Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  21
Side 2 av 4 FørstFørst 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 26 til 50 av 88

Tråd: Dieselvarmer V70 2,4D 175hk 2010 mod.

  1. #26
    Høvding aarnes sin avatar
    Medlem siden
    14. juni 2010
    Sted
    Oslo, Tåsen
    VCCN medlemsnummer
    4
    Innlegg
    5.135
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Taggen Vis post
    Takk
    Lurte på en ting til.
    Kan jeg ta ut varmeren og bruke bilen uten varmeren til jeg evnt finner en ny eller reparert den?
    Ja men da må du lage deg en skjøt som kobler slangene sammen.
    Joachim Aarnes
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styreleder

    --
    C40 P8 Twin Ultimate 2023

  2. Takk Taggen takket for denne posten
  3. #27
    Taggen sin avatar
    Medlem siden
    16. jan. 2011
    Sted
    Tomter - Østfold
    VCCN medlemsnummer
    348
    Innlegg
    245
    Antall takk

    Standard

    Så de må kobles sammen, ikke bare strupe de hver for seg?

  4. #28
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mars 2015
    Sted
    fjellhammar
    VCCN medlemsnummer
    1533
    Innlegg
    989
    Antall takk

    Standard

    Jeg ville nok ikke tatt den sjansen og bare klemt av slangene til varmeren så lenge du skal bruke bilen .Var jeg deg hadde jeg hørt med elektrodiesel hva dem skulle ha for og testkjøre varmeren om du tar den ut av bilen . Pengene ligger i jobben med og fjerne varmeren fra bilen siden en må av med støtfanger -så kanskje du får en hyggelig overaskelse ang pris der -klarer ikke dem og fikse varmer klarer ingen andre heller .

  5. Takk Taggen takket for denne posten
  6. #29

  7. #30
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mars 2015
    Sted
    fjellhammar
    VCCN medlemsnummer
    1533
    Innlegg
    989
    Antall takk

    Standard

    http://www.sven-aas.no/Tjenester nei her men dette er en kjede som er rundt hele landet og finnes helt sikkert i østfold også .Bør jo vær noen her inne som er lokalkjent i østfold - er der et par ganger pr mnd men da blir det mest svinesund og strømstad
    Sist endret av holter; 26/10/15 kl 19:55

  8. Takk Taggen takket for denne posten
  9. #31
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. juli 2014
    Sted
    Skui
    VCCN medlemsnummer
    1178
    Innlegg
    420
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av holter Vis post
    Jeg ville nok ikke tatt den sjansen og bare klemt av slangene til varmeren så lenge du skal bruke bilen .Var jeg deg hadde jeg hørt med elektrodiesel hva dem skulle ha for og testkjøre varmeren om du tar den ut av bilen . Pengene ligger i jobben med og fjerne varmeren fra bilen siden en må av med støtfanger -så kanskje du får en hyggelig overaskelse ang pris der -klarer ikke dem og fikse varmer klarer ingen andre heller .
    Du må ikke av med støtfangern.
    Du må fjerne hjul og deretter innerskjerm høyre fram.
    Så er varmern tilgjenglig ( sitter mot A-stolpe )

    Men også jeg hadde tatt ut varmer for å så la den teste.
    Du sparer mye penger med å bygge ut deler selv- og spesiell denne jobben er ganske enkelt Det får du til
    -08 XC 70 D5 summum automat, 362.000km

  10. Takk Taggen takket for denne posten
  11. #32
    Taggen sin avatar
    Medlem siden
    16. jan. 2011
    Sted
    Tomter - Østfold
    VCCN medlemsnummer
    348
    Innlegg
    245
    Antall takk

    Standard

    Jeg har finni en dieselvarmer på finn.
    Den har delenr. AG9N-18K463-AB
    På min står det: 9G9N-18K463-AA
    Kan den passe på min bil da?

  12. #33
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mars 2015
    Sted
    fjellhammar
    VCCN medlemsnummer
    1533
    Innlegg
    989
    Antall takk

    Standard

    Ja si det du -men den som selger den vet ikke han hva type volvo den har vært brukt på ? har du en link til annonsen - ellers er dem beste til og svare på hva delenr som går på ulike biler på bilia eller annet volvo verksted . men når jeg ser på en varmer som denne -hvordan stemmer siste tallrekken 31315991 på denne med din ? for det er slike nr dem bruker når jeg ser på bildelebasen i sverige .http://www.finn.no/finn/torget/annon...elvarmer+volvo
    Sist endret av holter; 18/11/15 kl 18:48
    2016 XC 60 D5 220 hk Rdesign



    Har Vida / Dice.

  13. Takk Taggen takket for denne posten
  14. #34
    Taggen sin avatar
    Medlem siden
    16. jan. 2011
    Sted
    Tomter - Østfold
    VCCN medlemsnummer
    348
    Innlegg
    245
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av holter Vis post
    Ja si det du -men den som selger den vet ikke han hva type volvo den har vært brukt på ? har du en link til annonsen - ellers er dem beste til og svare på hva delenr som går på ulike biler på bilia eller annet volvo verksted . men når jeg ser på en varmer som denne -hvordan stemmer siste tallrekken 31315991 på denne med din ? for det er slike nr dem bruker når jeg ser på bildelebasen i sverige .http://www.finn.no/finn/torget/annon...elvarmer+volvo
    Ja det er den jeg har sett på og den har stått i en 2011 mod V70 og jeg har 2010mod.
    De siste talla på min er 31291806

  15. #35
    Taggen sin avatar
    Medlem siden
    16. jan. 2011
    Sted
    Tomter - Østfold
    VCCN medlemsnummer
    348
    Innlegg
    245
    Antall takk

    Standard

    Det er min.


  16. #36
    Taggen sin avatar
    Medlem siden
    16. jan. 2011
    Sted
    Tomter - Østfold
    VCCN medlemsnummer
    348
    Innlegg
    245
    Antall takk

    Standard

    Det er denne på Finn.


  17. #37
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mars 2015
    Sted
    fjellhammar
    VCCN medlemsnummer
    1533
    Innlegg
    989
    Antall takk

    Standard

    Den burde passe men hadde brukt nr på den på finn og hørt med volvo for og være sikker - for kan en f.eks bruke en varmer fra en 1.6 på en med 2.4 - det er liksom ikke et nr som er likt på den på finn og den i din bil men trenger ikke bety noe heller -men bedre og spørre en gang for mye før en kjøper .
    2016 XC 60 D5 220 hk Rdesign



    Har Vida / Dice.

  18. Takk Taggen takket for denne posten
  19. #38
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. juli 2014
    Sted
    Skui
    VCCN medlemsnummer
    1178
    Innlegg
    420
    Antall takk

    Standard

    Hadde nok anbefalt det samme. Ring verksted for å finne ut hvilken delenr sitter I bilen din og om det er kompatibel med andre deler.
    Er jo det samme med generator. Flere forskjellige for D5, og ikke alle passer dessverre. ..
    -08 XC 70 D5 summum automat, 362.000km

  20. Takk Taggen takket for denne posten
  21. #39
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mars 2015
    Sted
    fjellhammar
    VCCN medlemsnummer
    1533
    Innlegg
    989
    Antall takk

    Standard

    Jeg skulle ha en del på bilia i dag siden volvo plast ikke tåler minusgrader . Skreiv av nr som står på din varmer og den på finn . Det bilia sier er at disse nr ikke står i deres data da det kun forteller om produksjonen av varmeren . Men en varmer fra en 1.6 v70 vil fungere på en 2.4 o.s.v så lenge varmeren er fysisk lik - disse sitter i mange ulike biler og en kan bruke varmer fra en ford i en volvo eller toyota f.eks . Var innom meca siden dem befant seg på samme veien og der sier dem det samme -så da skal den på finn passe mener nå jeg etter hva dem sier .
    2016 XC 60 D5 220 hk Rdesign



    Har Vida / Dice.

  22. Takk Taggen takket for denne posten
  23. #40
    Taggen sin avatar
    Medlem siden
    16. jan. 2011
    Sted
    Tomter - Østfold
    VCCN medlemsnummer
    348
    Innlegg
    245
    Antall takk

    Standard

    Tusen Takk for hjelpen.
    Jeg får ta en kjangs og håper den passer :-)

    Men en annen ting.
    Hvor sitter termostaten på motoren min?
    Er den vanskelig å bytte?

  24. #41
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mars 2015
    Sted
    fjellhammar
    VCCN medlemsnummer
    1533
    Innlegg
    989
    Antall takk

    Standard

    Har ikke byttet termostat på en diesel volvo -men den sitter der øvre slange fra radiator ender på motor . Var en post her inne med en som skulle bytte på en 2011 v70 -men husker ikke motor størrelse . Kan se på min i morgen om den sitter vanskelig til - ellers har jeg vida og kan se der. På bilia får en ikke kjøpt løs termostat tror jeg -må kjøpe hele huset med termostaten -men huset kan deles og får kjøpt termostat løs andre steder men ender da med og lage pakning til huset selv -mener at helt hus kostet rundt 1700 på nett -så bør være sikker på at den trengs og skiftes Den som selger parkvarmeren har han brukt den selv ? sånn så at han kan garantere at den virker og gi deg det skriftelig ? skal vi tro meca -bilia bør den helt klart fungere i din bil og virker den også slipper du varmedress når du kjører
    2016 XC 60 D5 220 hk Rdesign



    Har Vida / Dice.

  25. Takk Taggen takket for denne posten
  26. #42
    Taggen sin avatar
    Medlem siden
    16. jan. 2011
    Sted
    Tomter - Østfold
    VCCN medlemsnummer
    348
    Innlegg
    245
    Antall takk

    Standard

    Er ikke helt sikker på om den må byttes, men takk vist du kan sjekke
    Fikk pruta litt på Webastoen så jeg er på vei for å hente den nå. Bare å krysse fingra for at den passer

  27. #43
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mars 2015
    Sted
    fjellhammar
    VCCN medlemsnummer
    1533
    Innlegg
    989
    Antall takk

    Standard

    Sjekket på min bil ang termostat og sitter veldig enkelt til -huset kunne åpnes i toppen og sitter rett inn på blokka på venstre side av motor der øvre slange fra radiator går inn på motor . Festet i 2 torx skruer - sjekket prisen på skruvat og kostet med huset 850 kr -den passet til xc 60 -v70 2 og div andre volvoer ,men koster sikkert ikke mer på f.eks meca eller mekonomen . Mener noen her inne skreiv at bilia skulle ha 4000 ferdig byttet og er 20 min jobb max . Håpe varmeren fungerer i din bil og skulle være gode sjanser for det ,for bilia burde jo vite hva dem snakker om selv om jeg har sett det motsatte flere ganger jeg har motorkode D5244T4
    2016 XC 60 D5 220 hk Rdesign



    Har Vida / Dice.

  28. Takk Taggen takket for denne posten
  29. #44
    Taggen sin avatar
    Medlem siden
    16. jan. 2011
    Sted
    Tomter - Østfold
    VCCN medlemsnummer
    348
    Innlegg
    245
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av holter Vis post
    Sjekket på min bil ang termostat og sitter veldig enkelt til -huset kunne åpnes i toppen og sitter rett inn på blokka på venstre side av motor der øvre slange fra radiator går inn på motor . Festet i 2 torx skruer - sjekket prisen på skruvat og kostet med huset 850 kr -den passet til xc 60 -v70 2 og div andre volvoer ,men koster sikkert ikke mer på f.eks meca eller mekonomen . Mener noen her inne skreiv at bilia skulle ha 4000 ferdig byttet og er 20 min jobb max . Håpe varmeren fungerer i din bil og skulle være gode sjanser for det ,for bilia burde jo vite hva dem snakker om selv om jeg har sett det motsatte flere ganger jeg har motorkode D5244T4
    Jeg skal "prøve" meg på og bytte varmer'n i morra.. Bare håper jeg får det til og at den passer
    Du kunne ikke tatt bilde av der termostaten sitter? Så er det litt lettere for meg å se, hehe Jeg er ingen erfaren mekanikker, så må ha det inn med teskje :-)

  30. #45
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. juli 2014
    Sted
    Skui
    VCCN medlemsnummer
    1178
    Innlegg
    420
    Antall takk

    Standard

    for bilia burde jo vite hva dem snakker om selv om jeg har sett det motsatte flere ganger

    Den var vel ukens, holter.....

    Aldrig opplevd så mye tull enn hos Bilia- med enkelte ord: Aldrig mer !!!

    Er veldig glad for at jeg fant med Gustavsson& sønner en virkelig kompetant OG rimelig verksted
    -08 XC 70 D5 summum automat, 362.000km

  31. #46
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mars 2015
    Sted
    fjellhammar
    VCCN medlemsnummer
    1533
    Innlegg
    989
    Antall takk

    Standard

    Kan fort bli skeptisk når en har vært på bilia - men dem har gratis og ikke så verst kaffe- tenker på helsen til folk gjør dem også og deler ut gratis frukt - selv om dem burde gi ut alkohol før dem forteller prisen på rep Kan ta bilde , om jeg får lastet opp her er noe annet -men kan sende på mail evnt -langt fra bilmekanikker jeg heller - driver mest med rep av mennesker som sykepleier - egentlig finner du termostaten om du finner radiatoren først og så slangen - den er ca 30 cm lang og ender litt over dynamoen , men tenker bilen din blir varm bare du får byttet parkvarmeren .Skal være enkelt og bytte varmeren - du har kanskje plukket ut den som sitter i bilen -om ikke så finner du fort ut hvor vanskelig eller ikke det er og skru den ut uten og ta av støtfanger , men sitter i kun noen få skruer den også mer at en bør være 2 for og ødelegge minst mulig plast Den beste innvesteringen en kan gjøre er en heynes bok om en skrur litt selv -eller vida som heller ikke koster en formue .
    2016 XC 60 D5 220 hk Rdesign



    Har Vida / Dice.

  32. Takk Taggen takket for denne posten
  33. #47
    Taggen sin avatar
    Medlem siden
    16. jan. 2011
    Sted
    Tomter - Østfold
    VCCN medlemsnummer
    348
    Innlegg
    245
    Antall takk

    Standard

    Yesss!
    Klarte å bytte den faktisk... Så nå blei det varme i bilen.
    Det var lettere enn jeg trodde det skulle være. Det var jo bare å ta ut innerskjermen, så kom man til varmeren med en gang. Det hadde ikke vært no poeng å ta av fanger'n, for varmeren satt ikke sånn til at det hadde hjulpet noe...
    Jeg kjøpte meg en sånn diagnose ting, så jeg fikk sletta feilkoden som var der til varmeren..

    Så målte jeg tempraturen på motoren..Den stod å gikk en god stund på tomgang, og da var tempraturen
    rundt 80 grader.
    Så kjørte jeg en stund og da lå tempraturen på rundt 62 - 65 grader..
    Jeg vet ikke om man kan se no ut i fra det om termostaten er gåen?
    Hva skal normal arbeids temp. på motoren være?
    Det var ca. 3 minus temp. ute.

  34. #48
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mars 2015
    Sted
    fjellhammar
    VCCN medlemsnummer
    1533
    Innlegg
    989
    Antall takk

    Standard

    ja se der - da vet da bilia iblant hva dem snakker om når en spørr Men der tar dem av støtfanger så det skal bli litt dyrere - men bra at det går og fjerne varmer på nyere v70 uten og plukke av støtfanger -har bare byttet på 06 v70 selv . Syns min går litt kald uten varmer også -så tok med meg vida og pc ut og sjekket temp , jeg fikk 81 grader på rask tomgang og under kjøretur kom den ikke opp i mer en 71 grader - siden det sitter en temp føler på termostathuset ville jeg tro at den skulle bli høyere før den åpner siden en normal termostat åpner ved 90 grader - så kanskje jeg burde bytte på min også , egentlig ingen stor jobb eller kostnad . Men kanskje noen her som har et innspill hva temp skal eller normalt ligger på i en v70 - eller volvo dieselmotor ? https://www.skruvat.no/Termostathus-
    P1
    0150.aspx
    slik ser huset ut og en helt grei pris på den -skal jeg bytte går jeg for helt hus selv om det egentlig ikke er nødvendig . Kjøpte du feilkodeleser på biltema ? regner ikke med at dem selger vida på butikker i østfold
    2016 XC 60 D5 220 hk Rdesign



    Har Vida / Dice.

  35. #49
    Taggen sin avatar
    Medlem siden
    16. jan. 2011
    Sted
    Tomter - Østfold
    VCCN medlemsnummer
    348
    Innlegg
    245
    Antall takk

    Standard

    Nei jeg kjøpte denne: iCarsoft i906 - Bildiagnose - Volvo / Saab

    Jeg sjekka den linken til skruvat du la ut men fikk opp at Denne produkt passer dessverre ikke den valget bilen, og at de ikke hadde noen til min bil???

  36. #50
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mars 2015
    Sted
    fjellhammar
    VCCN medlemsnummer
    1533
    Innlegg
    989
    Antall takk

    Standard

    http://www.ebay.com/itm/THERMOSTAT-H...QKu_2uzfcr6j6A om du ser på denne siden og ser på noen av orginalnr og så ser på nr på skruvat sin så skal den passe til motorkoden jeg har - det at siden sier at delen ikke passer er mest en feil på skruvat sin side -vært borti det en del ganger der -da bruker jeg og maile dem eller ringe ,dem har kontor i oslo . men hva motorkode har du ? så skal jeg se hva jeg finner for tenkte bytte på min også .Jeg nekter og betale volvo et par tusen for en termostat tenkte også og høre prisen på meca -som regel gode priser på deler der om en sier hva prisen på nett er ok slik diagnoseutstyr du kjøpte -har ikke vært borti den ,men er andre her inne som skryter av icarsoft sine obd lesere og bra til litt enklere diagnose og slette feilkoder . Tusen kr mer har en vida og en brukt pc - men klarer seg sånn for det meste med den du kjøpte også .
    Sist endret av holter; 22/11/15 kl 00:54
    2016 XC 60 D5 220 hk Rdesign



    Har Vida / Dice.

Side 2 av 4 FørstFørst 1 2 3 4 SisteSiste

Lignende tråder

  1. Glødeplugg dieselvarmer V70 06
    By runepv50 in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 1
    Siste post: 25/11/15, 20:44
  2. Defekt glødeplugg?
    By Kajack in forum x60 / V70II / XC70II / S80II
    Svar: 2
    Siste post: 08/09/14, 15:03
  3. spyttet glødeplugg...
    By Fredrik Freiberg in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 0
    Siste post: 14/07/12, 16:48
  4. Glødeplugg problemer 2002 V70D5
    By bjerrang in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 6
    Siste post: 17/01/11, 00:07

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •