Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18

Tråd: Motorlampa lyser etter bsr stage 1 tuning

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. juli 2015
    Innlegg
    14
    Antall takk

    Standard Motorlampa lyser etter bsr stage 1 tuning

    Hei. Er ny her på forumet, men begynner med et langt og noe rotete spørsmål.
    Fikk idag min bsr ppc modul til min Volvo s60.
    Eg gjorde alt bruksanvisningen sa og den blei velykket. Eg la merke til at på ca 90% kom dey fram bremsefel stansa snarest. Dette gjekk vekk når programmeringa var ferdig.
    Eg har dårlig batteri, så eg sleit med å starte den, måtte gi litt gass for å få start. (om dette er relevant er eg usikker på) når eg fikk start hørte eg ikkje noe unormalt med motoren. Eg tok en liten tur der eg la merke til at den gjekk bedre. Men lampa lyser forsatt. Eg prøvde etter den hadde lada, og starte på nytt men motorlampa lyste forsatt.
    Er det noen som har opplevd lignende? Må Eg skaffe en obd feileser, eller kan det hende dette forsvinne av seg sjøl?
    Tusen takk for svar
    Volvo s60 2.0turbo 2001

  2. #2
    sekse sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Lier
    VCCN medlemsnummer
    25
    Innlegg
    3.090
    Antall takk

    Standard

    Velkommen til forumet!

    Det er altid lurt å sjekke hvilken feilkode du har fått. Da er det utrolig mye lettere å rette feilen.

    Dersom du vet at batteriet er dårlig så begynn med å bytte det Det vil til slutt sette feilkode.


    Du kan prøve å koble fra batteriet over natten og dermed slette feilkode.
    -V70 R AWD 2005 http://forum.vccn.no/showthread.php?...5-Ny-bruksbil!
    -240 GL 1993 http://forum.vccn.no/showthread.php?p=65185#post65185
    -V90CC D4 2019
    -144 de Luxe 1971 http://forum.vccn.no/showthread.php?...ight=144+sekse
    xV60 D6 2015 x960 2.5 1995 x242 DL 1979 x244 GL 1980

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. juli 2015
    Innlegg
    14
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av sekse Vis post
    Det er altid lurt å sjekke hvilken feilkode du har fått. Da er det utrolig mye lettere å rette feilen.

    Dersom du vet at batteriet er dårlig så begynn med å bytte det
    Takk for svar.. Ja, eg hadde tidligere problem med den kjente srs airbag lampa. Da fekk eg låne en obd som fungerte på v70 og skulle fungere på min. Men den fant ingenting. Hadde den så på verksted ettersom eg allikevel måtte skifte spjeldhus. Og når han leste feilen for spjeldhus såg han Ikkje airbag feilen. Den forsvant bare. Skal sies at lampa lyste etter eg monterte forsterker på batteriet.
    Men kan det vere batteriet som er årsaken? Har nettop vert på hjulstillingskontroll og da hadde han hørt på radio og han måtte ha starthjelp på den. Men da såg eg ingen motorlampa. Han sa heller ingenting om at han gjorde det ☺

    Sent fra min D6503 via Tapatalk

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    30. mars 2012
    Innlegg
    204
    Antall takk

    Standard

    Har hørt om andre som har hatt problem med bsr ppc kombinert med dårlig batteri ved innstalering. Men som sagt bør du lese av feilkoder. Odb feilkodeleser får du billig på biltema.

  5. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. juli 2015
    Innlegg
    14
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av dag otto Vis post
    Har hørt om andre som har hatt problem med bsr ppc kombinert med dårlig batteri.
    Akkurat ja.
    Er d motorlampe da eller andre ting? Isåfall har du hørt noe om løsning? Ser vel at eneste løsningen viss den ikkje forsvinner av seg sjøl er å få tak i en obd leser... håper det Ikkje er skadelig og kjøre siden eg bruker den til langkjøring hver dag pga jobb.
    Det står jo klart å tydelig at man må ha fulladet batteri og man Ikkje må koble fra når den laster programmet. Den vart Ikkje avbrutt. Men va jo lite på batteriet når den ikkje ville starte uten litt gass

    Sent fra min D6503 via Tapatalk

  6. #6
    Registrerte brukere boris2k sin avatar
    Medlem siden
    06. mars 2012
    Sted
    Hamarøy
    Innlegg
    220
    Antall takk

    Standard

    Trenger ikke ha noe med batteriet å gjøre at den var litt tungstarta etter programering, det er min også hver gang jeg forandrer software, BSR->Orginal og Orginal->BSR, har ikke BSR den muligheten at du kan bruke PPC boksen som feilkodeleser? Min kan nå det og angrer ikke på at jeg betalte for den ekstra tjenesten, da jeg stort sett altid har PPC boksen liggende i bilen.

    Kan være mange grunner til at airbag lampa lyste også, men den mest vanlige er jo at men kobler fra elektriske komponenter i bilen uten å ta av minuspolen på batteriet først
    Er også helt vanlig at det lyser i en del lamper under instaleringen til BSR, men som du sier så gikk det vekk når alt var ferdig.

    Det du kan prøve er å legge inn orginal software igjen, er motor lampa der fortsatt må du få lest ut feilkoder.

    Ellers er et tips å altid koble til lader om man skal stå med tenningen på i lengre perioder, er vertfall standard prosedyre på mitt lokale volvo verksted.

  7. #7
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. juli 2015
    Innlegg
    14
    Antall takk

    Standard

    Åja, ja Eg vet ikkje om Eg tør å skifte tilbake før eg har nytt batteri. Det er Ikkje bra viss den blir avbrutt. Hvordan får du brukt den som feilkodeleser? Må man betale for det og så laste ned og inn på ppcen? Trudde virkelig batterie klarte seg i de 3 min og 40 sek det tok å programmere..

    Sent fra min D6503 via Tapatalk

  8. #8
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mars 2015
    Sted
    fjellhammar
    VCCN medlemsnummer
    1533
    Innlegg
    989
    Antall takk

    Standard

    Jeg ville startet med og koble av pluss og minus en halvtimes tid og sett om lampa blir borte da . Siden du ikke hadde feilen før du startet så har det jo noe med tuningen og gjøre uten at det nødvendigvis er noen feil egentlig selv om lampen lyser . Biltema sine obd lesere har display , hadde heller lagt ned penger i et batteri fremfor en obd leser derfra men sikkert greie til enkelte ting uten at jeg har prøvd -bruker vida .

  9. #9
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. juli 2015
    Innlegg
    14
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av holter Vis post
    Jeg ville startet med og koble av pluss og minus en halvtimes tid og sett om lampa blir borte da . Siden du ikke hadde feilen før du startet så har det jo noe med tuningen og gjøre uten at det nødvendigvis er noen feil egentlig selv om lampen lyser . Biltema sine obd lesere har display , hadde heller lagt ned penger i et batteri fremfor en obd leser derfra men sikkert greie til enkelte ting uten at jeg har prøvd -bruker vida .
    Ja, men Eg ser at bsr skal ha 500 kr for en obd leser til min bil. da får Eg vist bruke ppcen som Eg allerede har. Og bare laste ned en programvare. Men er usikker på om det går an å slette meldinger med den.. Er nesten verdt å prøve, da 500 kr ikke er mye viss det er brukbart.


    Sent fra min D6503 via Tapatalk

  10. #10
    Registrerte brukere boris2k sin avatar
    Medlem siden
    06. mars 2012
    Sted
    Hamarøy
    Innlegg
    220
    Antall takk

    Standard

    Går helt fint å slette koder med PPC, husker ikke helt, men tror det er bare å kjøpe tilleggsfunksjonen, vente på mail med litt info, koble PPC i PC'n og oppdatere enheten.
    Er ganske enkel i bruk når man først kommer inn i det

  11. #11
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. juli 2015
    Innlegg
    14
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av boris2k Vis post
    Går helt fint å slette koder med PPC, husker ikke helt, men tror det er bare å kjøpe tilleggsfunksjonen, vente på mail med litt info, koble PPC i PC'n og oppdatere enheten.
    Er ganske enkel i bruk når man først kommer inn i det
    Yes, leste meg litt opp på det.
    Viss d ikke skjer et mirakel over natta får Eg ta å fleske til med en slik.
    Gir oppdatering her når eg vet mer.

    Sent fra min D6503 via Tapatalk

  12. #12
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. mars 2010
    Innlegg
    1.665
    Antall takk

    Standard

    Alltid ha en batterilader koblet til når du skal flashe
    ECU
    ..
    240 GL / 850 R / V50 T5 / ST 13`

  13. #13
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. juli 2015
    Innlegg
    14
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gswede Vis post
    Alltid ha en batterilader koblet til når du skal flashe
    ECU
    ..
    Ja, grei info å ha med seg . Denne gangen trur eg det gjekk bra. Eg starta idag tidlig. Forsatt motorlampe men kjørte en 1 km for å fylle bensin, etter eg starta den da, var den vekke. Og har Ikkje komt igjen til no hvertfall
    ..

    Sent fra min D6503 via Tapatalk

  14. #14
    Moderator Børge Vikebø sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Nordhordland, Norway
    VCCN medlemsnummer
    438
    Innlegg
    2.576
    Antall takk

    Standard

    Feilkoder på nyere Volvo ligger som regel igjen etter å ha koplet fra batteri, så i noen tilfeller må man alikevel kople til tester for å slette de.
    '17 V90 D4
    '18 VW Caravelle T6
    X - '11 V70D3
    X - '03 XC90 2,5T AWD
    '79 245 L
    '18 Adrian Adora 573PT

  15. #15
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. juli 2015
    Innlegg
    14
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Børge Vikebø Vis post
    Feilkoder på nyere Volvo ligger som regel igjen etter å ha koplet fra batteri, så i noen tilfeller må man alikevel kople til tester for å slette de.
    Akkurat ja. viss det Ikkje er noko gale, hva vil feilkodene egentlig komme opp som? Eller vil dem bare forsvinne når Man har lest av?

    Sent fra min D6503 via Tapatalk

  16. #16
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mars 2015
    Sted
    fjellhammar
    VCCN medlemsnummer
    1533
    Innlegg
    989
    Antall takk

    Standard

    Motorlampe kan omhandle mange typer feil så det ser du først når du har kjørt diagnosen . Har ikke brukt obd leser fra bsr eller noe andre -kun vida , men regner med at det er der som ellers at den har en funksjon hvor en etter at feilkodene er lest ut kan velge og slette kodene . Bilen lagrer feilkodene til dem fysisk blir slettet med diagnoseutstyr .

  17. #17
    FroBe sin avatar
    Medlem siden
    18. aug. 2011
    Sted
    Rogaland (Ryfylke)
    VCCN medlemsnummer
    1544
    Innlegg
    2.046
    Antall takk

    Standard

    For enkelte periodiske feil så vil varsellampen lyse inntill det har vært to eller tre oppstarter uten feilen blir detektert på nytt, da slukker den av seg selv.
    X Volvo 240 B230F manuell 1989
    X Volvo 850 2.5i 10V manuell 1995
    X Volvo V70 2.0T 2004
    X Volvo XC70 2.4T (US) 2001
    X V70 2.5T AWD 4-C Polestar 240hk - solgt
    XC70 D5 4-C Inscription 230hk 2012, Leaf Tekna 40kWh 2019

  18. #18
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. juli 2015
    Innlegg
    14
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av FroBe Vis post
    For enkelte periodiske feil så vil varsellampen lyse inntill det har vært to eller tre oppstarter uten feilen blir detektert på nytt, da slukker den av seg selv.
    Det er nok det som har skjedd. Feilen har enda ikke komt tilbake..


    Sent fra min D6503 via Tapatalk

Lignende tråder

  1. motorlampa lyser,feilkode: fremre lambda
    By Bård in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 6
    Siste post: 24/10/14, 10:53
  2. Svar: 12
    Siste post: 16/09/14, 23:39
  3. Svar: 1
    Siste post: 12/08/14, 20:19
  4. 850 2L T5 får motorlampa etter chipping?
    By elephant in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 3
    Siste post: 11/08/13, 13:06
  5. ugrei tomgang og motorlampa lyser.?
    By kristoffer in forum Motor og gir
    Svar: 12
    Siste post: 17/09/10, 16:55

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •