Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3

Tråd: 2004 model V70 hvor nærlys/xenon lys har kuttet ut på høyre side

  1. #1

    Medlem siden
    12. juli 2011
    VCCN medlemsnummer
    696
    Innlegg
    222
    Antall takk

    Standard 2004 model V70 hvor nærlys/xenon lys har kuttet ut på høyre side

    Volvo var svært behjelpelig trodde jeg. De påviste feil med ballast for Bi-xenon. Bestilte denne og fikk gudskjelov feil del ( den nye delen skulle koste ca 5500 kr, brukt del tok de 2500 kr for ). Høres helt merkelig ut, men når dere hører resten så kanskje Dere forstår. De opplyste at det skulle ta en time å bytte, endte opp med 2 timer og dobbelt så mye å betale. Delen som var feilbestilt ble ikke benyttet, men de fant en brukt ballast som ble benyttet. Glad for at feilen var rettet dro jeg hjem. Kort tid etter kjørte jeg på ny ned forbi Volvo og fikk samme feilmelding på displayet. Nærlys mangler. Kjørte innom Volvo hvor en verksmester tok seg tid til å kikke på feilen, og fant temmelig fort ut at det måtte være noe feil med ledning inn til lykta. Det oppdaget han når han beveget ledningen opp og ned.

    Regningen endte på kr 4744 uten å klart å rette opp noe som helst, hva kan jeg forlange? Har sendt de brev hvor jeg ber om å få refundert beløp for ballast som ble montert da min egen helt tydelig fungerte. Exenon pære ble også byttet i samme slengen av verkstedet. Dette ble gjort da jeg ba om det.

    Har skrudd mye bil selv, men klarer jeg å finne feilen i ledningspakken. Fult mulig å komme til ledningspakken ved å fjerne en del elementer bakover på høyre side. Husker ikke om det satt en kontaktstykke mot lykta, eller om ledningene forsvant inn i lykta.

    Hvor lang er denne ledningspakka, er det mulig å bytte hele pakke om jeg ikke finner feilen i manglende isolasjon på lednig til nærlyspæra. NB! hvilken farge har denne ledningen? Kan det være at noen har en slik ledningspakke liggende? Er mottagelig for en henvendelse på tlf 405 54 581.

    En kamerat nevnte led lys, er det noe man kan erstatte xenon lys med, hva sier biltilsynet om det? Hva kreves for å bygge om til ledlys? Eller rent utav bygge tilbake til ordinære lykter med H4/H7 eller H9 lykter.
    Takker på forhånd for innspill.
    Sist endret av Monsen; 14/09/15 kl 21:52

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mars 2015
    Sted
    fjellhammar
    VCCN medlemsnummer
    1533
    Innlegg
    989
    Antall takk

    Standard

    Om jeg forstår din post så fant volvo ut at det var brudd -dårlig kontakt i ledning til nærlys ? om så er det jo bare og skjøte ledningen -lodde eller hva du velger . Når det kommer til volvos kompetanse og vilje til og få reparert en feil til en akseptabel pris uten store ulemper for kunden er jeg veldig glad for at det finnes gode alternativer til dem rundt her jeg bor . Ballast til xenon betalte jeg 800 på nett for -er riktignok et par år siden . xenon pærer som volvo tar 3000 for kjøper jeg for 1200 for 2 stk -samme merke og kvalitet . Om du kan bygge om fra xenon til vanlig pærer og få det godkjent kan jeg ikke svare på , men trenger ikke bli ruinert for og ha gode lys .

  3. #3

    Medlem siden
    12. juli 2011
    VCCN medlemsnummer
    696
    Innlegg
    222
    Antall takk

    Standard

    Takker så meget for godt svar, kan for øvrig fortelle at jeg kjøpte Xenon pære hos Volvo for 800 kr. Joda jeg skal forsøke å finne hvilken ledning som er " ødelagt ", men leser ikke koblingsskjema, så jeg skulle gjerne visst hvilken farge nærlys har. Da er det straks lettere å finne feilen.

    Takk igjen!

Lignende tråder

  1. Xenon nærlys blender biler
    By olec in forum C30 / V40II / V40II CC / S40II / V50 / C70II
    Svar: 2
    Siste post: 29/03/13, 09:39
  2. Kraftig vibrering og varmgang høyre side bak. Volvo 960, 1995 Model.
    By Volvo_960_1995 in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 2
    Siste post: 28/06/12, 07:34
  3. Tips til pærebytte nærlys V-side V70. Veldig trangt
    By hobby610 in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 5
    Siste post: 31/03/11, 21:57
  4. Høyre Baklykt & Høyre Side blinklys
    By Bernh in forum K: 100 / 200 -serien
    Svar: 3
    Siste post: 15/03/11, 16:53
  5. Xenon nærlys død v70 d5 2002
    By bjerrang in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 15
    Siste post: 21/12/10, 22:57

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •