bytt de gjerne på mistanke.

    Skruvatreleet er en mulig synder for startproblemene ja, men jagende tomgang KAN som sagt være grunnet i vakuumproblemer.
    Innehaver av ØSKEN FJØSMEKK
    (Null garanti kun skruglede og god kaffe)

    Har hatt annet enn Volvo jeg også.
    Men jeg tok til fornuften.......

  14. #14
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. aug. 2015
    Sted
    Trøndelag
    Innlegg
    14
    Antall takk

    Standard

    Da har jeg byttet til splitter ny coil, igjen. Nå starter bilen og virker helt tipp topp. Jeg har dog ikke tatt en kjøretur enda da jeg ikke har peiling på hva som kommer til å skje. Vil helst unngå full stopp midt i sentrum som sist.
    Hvis den nye coilen går til h*******e er jeg bombesikker på at det er et eller annet som ødelegger den.

    850GLTsilver @ Heh, mistanke ja. Tviler sterkt på at vakuumsystemet noen gang har vært vedlikeholdt eller byttet. Har du noen tips for å konkludere om det er dårlig?
    gswede @ Hmm... Om coilen dør igjen skal jeg se nærmere på det.

  15. #15
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. aug. 2015
    Sted
    Trøndelag
    Innlegg
    14
    Antall takk

    Standard

    Da sitter jeg her og venter på tauehjelp. Den splitter nye coilen konka etter 10 minutter. Ny rekord.

    Om spenningsregulatoren er på bærtur, ville ikke da diverse pærer ha gått? Samt lyden av musikkanlegget ville ha kuttet? For jeg har ikke merket noe av dette, med unntak av at venstre nærlys gikk samme dag som den første ny-coilen.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  16. #16
    Registrerte brukere MadAss sin avatar
    Medlem siden
    10. juni 2010
    Sted
    Der ingen skulle tru at nokon kunne bu
    Innlegg
    1.365
    Antall takk

    Standard

    Hvilke plugger kjører du på? Har erfart at enkelte uoriginale plugger tar knekken på coilen på 850. Ville prøvd med originale plugger og monter en coil som fungerer igjen.
    1991 Volvo 740 GL (Turbo) (B200FT) 470 000 km
    2015 Volvo V60 D4 AWD aut R-design (D5244T12) 102 000 km
    2015 Volvo V70 D4 AWD aut DynamicEdition (D5244T12) 89 000 km

  17. #17
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. aug. 2015
    Sted
    Trøndelag
    Innlegg
    14
    Antall takk

    Standard

    Volvo tennplugger kommer i morgen.

    Her om dagen prøvde jeg å ta ut styreenheten, for så å prøve å starte bilen uten den... bare for å se hva som skjedde.
    Altså det var ingen forandring i det hele tatt. Den bare står å prøver å starte uten hell som vanlig. Tyder dette på at det faktisk er styreenheten som er gåen?

  18. #18
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. mars 2010
    Innlegg
    1.665
    Antall takk

    Standard

    Det er det dummeste!!...
    Prøvde du virkelig å starte bilen med
    ECU
    tatt ut, og du er overrasket over at bilen ikke startet da heller?..

    Du bør snarest alliere deg med noen som har vært ute en vinternatt før og kan et minimum om bil.
    Hvem som helst utenom deg selv bør duge.. Lykke til.
    240 GL / 850 R / V50 T5 / ST 13`

  19. #19
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. okt. 2011
    Innlegg
    71
    Antall takk

    Standard

    gswede
    Eksperiment som kan virke dumme kan av og til gi nyttig informasjon, så applaus til skropel for kreativt påfunn.

  20. #20
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. aug. 2015
    Sted
    Trøndelag
    Innlegg
    14
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gswede Vis post
    Det er det dummeste!!...
    Prøvde du virkelig å starte bilen med
    ECU
    tatt ut, og du er overrasket over at bilen ikke startet da heller?..

    Du bør snarest alliere deg med noen som har vært ute en vinternatt før og kan et minimum om bil.
    Hvem som helst utenom deg selv bør duge.. Lykke til.
    Nei, jeg er over hodet ikke overrasket over at bilen ikke startet uten
    ECU
    . Det jeg er overrasket over er at det ikke var noen som helst antydning til forskjell uten styreenhet på plass. Jeg spør derfor dere på forumet om det virker som om styreenheten ikke funker, da jeg selv verken har utdanning eller erfaring som mekaniker. Den eneste erfaringen jeg har er basis vedlikehold av en rent jævlig lite brukervennlig Volvo 850.

    Jeg har "alliert meg" med utallige mekanikere og folk som har hakket mer peiling på bil enn vanlig, og ingen har greid å funnet ut hva i svarte problemet er. Det virker som om alle ser etter vanlige feil, noe det umulig kan være i mitt tilfelle. Har det vært en vanlig feil har ikke bilen stått i ro i 2 måneder.

  21. #21
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. okt. 2011
    Innlegg
    71
    Antall takk

    Standard

    Eg har aldri studert Siemens hjerner, så eg kjenner ikkje til korleis tenningsopplegget er på desse.

    Motronic har eg testa på datarommet ved å sende 60-2 trigger signal ut gjennom lydkortet og inn i hjerna.
    Når Motronicen får signal om at motoren går rundt, så byrjar den å fyre av tennpluggane.
    Det er nok liknande på Siemens også, så då vil du nok ikkje merke forskjell med og uten hjerne, så lenge pluggane ikkje gneistar.

    Så lenge ny coil virkar ei kort stund, så kan ikkje hjerna vere heil kaputt.
    Men om feil på hjerna kan få coilane til å verte øydelagde, det kan eg ikkje svare på.

  22. #22
    Registrerte brukere Rcar sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Sted
    Notodden
    Innlegg
    867
    Antall takk

    Standard

    At noen som skulle erstatte en lik motor skulle ta seg bryet med å bytte elektroniske komponenter,
    ECU
    og immo boks - rimer heller dårlig.
    Uansett oppgitt SIEMENS S103955403J er i alle fall en B5252S styreenhet (144 HK)
    - Fenix 5.2 Engine Management System som også satt i S70 / V/0 med samme motor.

    Rcar
    Mine Volvoer; V90 T8R Polestar 2018 (Bursting Blue) + V40 T2R 2017 (Bursting Blue) + 854 T-5R 1994 (T-gul) + 854 1996 (Hvit "TWR Replica")

  23. #23
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Mysen, Østfold
    Innlegg
    3.137
    Antall takk

    Standard

    Nå har ikke jeg lest gjennom alt her men det som slår meg er enten ledningsbrudd eller ett rele som krøller.
    Det sitter vel kanskje ett rele som styrer strøm til coil, dyser, bensinpumpe osv sånn som på bla lh2.4?

    Svenskene sier jo som så: Finns det luft? Finns det bränsle? Finns det gnista? DÅ SKA DE FANIMEJ FUNGERA!!!
    Med andre ord, sjekk om du har gnist og bensin.
    Siden du allerede har skifta pumpe og coil så er det trolig noe annet.
    Skaff deg ett skjema og ett multimeter....
    17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
    07 Opel Zafira OPC "bussen"
    92 240 "Turbo" venter på bedre tider
    x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
    71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro

  24. #24
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. jan. 2011
    Sted
    Fosser, Aurskog Høland
    Innlegg
    5.170
    Antall takk

    Standard

    OK. Back to basics.

    Har du sjekket tilstanden på fordelerlokk og pluggkabler?
    Innehaver av ØSKEN FJØSMEKK
    (Null garanti kun skruglede og god kaffe)

    Har hatt annet enn Volvo jeg også.
    Men jeg tok til fornuften.......

  25. #25
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. aug. 2015
    Sted
    Trøndelag
    Innlegg
    14
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 850GLTsilver Vis post
    OK. Back to basics.

    Har du sjekket tilstanden på fordelerlokk og pluggkabler?
    Mhm. Fordelerlokk var det fukt i, så byttet det og rotor. I sammenheng med bytte av coil ble det byttet kabel fra coil til fordeler og alle pluggkablene.
    Har også byttet tennplugger (kjøpte disse) selv om de som sto i var ca. 2 måneder gamle NGK plugger uten særlig slitasje.

    Jeg skjønner ikke helt hvordan det kan ha seg at bilen har tatt nuven av 3 coiler. Finnes det en måte å teste om coilen fungerer? (annet enn å sette den i en annen bil) - for i bilen virker det ikke som jeg får noen gnist uansett hva jeg gjør, med mindre jeg setter i en splitter ny coil. Da har jeg gnist igjen en bitteliten stund før det er tilbake til "normalen" - altså ingen gnist, starter ikke.
    Har også byttet kamakselsensor og en annen sensor jeg ikke helt husker navnet på (crankshaft/rpm sensor?). Uten hell.

    Jeg så altså ingen annen råd enn å skylde på hjernen, men etter jeg har lest innleggene her vet jeg egentlig enda mindre.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Lignende tråder

  1. starter ikke på starter, men kan rulles i gang
    By Steffen91 in forum Motor og gir
    Svar: 1
    Siste post: 01/06/15, 19:14
  2. *LØST* 245 1990 B230F starter ikke, bensinpumpe starter ikke.
    By spitfire74 in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 11
    Siste post: 12/04/13, 12:19
  3. V50 starter ikke med nøkkel, men starter ved rulling
    By gokart8 in forum C30 / V40II / V40II CC / S40II / V50 / C70II
    Svar: 4
    Siste post: 25/04/12, 20:58
  4. Svar: 5
    Siste post: 30/01/12, 05:37
  5. Aircondition / klimaanlegg starter ikke MEN starter når panseret lukkes
    By Simon Piera in forum x40 / 66 / 300 / 400 / -serien
    Svar: 1
    Siste post: 07/01/12, 11:09

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •