Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1
Viser resultater 1 til 6 av 6

Tråd: Grøftekanten-Racing's volvo 244

  1. #1
    Registrerte brukere Grøftekanten-Racing sin avatar
    Medlem siden
    28. aug. 2012
    Sted
    minnesund
    Innlegg
    258
    Antall takk

    Standard Grøftekanten-Racing's volvo 244

    kjøpte meg denna krigern for ca en mnd siden ellernoesånt.. for å ha en vinterbil,ribba den for å ta evt rust før saltlaka kommer å blei overaska over hvor bra den var i karosseriet,er noe i gulvet men mangler egt bare å sveise inn nytt for har kappa ut det som var rusta,bra kanaler,hjulbuer osv! hjulbrønna er det en eller anna tulling som har sveisa så de blir gjort om..

    volvon er en 1982 mod 244 GLE med b230a å autolat...jeg glemte selvfølgelig å spørre om den var manuell før jeg dro å blei litt skuffa når jeg kom fram men var jo min egen feil det!..uansett bilen kosta meg 5000 kr å er eu ok nesten fram til 2017 å hadde jo kjørt et stykke så fant ut at det var ikke noe å tape uansett! men i å med at karosseriet er så bra så skal jeg sveise det som må tas å ordne litt å bygge den om til manuell.

    bilen er malt svart men det får gå.. får se evt neste år om det muligens blir noe bedre lakk på den å noe annet enn svart..har muligens fått tak i alt jeg trenger for å bygge om fronten til 75-78,syns det er litt stilig med 75-78 front å 79-82 elns baklykter

    her er noen bilder,de to første fra forrige eier



    noen bilder når jeg fikk den hjem



    skifta døra på den i går,fikk med ei som var veldig bra,fløtta over ruta osv,den gammle var filler i bunn




    fulgte med 4 bra svarte dørtrekk å,men var noe mugg å drit så har skrubba dem skikkelig å spylt dem så satser på at det blir bra!



    blir motorbygging til våren igjen,satser på at volvoen overlever så.. å da faller valget på det som allerede står som pynt i boden
    husker ikke nr på toppen men er noe ala 530,nylig porta å planslipt,er utfreste forbrenningskammre i den å,940 manifold,husker ikke turbo men mulig det blir en litt større turbo,fettern min brukte toppen i en 244 han hadde for mange år siden å den fungerte ganske ok men han brukte en helt std bunndel osv..
    Sist endret av Grøftekanten-Racing; 02/10/15 kl 00:11
    1978 chrysler lebaron 360

    1982 volvo 244 gle

  2. #2
    Registrerte brukere Grøftekanten-Racing sin avatar
    Medlem siden
    28. aug. 2012
    Sted
    minnesund
    Innlegg
    258
    Antall takk

    Standard

    bestemte meg for at jeg skulle begynne med motoren å ombygginga til manuell nå,å bygge den om til 75-78 front,har skrudd av fronten osv å plukka ut motor,girkasse å mellomaksler,plukka av konverter å svinhjul å vaska motorrommet å motoren..









    skru av framskjermer i mårra å fikse opp litt i det elektriske.. noen som har isolert ledninger med gaffateip.......
    1978 chrysler lebaron 360

    1982 volvo 244 gle

  3. Takk Lasse R takket for denne posten
  4. #3
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    følger med

  5. #4
    Registrerte brukere Grøftekanten-Racing sin avatar
    Medlem siden
    28. aug. 2012
    Sted
    minnesund
    Innlegg
    258
    Antall takk

    Standard

    her kommer en veldig liten update!

    ser ut som det blir turbomotor veldig veldig straks! handla en bra orginal volvo 240 intercooler i dag..

    1978 chrysler lebaron 360

    1982 volvo 244 gle

  6. #5
    Registrerte brukere Grøftekanten-Racing sin avatar
    Medlem siden
    28. aug. 2012
    Sted
    minnesund
    Innlegg
    258
    Antall takk

    Standard

    ser ut som det blir ganske stillestående med detta prosjektet fram til våren da det er viktigere å få ordna litt på amerikanern i løpet av vintern

    et lite stemningsbilde av bila,driver å rydder ut av karporten nå så chrysleren skal stå der i vinter mens jeg pakker om motor/gir å litt oppgraderinger osv,trenger litt senk bak å,noe jeg ikke rakk i år he he
    1978 chrysler lebaron 360

    1982 volvo 244 gle

  7. #6
    Registrerte brukere Turbo-Am sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Neslandsvatn
    Innlegg
    234
    Antall takk

    Standard

    Hmm, denna bilen var det nokke kjent med Gamle bilen te et par kamerater av meg, var de som lakkerte den svart frå toppen av fangerne og ned, neste eiger mala den heilsvart
    Skal følge med videre her
    If it don't go fast, it most go sideways
    - 1988 Volvo 745
    - 1983 Nissan Laurel
    - 1975 Datsun Laurel
    - 1967 Plymmouth Valiant

Lignende tråder

  1. Grøftekanten-Racing's 1976 volvo 244
    By Grøftekanten-Racing in forum 200 -serien
    Svar: 22
    Siste post: 11/10/14, 16:27

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •