Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19

Tråd: Råd ved kjøp av v70ii

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. juni 2010
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    651
    Antall takk

    Standard Råd ved kjøp av v70ii

    Vurderer å kjøpe v70ii og trenger litt råd. Jeg ønsker å ha en utstyrt utgave, og mins 2liters diesel.
    maks 120.000kn og maks 250.000 kr.
    Hva bør jeg se spesielt etter, og hva må jeg holde meg unna? Hva mer enn el.sete har summum, og trenger jeg det?
    Volvo is not a car, its a passion

  2. #2
    Moderator Morgis sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    VCCN medlemsnummer
    9
    Innlegg
    6.063
    Antall takk

    Standard

    gå for 2,4literen
    '07 V70 R ✓
    '95 850 T-5R

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. juni 2010
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    651
    Antall takk

    Standard

    Ja jeg har funnet ut det. Så nå blir det enten v70ii 2,4 summum med herregårdspakke, med under 100.000km på telleren. Evt v70n med under 130k på telleren. Spørs hva vi finner først som vi vil ha
    Volvo is not a car, its a passion

  4. #4

    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    2
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Jeg ville gått for en MY12 eller nyere. De ligger nok kansje noen få titusener høyere i pris, men føles mye mer moderne og vil holde seg bedre i pris.
    - 11" XC60 D3 AWD
    - 67 Amazon Turbo <-- Prosjekttråd

    Instagram: @projectamazonturbo

  5. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. aug. 2012
    Innlegg
    53
    Antall takk

    Standard

    Her finner di litt om disse bilene:
    http://broom.tv2.no/underholdning/br.../2007-2014/296

    Når det gjelder utstyr du bør ha, så er min erfaring at du skal ha så mye som mulig. Da blir bilen mer lettsolgt når du skal kvitte deg med den.

    Av samme årsak ville jeg ha vurdert 2.4l over 2.0l.

    Hva slags utstyr som følger med de ulike utstyrsnivåene kan nok variere alt etter årsmodell og utstyrspakker.

    Mitt tips er å velge en summum
    med high performance eller premium lydanlegg, med dab-prep eller ferdig installert dab. Avtakbart tilhengerfeste ville jeg også hatt på den (kan også ettermonteres). R-design utgaven ville jeg også rangert høyere, rett og slett fordi den ser litt spenstigere ut.

  6. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. juni 2010
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    651
    Antall takk

    Standard

    Ja hengerfeste er et krav. Nå er pristaket på 250.000 så må bare smøre seg med tålmodighet. Dab kommer vel på di seneste modellene, ser ikke for meg at kronene kommer til å strekke lenger enn en 2010mod
    Volvo is not a car, its a passion

  7. #7
    SagaPer sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Volda, Norway
    VCCN medlemsnummer
    39
    Innlegg
    855
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kuleberg Vis post
    Ja hengerfeste er et krav. Nå er pristaket på 250.000 så må bare smøre seg med tålmodighet. Dab kommer vel på di seneste modellene, ser ikke for meg at kronene kommer til å strekke lenger enn en 2010mod
    DAB-forberedelse var spesifisert som standard hos Volvo Car Norway fra MY2010. Dette gjelder biler som kom til landet som nybiler. Nå finnes det mye Sverige-import gjennom forhandlernettet og mange av disse bilene har ikke DAB-prep. Dette bør du sjekke da ettermontering uten DAB-prep er et mer omfattende prosjekt (ref min tråd om DAB-ettermontering).

    Mine "kjekt-å-ha-punkt" er: nøkkelløs bil, adaptiv cruisecontrol, elektrisk bakluke, vinge på bakluken, automatgir, D5
    AWD
    ,
    BLIS
    , skinnseter, el.styring forseter, bryter for airbag høyre foran, Premium Sound,
    SUB
    , tonede vinduer.

    Lykke til med jakten på ny bil.
    XC40 EV P8 2021 Onyx Black Metallic 408 hk

    Tidligere biler:
    XC60 D4 AWD 2017 R-Design Limited Edition Polestar 220 hk
    XC70 D5 Summum 2009 Caper green
    V70 D5 Summum - 2007 svart
    V70R AWD - 1999 sølv metallic
    850 stv - 1996 grønn

  8. #8
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. juni 2010
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    651
    Antall takk

    Standard

    Jeg ser at lista di ligger en del over mitt ferdig utstrekte budsjett på 250k. Men satser på noe gull dukker opp
    Volvo is not a car, its a passion

  9. #9

    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    2
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Gull kan dukke opp, men kanskje man må svelge noen kameler. Det må man vel egentlig uansett med bruktbilkjøp. Jeg kjøpte nettopp ny konebil, en norsksolgt 2012 V70 D2 Summum som hadde gått 120000km til 170000kr inkl.reg. Det var en Mitsubishiforhandler som solgte den, så de har annonsert den som 2011 siden det var da den var registrert, men de visste nok ikke om faceliften som utgjør en del kr på 2012. Denne var også priset lavt om det hadde vært 2011. Måtte lakke opp støtfanger fram og en framskjerm pga mindre skader, men det kosta meg jo bare 2500kr så det ble ikke ille.
    - 11" XC60 D3 AWD
    - 67 Amazon Turbo <-- Prosjekttråd

    Instagram: @projectamazonturbo

  10. #10
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. juni 2010
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    651
    Antall takk

    Standard

    Ja det var jo gull 1.6 er uaktuelt for meg når det ikke er snakk om konebil. Kameler kan svelges, og det må det nok så lenge det alltid er noe mer å strekke seg etter. Samtidig som at et krav er mørke ruter, helskinn, max 100kkm og 2.4liters
    Volvo is not a car, its a passion

  11. #11
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. juni 2010
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    651
    Antall takk

    Standard

    Var på Volvo og prøvesatt noen biler. Da jeg satt meg inn i v70 MY14 ble jeg mesten litt skuffet. Satt helt greit, men førermiljøet var nesten i overkant romslig. Fikk ikke helt følelsen av å sette meg inn i en bil, men heller "oppå" et sete. Tidligere v70'er har jeg hatt mer følelsen av å sitte på sjoførplass, i et sete. Nå skal det sies at jeg prøvde mange forskjellige biler, og opplever at denne følelsen er en gjenganger, spesielt i kompakt-suver.
    Volvo is not a car, its a passion

  12. #12
    Registrerte brukere runepv50 sin avatar
    Medlem siden
    23. mai 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    335
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kuleberg Vis post
    Var på Volvo og prøvesatt noen biler. Da jeg satt meg inn i v70 MY14 ble jeg mesten litt skuffet. Satt helt greit, men førermiljøet var nesten i overkant romslig. Fikk ikke helt følelsen av å sette meg inn i en bil, men heller "oppå" et sete. Tidligere v70'er har jeg hatt mer følelsen av å sitte på sjoførplass, i et sete. Nå skal det sies at jeg prøvde mange forskjellige biler, og opplever at denne følelsen er en gjenganger, spesielt i kompakt-suver.

    Jeg har kjørt V70N 2006 modell fra 2010 til 2013. Byttet den da i en V70 2010 modell R-design. Det du skriver ang. sete støtter jeg deg i. Setene i den gamle var mye bedre. Bredere og lengre sittepute. Sitter godt i V70 2010 også i forhold til mange andre biler men så var jeg hos Volvo for å prøve en helt ny XC70. Snakk om nedtur. Setene er blitt enda mykere enn de var i 2010. Min bil som er rullet 81.000km har fastere seter enn den nye. Dermed får en følelse av å sitte oppå setet. Det virker som det er lagt inn helt annet fyll stoff i setene på nyere volvo. Jeg har stillt meg spørsmålet om denne endringen er kommet etter at Kina kom i bildet. Var ikke det etter 2010 tro?
    Volvo V70 2.0D 2010

  13. #13
    Registrerte brukere Stig-Arne sin avatar
    Medlem siden
    27. mars 2010
    Sted
    Harstad, Norway, Norway
    Innlegg
    975
    Antall takk

    Standard

    Er STOR forskjell på setene, alt etter hvilket type materiale og kvalitet du velger. Da det også er forskjell på formene på setet, sidestøtte osv.
    Inscription er betydelig bedre enn f.eks standard skinnseter. Så min mening er at man bør prøve flere forskjellige seter med forskjellige kvaliteter og typer på skinnet.

    Men er ingen tvil om at setene var bedre før, men det hele kommer jo av at setene tok alt for mye plass før, og er gjort tynnere. Se bare på XC90 hvor smal og tynn setene ser ut der, og jeg tør påstå at jeg sitter minst like bra i min XC70, om ikke bedre enn i en ny XC90
    Volvo XC70 2013- D4 AWD

    Har VIDA / DICE

  14. #14
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. juni 2010
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    651
    Antall takk

    Standard

    Alt var bedre før, samme er det vel med setene også Var såpass skuffet over førermiljøet i v70ene jeg testet at vi utvidet horisonten en del. Endte opp med en 07 X3 med m-sport innvendig, utvendig og under. Prøvde xc60 men den ble liggende noe høyt i pris i forhold til hva vi kom over. Lusket på finn ei stund, og fikk en grei pris. Så får vente til den nye xc90'n blir gammel nok til at eleltrikerlønna holder før det blir volvo igjen
    Volvo is not a car, its a passion

  15. #15
    Moderator Morgis sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    VCCN medlemsnummer
    9
    Innlegg
    6.063
    Antall takk

    Standard

    Gratulerer med ny bil
    Hvilken motor ble det i tyskeren ?
    '07 V70 R ✓
    '95 850 T-5R

  16. #16
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. juni 2010
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    651
    Antall takk

    Standard

    Takktakk. Det ble en 2l diesel bare med manuell. 3l diesel lå relativt mye høyere i pris, og med såpass høy km i året så er høy bil og bensin uaktuelt. Kona ville sitte høyt, og jeg likte kun qashqai av asiaterne, så vi måtte kjøre litt kompromiss. Så lenge man kan litt selv så er ikke tysk så dyrt å ha, og di varer lenge med riktig vedlikehold.
    Volvo is not a car, its a passion

  17. #17
    Moderator Morgis sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    VCCN medlemsnummer
    9
    Innlegg
    6.063
    Antall takk

    Standard

    Min far skal selge diagnoseutstyret sitt som han brukte 1gang på sin 3serie om du er interessert.
    Passer alle BMWer og BMW software følger med
    '07 V70 R ✓
    '95 850 T-5R

  18. #18
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. juni 2010
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    651
    Antall takk

    Standard

    Hørtes dyrt ut?
    Volvo is not a car, its a passion

  19. #19
    Moderator Morgis sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    VCCN medlemsnummer
    9
    Innlegg
    6.063
    Antall takk

    Standard

    mener han sa en tusenlapp
    '07 V70 R ✓
    '95 850 T-5R

Lignende tråder

  1. Tips og triks ved kjøp av V70II?
    By skurk in forum x60 / V70II / XC70II / S80II
    Svar: 0
    Siste post: 25/04/15, 18:10
  2. V70II og høy km
    By Thomazz in forum x60 / V70II / XC70II / S80II
    Svar: 21
    Siste post: 08/08/14, 23:04
  3. V70ii d2
    By J-A-E in forum x60 / V70II / XC70II / S80II
    Svar: 0
    Siste post: 06/02/14, 18:47
  4. Kjøp av V70II 2.4 Summum 2008 - noen spørsmål
    By Cane in forum x60 / V70II / XC70II / S80II
    Svar: 26
    Siste post: 20/11/11, 09:48

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •