Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1.921
Side 104 av 114 FørstFørst ... 4 54 94 102 103 104 105 106 ... SisteSiste
Viser resultater 2.576 til 2.600 av 2849

Tråd: HansOla's 944 Turbo! Evigvarende prosjekt

  1. #2576
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Ja jeg gleder meg jeg og håper at mappeduden din i praksis besitter adekvat kompetanse. Du må gjerne få ut tabellene med turtall, dreiemoment, ladetrykk og evt. baktrykk og temp. på de forskjellige ladetrykkene så vi kan følge utviklingen etterhvert som ladetrykket justeres i retning av 2 bar. Må vi vente lenge??

    Det "villeste" jeg til da hadde hørt var dette fra en på Volvos motoravdeling:

    630 hp med 2,8 BAR ladetrykk gir oss hele 166 hp fra den teoretiske sugemotoren med originale ventiler. Med så høyt ladetrykk, så høy effekt og såpass tilhørende turtall, så er det viktig at selve kamprofilen har egenskaper som gir gode, stabile, pålitelige og holdbare resultater. HELT sikker ikke tilfeldig at det var akkurat D-kammen som ble valgt.


    Når vi har klart 160 hp målt på Nav fra den teoretiske sugemotoren med BSRT5+ kammen i enkle oppsett på pumpebensin gjentatte ganger, så klarer andre det samme.
    (Sier det slik da jeg er sterk motstander av Richard Holdeners m.fl. sitt "NA" prat og dillet hans. Grunnen er at jeg mener at det er å snu situasjonen på hodet og det åpner for misforståelser.)
    Jeg har igjen å montere riktig turbo og manifold, endre litt på eksos, sveise wg inn nederst i downpipe, bytte kam og ellers noe småtteri.. Men jeg håper rundt påsketider da Jeg får ut hk, nm, turtall og ladetrykk i kurven som jeg vet om. Men mulig vi kan klare å få inn baktrykk i kurven også. Egt tror jeg ikke, da jeg har ekstern måler, men det kan nok løses på et vis uansett. 630hk på org ventiler og D kam høres veldig lovende ut for min del vertfall. Helt utrolig egentlig med sånne effekter og ladetrykk, og likevell ha såpass høy NA hk! Jeg har sett endel på Holdener på youtube ja, og forstår hva du mener Det kan lett misforstås, men høyest mulig NA hk innenfor de rammene man har å jobbe innenfor er vel en grei kompromiss. Svenskene er så jævla heldige som har e85 på pumpa, de kan kjøre 200hk+ NA og bare slenge på en svær turbo og lade det de orker


    Sent fra min M2007J20CG via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  2. #2577
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av fixi93 Vis post
    Ikke for og ta tråden men blir litt nysgjerrig på den BSRT5+ kammen, skulle hatt meg kam selv, men klarer ikke helt og bestemme meg på hvor "vass" kam jeg bør velge er ikke noen som har litt info på den BSRT5+ kammen? og hvor eventuelt man kan kjøpe den?


    Forresten veldig interessant lesestoff i denne tråden generelt sitter og leser igjennom titt og ofte så fortsett med den gode framgangen og dele resultatene
    Bsrt5+ er en veldig fin kam, går å bruke med org turbomanifold, drar utrolig mye turtall og bredt register! Send en melding til RS Tuning på Facebook, de ordner en til deg Artig at du følger med og finner det interessant! Det skjer stadig vekk litt i verkstedet, men ikke alltid så mye fremgang. Blir mye svada og tull.. Mye traktormekking også, så det går ikke fort med meg

    Sent fra min M2007J20CG via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  3. #2578
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    Jeg har igjen å montere riktig turbo og manifold, endre litt på eksos, sveise wg inn nederst i downpipe, bytte kam og ellers noe småtteri.. Men jeg håper rundt påsketider da Jeg får ut hk, nm, turtall og ladetrykk i kurven som jeg vet om. Men mulig vi kan klare å få inn baktrykk i kurven også. Egt tror jeg ikke, da jeg har ekstern måler, men det kan nok løses på et vis uansett. 630hk på org ventiler og D kam høres veldig lovende ut for min del vertfall. Helt utrolig egentlig med sånne effekter og ladetrykk, og likevell ha såpass høy NA hk! Jeg har sett endel på Holdener på youtube ja, og forstår hva du mener Det kan lett misforstås, men høyest mulig NA hk innenfor de rammene man har å jobbe innenfor er vel en grei kompromiss. Svenskene er så jævla heldige som har e85 på pumpa, de kan kjøre 200hk+ NA og bare slenge på en svær turbo og lade det de orker
    Hmmm? Ser ikke helt poenget med ekstern wg hvis du fører eksosen fra wg tilbake til eksosanlegget. Da er Ultimate interne WG baklokket like godt slik jeg ser det forutsatt at man har en turbo med turbinhus som gir en denne muligheten.

    Kurver er bedre enn intet, men det er tabellene som er av størst interesse siden disse er nøyaktige.

    Holdener er fokusert på å få ut høy til maks NA effekt og så turbolader han bare på E85 og effektmåler i en motorbremsebenk og konkluderer med at alle kammer er turbokammer. Da har man det veldig, veldig enkelt. Det er jo ikke slik det funker for vanlige folk i praksis, men faktisk omvendt. Man trimmer til man får ett sluttresultat som man er fornøyd med og så regner man seg tilbake til motorens prestasjoner som teoretisk sugemotor for å avsløre hvor effektivt oppsettet og delene faktisk er. En GOD og velfungerende turbokam leverer da høy teoretisk sugemotoreffekt, men når den testes som en ren sugemotorkam - da funker den selvsagt dårlig fordi den selvfølgelig ikke er designet til å fungere godt uten ladetrykk.

    Jepp, E85 stiller ikke høye krav til dem som trimmer. Han ene svensken som jeg følger med på forklarte at det var veldig mye enklere å hente ut 600 hk fra en 8V B230 motor på E85 enn 450 hp på pumpebensin. Han har egen motorbremsebenk så vi antar at han snakker om svinghjulseffekt og ikke hp målt på NAV i Dynapack slik noen av oss forholder oss til.
    Sist endret av Batland; 23/03/22 kl 21:58

  4. #2579
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Hmmm? Ser ikke helt poenget med ekstern wg hvis du fører eksosen fra wg tilbake til eksosanlegget. Da er Ultimate interne WG baklokket like godt slik jeg ser det forutsatt at man har en turbo med turbinhus som gir en denne muligheten.

    Kurver er bedre enn intet, men det er tabellene som er av størst interesse siden disse er nøyaktige.

    Holdener er fokusert på å få ut høy til maks NA effekt og så turbolader han bare på E85 og effektmåler i en motorbremsebenk og konkluderer med at alle kammer er turbokammer. Da har man det veldig, veldig enkelt. Det er jo ikke slik det funker for vanlige folk i praksis, men faktisk omvendt. Man trimmer til man får ett sluttresultat som man er fornøyd med og så regner man seg tilbake til motorens prestasjoner som teoretisk sugemotor for å avsløre hvor effektivt oppsettet og delene faktisk er. En GOD og velfungerende turbokam leverer da høy teoretisk sugemotoreffekt, men når den testes som en ren sugemotorkam - da funker den selvsagt dårlig fordi den selvfølgelig ikke er designet til å fungere godt uten ladetrykk.

    Jepp, E85 stiller ikke høye krav til dem som trimmer. Han ene svensken som jeg følger med på forklarte at det var veldig mye enklere å hente ut 600 hk fra en 8V B230 motor på E85 enn 450 hp på pumpebensin. Han har egen motorbremsebenk så vi antar at han snakker om svinghjulseffekt og ikke hp målt på NAV i Dynapack slik noen av oss forholder oss til.
    Det var mest pga støy, men det er jo til å leve med om det tilfører mye negativt. Da skal den forbli åpen! Vi får det selvsagt også ut i tabell, så det kan analyseres ved behov
    Hehe, Holdener konkluderer lett med at alle sugekammer funker på turbo, basert på toppeffekt Av det jeg har lært, skal vel en optimal turbomotor øke NA effekt til mer overtrykk den får. Opp til en viss grense selvsagt, men ja.
    Svenskene slenger jo bare på hx40, e85, høykomp og en hissig trimkam og plukker 5-600 lett som bare det. Jeg blir så irritert på politikerne som valgte å fjerne e85 fra bensinstasjonene.. Når jeg bodde på Gjøvik hadde de såvidt e85 på cirkel k Kallerud! Det er vel 7-8år siden nå. Uansett, nav/hjuleffekt er det vi liker best, den effekten klarer man ikke lyve seg unna med svære drivverkstap

    Sent fra min M2007J20CG via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  5. #2580
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    Bsrt5+ er en veldig fin kam, går å bruke med org turbomanifold, drar utrolig mye turtall og bredt register!
    Ja det synes jeg at man godt kan si og jeg vil legge til at BSRT5+ i praksis har bevist at den leverer meget gode resultatet uansett om den står i portede 530 topper eller i 531 topper.
    Kan påpeke at D-kammen ble designet for, og kun er levert i de gode 160, 398, 530 style toppene. H-kammen og K-kammen kun er levert i de i mine øyne "BaneRacing Only", 405 og 531 toppene.

    Kan minne om det siste lokale resultatet.
    Ferdig mappet med liten turbo.


    Her den teoretiske sugemotorens prestasjoner under her.
    Legg merke til at:
    1. Det er hele 185 Nm allerede på 3500 o/min. selv når det er målt på Nav.
    2. Maks effekt for den teoretiske sugemotoren er avgitt helt oppe på 6300 o/min. til tross for at turboen er så tom at den ikke klarer å holde ladetrykket oppe på ønsket nivå.
    Se på bremsepapiret at motoren i praksis blir tvunget til å leverer maks effekt "helt nede" på 5876 o/min. fordi den lille turboen er helt tømt.


    Ladetrykket vises på den lyseblå kurven her: (De andre er horsepower og torque i lb/ft pr. CID når målt på NAV i Dynapack.)

    Allerede på 5700 o/min. som gir 360 hp målt på NAV, begynner ladetrykket tydelig å avta.

    http://forum.vccn.no/showthread.php?...=1#post1100128
    Sist endret av Batland; 24/03/22 kl 17:48

  6. Takk HansOla takket for denne posten
  7. #2581
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard

    Utrolig mye bra resultater med denne kammen, det kan rett og slett ikke gå galt med denne. Til og med en billig kinaturbo og original 531 kunne nok levert ok med denne

    Sent fra min M2007J20CG via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  8. #2582
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    Utrolig mye bra resultater med denne kammen, det kan rett og slett ikke gå galt med denne. Til og med en billig kinaturbo og original 531 kunne nok levert ok med denne
    Ja vi får se hva du, TurboThomas og Vangsfreaken får til på andre siden av fjellet i 2022. Kjekt å ha noe å se frem til.
    Så lenge man forstår at justerbart kamdrev og korrekt justering er et HELT NØDVENDIG MUST! , så er det nok slik ja.

  9. #2583
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard

    Angående justerbart kamdrev, 2.4-2.5mm ish i ØD på bsrt5+?

    Sent fra min M2007J20CG via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  10. #2584
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    Angående justerbart kamdrev, 2.4-2.5mm ish i ØD på bsrt5+?
    Tenker at vi sier 2,3 mm og så +/- 0,2 mm avhengig av hva oppsettet forteller dyno operatøren. Da blir huskeregelen 2,3 mm ventilløft i ØD som utgangspunkt for alle rødmotorene som i praksis er 2,3L nå i våre dager.
    Så kan man justere seg nedover mot 2,1 mm ventilløft i ØD for å få en svakere, men mer turtallsvillig motor slik som en B21 motor er
    eller
    man kan justere seg oppover mot 2,5 mm ventilløft i ØD og få bedre bunndrag, men mindre turtallsvillighet slik som en B25(0) motor er.
    Sist endret av Batland; 25/03/22 kl 08:14

  11. Takk HansOla takket for denne posten
  12. #2585
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard

    Dette ble jo en riktig så fin og kompakt løsning syns jeg. HX'en passer også på dette oppsettet




    Sent fra min M2007J20CG via Tapatalk
    Sist endret av HansOla; 27/03/22 kl 17:06

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  13. Takk hilmar, vangsfreaken, Batland, Riff takket for denne posten
  14. #2586
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Ja vi får se hva du, TurboThomas og Vangsfreaken får til på andre siden av fjellet i 2022. Kjekt å ha noe å se frem til.
    Må vurdere å få den på veien i år da?

    Sent fra min SM-G996B via Tapatalk

  15. #2587
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard

    Den er jo på veien, godkjent og hele pakka Må bare få den oppi verkstedet igjen og bytte turbo, kam, eksos og understell så bærer det nedover til Flisa rundt påsketider håper jeg. Så da gjenstår bare 2x Thomas

    Sent fra min M2007J20CG via Tapatalk
    Sist endret av HansOla; 27/03/22 kl 17:07

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  16. Takk vangsfreaken takket for denne posten
  17. #2588
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    Dette ble jo en riktig så fin og kompakt løsning syns jeg. HX'en passer også på dette oppsettet


    Der ja! Som vi ser er denne løsningen akkurat så god som forventet. Egentlig litt rart at ikke flere gjør dette.

  18. Takk HansOla takket for denne posten
  19. #2589
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    Den er jo på veien, godkjent og hele pakka Må bare få den oppi verkstedet igjen og bytte turbo, kam, eksos og understell så bærer det nedover til Flisa rundt påsketider håper jeg. Så da gjenstår bare 2x Thomas

    Sent fra min M2007J20CG via Tapatalk
    Jaja, 1 av 3 ligger godt an

    Hva slags understell skal du bruke?

    Sent fra min SM-G996B via Tapatalk

  20. #2590
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av vangsfreaken Vis post
    Må vurdere å få den på veien i år da?
    Flott hvis det er muligheter for det selvsagt, men det er nå helst turbooppsettes og funksjonen og virkemåte som er av interesse, så man får gjort endel med prøveskilt også.

  21. #2591
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    Den er jo på veien, godkjent og hele pakka Må bare få den oppi verkstedet igjen og bytte turbo, kam, eksos og understell så bærer det nedover til Flisa rundt påsketider håper jeg. Så da gjenstår bare 2x Thomas
    Da får vi andre støtte deg i håpet.

  22. #2592
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av vangsfreaken Vis post
    Jaja, 1 av 3 ligger godt an

    Hva slags understell skal du bruke?

    Sent fra min SM-G996B via Tapatalk
    BC racing bak, og jspec forran. Har ikke fått råd til å kjøpe nye front coilovers enda Men skal bytte ut den veike momentbrygga også

    Sent fra min M2007J20CG via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  23. #2593
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Der ja! Som vi ser er denne løsningen akkurat så god som forventet. Egentlig litt rart at ikke flere gjør dette.
    Det er ikke en løsning jeg har sett veldig mange av nei, og som du sier er det egentlig litt rart.
    Så lenge turboen har 5bolt eksoshus, så passer det aller meste ganske bolt-on her nå. Unntaket er de med ekstra stort kompressorhus. Hx35'en min her går akkuratt på millimeteren om man klokker om utløpet på kompressorhuset.
    Jeg har derimot fått forespørsel fra flere som ønsker et slik adapter, men jeg har rett og slett ikke tid til å masseprodusere noe som helst før jeg er ferdig med mine egne prosjekter..

    Sent fra min M2007J20CG via Tapatalk
    Sist endret av HansOla; 27/03/22 kl 21:39

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  24. #2594
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Flott hvis det er muligheter for det selvsagt, men det er nå helst turbooppsettes og funksjonen og virkemåte som er av interesse, så man får gjort endel med prøveskilt også.
    Den må dessverre bli sugis for å bli godkjent, så det blir dessverre ikke noe sus før den er skilta men det er heldigvis ikke så langt igjen...

    (Ta med noe eksos nedover a, H.O )

    Sent fra min SM-G996B via Tapatalk

  25. #2595
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard

    Jeg skal prøve å huske

    Sent fra min M2007J20CG via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  26. #2596
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    BC racing bak, og jspec forran. Har ikke fått råd til å kjøpe nye front coilovers enda Men skal bytte ut den veike momentbrygga også

    Sent fra min M2007J20CG via Tapatalk
    Okei. Mente å huske du kjøpte BC, men når jeg fikk tenkt meg om litt kom jeg på at det var bare bakstilling
    Men j-spec funker greit nok foran, hvert fall den korte tiden det lever. (jeg hadde 2 defekte dempere og fastrusta gjengehylser etter noen sesonger )

    Skal du forsterke en original en, eller bytte til sånn A-ramme? Selv vil jeg forsterke en original ramme, jeg har prøvd sånn ramme med lite hell... Men kunne sikkert prøvd den igjen på en annen bil om noen overbeviser meg, tror opplevelsen var delvis bilen sin skyld.
    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    Jeg skal prøve å huske

    Sent fra min M2007J20CG via Tapatalk
    Ett steg nærmere

    Sent fra min SM-G996B via Tapatalk

  27. #2597
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard

    Det får fungere en stund, inntil videre vertfall Det er en sånn A ramme ja, vurderer å skaffe komplett txr bakstilling for å få 4link og noe som tåler en trøkk. Men om bilen er stiv nok bak vil nok en sånn A ramme fungere bedre enn på en som er mykere

    Sent fra min M2007J20CG via Tapatalk
    Sist endret av HansOla; 27/03/22 kl 20:59

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  28. #2598
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av vangsfreaken Vis post
    Den må dessverre bli sugis for å bli godkjent, så det blir dessverre ikke noe sus før den er skilta men det er heldigvis ikke så langt igjen...
    Jeg kommer akkurat tilbake fra en kjommi som holder på med nøyaktig det samme. Flott, stå på.

  29. #2599
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    Det får fungere en stund, inntil videre vertfall Det er en sånn A ramme ja, vurderer å skaffe komplett txr bakstilling for å få 4link og noe som tåler en trøkk. Men om bilen er stiv nok bak vil nok en sånn A ramme fungere bedre enn på en som er mykere

    Sent fra min M2007J20CG via Tapatalk
    Ta et steg om gangen å hold det så originalt som mulig, så blir du overraska over hvor billig og holdbart det er 740'n har hatt "original rumpe" frem til nå og likevel vært god å kjøre uavhengig av effekt, så original bakstilling holder faktisk bra med frisk gummi. Når jeg prøvde sånt stag på 945'n ble jeg gal av alle vibrasjoner, men den lider også av ei utslitt girkasse og tilnærmet null foringer bak, så jeg er spent på hvordan det oppleves på en generelt frisk bil. Jeg burde egentlig fått det på 740'n før den vrir noe i frykt for å ødelegge akslingen, men jeg er også redd den plutselig blir lei å kjøre

    Btw... Få på ei myk foring i enda av ramma. Det finnes ingen unnskyldning for noe annet, det er ikke rom for bevegelse der uansett.
    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Jeg kommer akkurat tilbake fra en kjommi som holder på med nøyaktig det samme. Flott, stå på.
    Hehe, det er noe herk å trimme gatebiler...

    Sent fra min SM-G996B via Tapatalk

  30. #2600
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard

    Jeg har kjørt med original bakstilling i 10år nå, og jeg har vridd flere momentstag opp gjennom årene. De er for veike med brukbart feste.. Er det bare hjulspinn og dårlig grep holder det nok!

    Sent fra min M2007J20CG via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

Side 104 av 114 FørstFørst ... 4 54 94 102 103 104 105 106 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Svar: 97
    Siste post: 29/01/17, 21:48
  2. Trimming av 2.0 Turbo
    By Heffalompen in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 6
    Siste post: 24/03/12, 12:26

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •