Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  21
Side 3 av 4 FørstFørst 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 51 til 75 av 88

Tråd: Dieselvarmer V70 2,4D 175hk 2010 mod.

  1. #51
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. juli 2014
    Sted
    Skui
    VCCN medlemsnummer
    1178
    Innlegg
    420
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Taggen Vis post
    Nei jeg kjøpte denne: iCarsoft i906 - Bildiagnose - Volvo / Saab

    Jeg sjekka den linken til skruvat du la ut men fikk opp at Denne produkt passer dessverre ikke den valget bilen, og at de ikke hadde noen til min bil???
    Har akkurat den samme og er meget fornøyd med den
    -08 XC 70 D5 summum automat, 362.000km

  2. #52
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mars 2015
    Sted
    fjellhammar
    VCCN medlemsnummer
    1533
    Innlegg
    989
    Antall takk

    Standard

    Tror nok dem er bra - men har sine begrensninger - men siden du har en slik leser har du sett på hva vann temp du får på din bil med den ? siden taggen bare får 62 -65 grader når han kjører .
    2016 XC 60 D5 220 hk Rdesign



    Har Vida / Dice.

  3. #53
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mars 2015
    Sted
    fjellhammar
    VCCN medlemsnummer
    1533
    Innlegg
    989
    Antall takk

    Standard

    Sjekket litt på nett i dag på v70 2010 med 175 hk og der finner jeg ingen termostat med hus -kun løse termostater og var ikke mange firmaer som hadde det heller så er kanskje en mer sjelden motor en 163 og 185 hk , så kan nok fort stemme at skruvat ikke har til din bil . Så da ville jeg fulgt øvre slangen fra radiator og ditt den ender og sett hvordan det så ut - kanskje det er så enkelt som og skru ut et par skruer og sette i en ny termostat uten noe skifte av hus .
    2016 XC 60 D5 220 hk Rdesign



    Har Vida / Dice.

  4. #54
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. juli 2014
    Sted
    Skui
    VCCN medlemsnummer
    1178
    Innlegg
    420
    Antall takk

    Standard

    Spørs hva man trenger.
    VIDA
    har mye mer muligheter- det kan jeg si meg enig i Men denne i906 har overrasket meg hittil kun positiv. Får opp alle feilkodes ( inkl. innebelysning osv !!! ) med fulltekst.
    Kan sjekke vanntemperatur i morgen. Må bare huske det...
    -08 XC 70 D5 summum automat, 362.000km

  5. #55
    Taggen sin avatar
    Medlem siden
    16. jan. 2011
    Sted
    Tomter - Østfold
    VCCN medlemsnummer
    348
    Innlegg
    245
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av holter Vis post
    Sjekket litt på nett i dag på v70 2010 med 175 hk og der finner jeg ingen termostat med hus -kun løse termostater og var ikke mange firmaer som hadde det heller så er kanskje en mer sjelden motor en 163 og 185 hk , så kan nok fort stemme at skruvat ikke har til din bil . Så da ville jeg fulgt øvre slangen fra radiator og ditt den ender og sett hvordan det så ut - kanskje det er så enkelt som og skru ut et par skruer og sette i en ny termostat uten noe skifte av hus .
    Nei veit ikke hva som passer min bil, men søker i deler på regnr. mitt og får opp at de ikke har den delen til min bil.
    Sånn er det stort sett på alle sidene jeg har lett etter termostat.
    Den eneste jeg har klart å finne er denne her, men det er jo helt horibelt: http://bilxtra.no/butikk/index/index...rmostat-116478

    Motorkoden min er: D5244T14

  6. #56
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mars 2015
    Sted
    fjellhammar
    VCCN medlemsnummer
    1533
    Innlegg
    989
    Antall takk

    Standard

    Var en forferdelig pris - men ville hørt med et verksted som meca -mekonomen om det virkelig er slik eller om en kan bytte bare termostaten uten hus , for stemmer den prisen er det vel 10000 ferdig skiftet på bilia
    2016 XC 60 D5 220 hk Rdesign



    Har Vida / Dice.

  7. #57
    Taggen sin avatar
    Medlem siden
    16. jan. 2011
    Sted
    Tomter - Østfold
    VCCN medlemsnummer
    348
    Innlegg
    245
    Antall takk

    Standard

    Ja da stemmer det kanskje med den prisen
    Det skulle ikke være lett dette her,hehe. De har liksom til alle de andre motorene, men ikke 175 hester'n

    Men en en annen ting ang. dieselvarmeren.
    Hva er best å stille den inn på, autostart eller ikke auto, og hva er den funksjonen egentlig?

  8. #58
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mars 2015
    Sted
    fjellhammar
    VCCN medlemsnummer
    1533
    Innlegg
    989
    Antall takk

    Standard

    Funksjonen er slik jeg har forstått det at varmeren ikke starter automatisk når det blir kaldere en 5 grader om den ikke står på auto . Men jeg mente min sto på ikke auto men sjekket nå og finner ikke igjen valget heller -kanskje det bare kan velges når det er varmere ... ble jeg usikker og får nok lese boken 1 gang til hvorfor jeg valgte ikke autostart er for at det blir en del småkjøring ,så om en har mye av det er beste valget ikke autostart . Håpe at det ikke er like vanskelig ellers med motordeler til 175 hk , men er kanskje ikke den motortypen en finner mest av heller - men kunne da satt på en normal termostat - er jo en del en normalt betaler en 100 lapp for ellers men ikke til nyere volvo .
    2016 XC 60 D5 220 hk Rdesign



    Har Vida / Dice.

  9. Takk Taggen takket for denne posten
  10. #59
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. juli 2014
    Sted
    Skui
    VCCN medlemsnummer
    1178
    Innlegg
    420
    Antall takk

    Standard

    1: Fikk bilen min opp til 74 grad- ikke mer

    2: Når tenning er AV kan du sette på 2 forskjellige start tider til varmeren. Viktig er da at du slå inn tiden du vil kjøre. Avhengig av utetemperatur regner komputern selv når varmern skal starte. Også kan du velge direkte varmer på eller av. Når du har valgt direkte varmer PÅ minner instrumentet deg på at varmern er på etter du har startet motoren. Hvis du har satt varmern i instrumentet på auto varmer PÅ slår varmeren seg automatisk på ved temperatur under ti grad. Har du mye småkjøring er det sikkert lurt å slå denne funksjonen av
    -08 XC 70 D5 summum automat, 362.000km

  11. #60
    Taggen sin avatar
    Medlem siden
    16. jan. 2011
    Sted
    Tomter - Østfold
    VCCN medlemsnummer
    348
    Innlegg
    245
    Antall takk

    Standard

    Da har dieselvarmeren tatt kvelden IGJEN..
    Nå gir jeg opp snart :(:(

  12. #61
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mars 2015
    Sted
    fjellhammar
    VCCN medlemsnummer
    1533
    Innlegg
    989
    Antall takk

    Standard

    Gudene vite hvordan dem klarer og lage disse parkvarmerene så dårlig -er like overasket hver dag min fungerer , koster en formue og er bare dritt , gjelder egentlig resten av ting i bilene også Du har vel solgt icarsoften din også så du får vel ikke kjørt diagnose på den ? Men nå har du jo en reserve varmer som ikke fungerer etter siste skifte ? så med flaks har du delene du behøver .
    2016 XC 60 D5 220 hk Rdesign



    Har Vida / Dice.

  13. #62
    Taggen sin avatar
    Medlem siden
    16. jan. 2011
    Sted
    Tomter - Østfold
    VCCN medlemsnummer
    348
    Innlegg
    245
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av holter Vis post
    Gudene vite hvordan dem klarer og lage disse parkvarmerene så dårlig -er like overasket hver dag min fungerer , koster en formue og er bare dritt , gjelder egentlig resten av ting i bilene også Du har vel solgt icarsoften din også så du får vel ikke kjørt diagnose på den ? Men nå har du jo en reserve varmer som ikke fungerer etter siste skifte ? så med flaks har du delene du behøver .
    Ja den har jeg solgt vettu... Ikke så lurt kanskje..
    Ja jeg har jo den gamle liggende, men vet jo ikke hva som er galt med den som sitter i bilen nå..Og egentlig ikke hva som er galt med den forrige heller...

  14. #63
    Registrerte brukere Holern sin avatar
    Medlem siden
    30. juni 2011
    Sted
    Ranheim
    VCCN medlemsnummer
    624
    Innlegg
    432
    Antall takk

    Standard

    Ang autostart, så har jeg deaktivert den, pga mye småkjøring.
    Har den alltid deaktivert, og selv nå i helgen da tempen krøp ned mot -30 hadde jeg ingen problemer med å ha fin temp i kupeen.

    Har en (flere) app til tlf som kan vise motortemp, men glemte seff å koble meg opp så jeg fikk se hva motortempen lå på. Tidligere mener jeg at den har ligget rundt 74-75 grader.
    Kjøretøy nå:

    2018 Volvo V90 T8 R-design, Bursting Blue

    1999 Honda VFR800.

    1974 Mercedes Benz R107 450SL

  15. #64
    Taggen sin avatar
    Medlem siden
    16. jan. 2011
    Sted
    Tomter - Østfold
    VCCN medlemsnummer
    348
    Innlegg
    245
    Antall takk

    Standard

    Jeg må nesten ha den på når jeg kjører når det er så kaldt som nå for å få det varmt i kupeen.
    Hadde en innstilt på et kl. slett i dag morres og bilen var varm da. Så mens jeg var og kjørte syns jeg det blei litt kjøligere og satt den på direkte igjen, da gikk den en stund igjen. Så kutta den ut igjen. Jeg prøvde jo seff og starte den når jeg kom hjem igjen også og da gikk den i nødmodus. Da får jeg jo ikke starta den i det hele tatt igjen...

  16. #65
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mars 2015
    Sted
    fjellhammar
    VCCN medlemsnummer
    1533
    Innlegg
    989
    Antall takk

    Standard

    Men glødepluggen er om ikke annet ny på den gamle Nå trodde du sikkert at bilen skulle holde til du fikk det andre utstyret , var vel heller ikke mest gunstige temperturen ute til at varmeren skulle ryke heller .
    2016 XC 60 D5 220 hk Rdesign



    Har Vida / Dice.

  17. #66
    Taggen sin avatar
    Medlem siden
    16. jan. 2011
    Sted
    Tomter - Østfold
    VCCN medlemsnummer
    348
    Innlegg
    245
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av holter Vis post
    Men glødepluggen er om ikke annet ny på den gamle Nå trodde du sikkert at bilen skulle holde til du fikk det andre utstyret , var vel heller ikke mest gunstige temperturen ute til at varmeren skulle ryke heller .
    Ja det er den.
    Jeg hadde håpet den skulle gå greit uten noe tull nå, men sånn gikk det ikke...
    Nei er jo bikkjekaldt nå om dagen..

    Men kunne du sendt meg link til der du kjøpte vida'en din på PM

  18. #67
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mars 2015
    Sted
    fjellhammar
    VCCN medlemsnummer
    1533
    Innlegg
    989
    Antall takk

    Standard

    En håper jo at det om ikke annet holdt 1 vinter når en bytter varmer selv om den var brukt , var jo heller ikke fra en gammel bil den du kjøpte -men kan ikke skylde på selger eller noe der -bare på webasto . Kjøpte med en flaske tunap 984 i dag - så får brenne ut et par runder i kveld som vedlikehold -regner ikke med at det holder den rensen jeg tok i høst før sesongen , men er blitt så god tunap kunde der jeg kjøper så får den til netto pris Var -18 i lillestrøm og merkelig nok holder bilen seg varm selv uten varmeren på , må være noe feil
    2016 XC 60 D5 220 hk Rdesign



    Har Vida / Dice.

  19. #68
    Taggen sin avatar
    Medlem siden
    16. jan. 2011
    Sted
    Tomter - Østfold
    VCCN medlemsnummer
    348
    Innlegg
    245
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av holter Vis post
    En håper jo at det om ikke annet holdt 1 vinter når en bytter varmer selv om den var brukt , var jo heller ikke fra en gammel bil den du kjøpte -men kan ikke skylde på selger eller noe der -bare på webasto . Kjøpte med en flaske tunap 984 i dag - så får brenne ut et par runder i kveld som vedlikehold -regner ikke med at det holder den rensen jeg tok i høst før sesongen , men er blitt så god tunap kunde der jeg kjøper så får den til netto pris Var -18 i lillestrøm og merkelig nok holder bilen seg varm selv uten varmeren på , må være noe feil
    Jeg satt i dagmorres å så på den Tunapen, hadde tenkt å dra å kjøpe den i dag for vedlikehold. Men da slapp jeg jo det
    Bilen min blir ikke varm uten varmeren, så det må jo være no med termostaten..

  20. #69
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mars 2015
    Sted
    fjellhammar
    VCCN medlemsnummer
    1533
    Innlegg
    989
    Antall takk

    Standard

    Har nok gode egenskaper tunap -men termostater fikser den ikke , derimot skulle du kanskje brukt en flaske rett etter du skiftet parkvarmeren , men den fikser nå heller ikke defekt glødeplugg og andre deler men gjør så sotet brenner ut av varmeren , fungerer også på dpf -sjekket verdiene på min på det og har veldig liten prosent med sot i det selv med mye småkjøring og et dpf er absolutt ikke billig , heller ikke en egr full av sot . Flasken koster 290 kr så er dyre dråper - men får bedre pris som vip kunde hos tunap Var vel din bil vi fant ut av hadde den dyre termostaten på baksiden av motor . Ikke bare skal en sjekke om bilen en kjøper er bra -men sjekke alle dyre dele varianter av motorer dem putter i bilene . Men billig varianten før var papp plate foran radiator -men hvem våger det på en volvo uten temp måler - kjølevann som koker og sprekt topp høres heller ikke billig ut http://www.dinside.no/935797/hvordan...aa-to-minutter
    Sist endret av holter; 19/01/16 kl 19:02
    2016 XC 60 D5 220 hk Rdesign



    Har Vida / Dice.

  21. #70
    Taggen sin avatar
    Medlem siden
    16. jan. 2011
    Sted
    Tomter - Østfold
    VCCN medlemsnummer
    348
    Innlegg
    245
    Antall takk

    Standard

    Jeg tenkte jeg skulle gå i gang med den gamle Webastoen i morra og åpne den og rense den, kanskje det kan hjelpe. Er verdt et forsøk hvertfall. Funker ikke det får jeg gyve løs på den som sitter i bilen nå...

  22. #71
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mars 2015
    Sted
    fjellhammar
    VCCN medlemsnummer
    1533
    Innlegg
    989
    Antall takk

    Standard

    Kan nok være lurt og få sett litt nærmere på den gamle og så en diagnose på den du har i bilen når det ordner seg , skal høre med meca her om dem vet om noen som driver med rep av webasto varmere sånn på fritiden og kan testkjøre dem ute av bilen , best og være helgardert når en har volvo disse varmerene sitter i mange andre biler også men sikkert en bedre utgave -volvo fikk vel alle b varene
    2016 XC 60 D5 220 hk Rdesign



    Har Vida / Dice.

  23. #72
    Taggen sin avatar
    Medlem siden
    16. jan. 2011
    Sted
    Tomter - Østfold
    VCCN medlemsnummer
    348
    Innlegg
    245
    Antall takk

    Standard

    Har fått plukka ifra hverandre varmer'n i dag og der fant jeg en sprekk i noe jeg ikke vet hva er, men kan det være årsaken til at den ikke fungerer?
    Ser det er ganske sotete der sprekken er.
    Så da får jeg bare håpe den delen er hel i den andre varmeren, så kan jeg vel da bare bytte over en fra den andre?






  24. #73
    Taggen sin avatar
    Medlem siden
    16. jan. 2011
    Sted
    Tomter - Østfold
    VCCN medlemsnummer
    348
    Innlegg
    245
    Antall takk

    Standard

    Er det dette som er glødepluggen?


  25. #74
    Registrerte brukere Stig-Arne sin avatar
    Medlem siden
    27. mars 2010
    Sted
    Harstad, Norway, Norway
    Innlegg
    975
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Taggen Vis post
    Er det dette som er glødepluggen?

    Ja, det er glødepluggen
    Volvo XC70 2013- D4 AWD

    Har VIDA / DICE

  26. Takk Taggen takket for denne posten
  27. #75
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mars 2015
    Sted
    fjellhammar
    VCCN medlemsnummer
    1533
    Innlegg
    989
    Antall takk

    Standard

    Ja det er nok glødepluggen -har aldri åpnet den type brenner , men lignet veldig på den jeg fant på webasto sin side. Du får finne noe som tåler høy varme og tette den sprekken i varmeren - hva type materiale er det der den er sprukket ?
    2016 XC 60 D5 220 hk Rdesign



    Har Vida / Dice.

Side 3 av 4 FørstFørst 1 2 3 4 SisteSiste

Lignende tråder

  1. Glødeplugg dieselvarmer V70 06
    By runepv50 in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 1
    Siste post: 25/11/15, 20:44
  2. Defekt glødeplugg?
    By Kajack in forum x60 / V70II / XC70II / S80II
    Svar: 2
    Siste post: 08/09/14, 15:03
  3. spyttet glødeplugg...
    By Fredrik Freiberg in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 0
    Siste post: 14/07/12, 16:48
  4. Glødeplugg problemer 2002 V70D5
    By bjerrang in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 6
    Siste post: 17/01/11, 00:07

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •